![]() |
Wat groeit sneller, schaam- of gezichthaar??
Wat groeit sneller, schaam- of gezichthaar??
Ik denk zelf schaamhaar, ik heb nog geen bardhaar, dus ik weet het niet. |
Gezichtshaar.
|
Ik denk gezichtshaar.
|
Het groeit gewoon even snel, maar een schaamhaartje valt uit na een maand of drie, en een baardhaar wordt een jaar of zes oud. Dus een lange baard kweken is een stuk makkelijker dan lang schaamhaar kweken.
Bij meisjes groeit gezichtshaar ook net zo snel als schaamhaar, maar het valt gewoon na een dag uit ofzo. De onzichtbare pluisjes dan he :) |
Hm ik gok toch op schaamhaar. Mijn schaamhaar moet ik veel vaker bijhouden dan mn wenkbrauwhaar :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ey als je je haren knipt he.. groeien ze dan echt sneller?
|
nee, die haren weten namelijk niet dat ze geknipt zijn.
|
Citaat:
|
ga t meten :p
|
Weet je toevallig ook of de groeisnelheid afhangt van hoe vaak je het scheert enzo?
|
ja, nee, die heeft daar niets mee te maken, net zoals het knippen: de haar weet niet dat je 'm scheert. Maar het lijkt dan wel sneller te groeien, omdat alle haartjes opeens tegelijk een stoppeltje worden, normaal merk je nooit of een haartje langer wordt, en de haartjes lijken ook dikker doordat ze nog niet afgesleten zijn aan de punten (daarom lijkt pas geknipt haar ook dikker). En als je op je veertiende begint met scheren dan heb je op je achttiende natuurlijk veel sneller groeiend baardhaar dan vier jaar terug, maar dat zou ook wel gebeurd zijn als je niet was gaan scheren :)
|
Sarah is dat wetenschappelijk bewezen? zo ja mag ik de bron zien aub ;)
want ikdenk wel dat het niet sneller groeit maar wel dikker terugkomt en donkerder. |
Sarah de feitenmachine :D
|
Ok Sarah dank je
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59. |