![]() |
nachtelijke inspiratie..
Wij vs. de “anderen”
De druppels naar de diepte vallen als sterren in de nacht. We doen wensen voor alles wat WIJ willen. Ach, vergeet de ander. Wie zei dat de wereld draait om zijn as loog. De wereld draait om ons, rond en rond. Morgen is het alweer tijd om nog meer tijd aan onszelf te besteden. Ach, vergeet de ander. Moet de schuingedrukte zin er wel of niet in? En wat vinden jullie van het gedicht? En van de titel? |
Hmm, ik vind die schuine regel erbij wel leuk, en als je WIJ in de regel daarvoor gewoon 'wij' maakt, dan vind ik hem er helemaal goed bij passen. De tweede strofe vind ik niet goed lezen, dat enjambement vind ik heel onhandig. Lijkt het zo of heb je die eerste regel daar afgebroken omdat hij anders qua lengte niet zou stroken met de rest?
|
ik vind ook dat "WIJ" niet echt erin past, maar ik wil wel de nadruk leggen op het woord wij, dus hoe doe ik dat dan?
Wat is enjambement? :bloos: Lijkt het zo of heb je die eerste regel daar afgebroken omdat hij anders qua lengte niet zou stroken met de rest? klopt inderdaad, achteraf zou ik er toch dit van maken: Wie zei dat de wereld draait om zijn as loog. De wereld draait om ons, rond en rond. |
Citaat:
als ik dit typ ligt de nadruk niet zoveel op het woordje dit als wanneer ik: als ik dit typ, dan ligt de nadruk er meer op, snap je wat ik bedoel? De nadruk op wij vind ik al voldoende eigenlijk, doordat je er 'wij' in plaats van 'we' hebt staan krijgt het al een bepaald extra gewicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |