![]() |
wat te doen als je het oneens met een boete bent?
Ik heb gisteren een boete gekregen op een demo,
wegens samenscholing,dreiging tot wanorde en niet opvolgen van een bevel van de politie.. die 2e vind ik zowiezo belachelijk.. en ik heb niet een bevel gehad.. dus daar klopt ook iets niet.. wat moet ik dan doen? geen idee waar dit thuishoort.. |
als je nou eens de situatie erbij vertelt :)
|
als t goed is staat t op de boete waar je beroep kan aantekenen, iig zou ik ermee naar een rechtswinkel gaan want zomaar beroep aantekenen is kansloos en dan moet je alleen maar meer dokken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je zegt zelf dat je niet verder mocht van de politie en je deed het toch. Je hebt dus een bevel genegeerd, iets gedaan wat niet mocht en dus krijg je een boete.
Denk niet dat de officier van justitie medelijden met je zal hebben als je beroep aantekent. Je wist nl waar je mee bezig was. |
Haha, heb jij in die sporthal gezeten? Respect. (y) Maar ja, de bevelen van de politie niet opvolgen was natuurlijk niet netjes en bovendien strafbaar...
|
Citaat:
maar ze kunnen toch geen boete geven voor neiging tot wanorde? dus dan zouden ze hem moeten verlagen ;) Citaat:
|
Citaat:
|
Hoeveel moet je betalen dan?
|
Citaat:
maar aangezien ik dat niet heb.. :P en ook omdat ik het er gedeeltelijk niet mee eens ben. |
Citaat:
|
Waarvoor was die demonstratie dan :S?
|
Citaat:
|
Ohja, ik zag het op TV. De AFA wilde natuurlijk met geweld optreden tegen de NVU, omdat vrijheid van meningsuiting natuurlijk niet voor iedereen geldt, hoe komt men daar nou bij :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Staat genoteerd jongen :evil: |
Citaat:
Citaat:
|
op het nieuws, toen was er alleen het geweld te zien, vond ik nergens op slaan, de politie was serieus lomp, want we mochten daar niet in,(bleek naderhand) en toen hadden ze ons omsingeld.. dus we konden nergens meer heen :S
wij wouden naar de NVU gaan, ze omsingelen, en dan laten horen(zonder geweld, tenzij ons provoceren) wat wij vinden.. tuurlijk zouden er wat gevechten komen, dat is logisch... wij waren met 350 man, en de NVU met stuk of 50.. dus dat had geen zin gehad |
Citaat:
|
Hehe bij die demo was mn broertje ook opgepakt.
Hij heeft geen boete, zn naam niet gezegd, maja wel vingerafdrukken/foto.. (dus je had t nog kunnen voorkomen:p) Tjah.. je bent jong en punk of je bent het niet:). |
Citaat:
de afa is er al mee bezig, dus komt wel goed denk ik |
Citaat:
In dit geval vind ik de AFA de meest kansloze partij omdat zij gewoon wilden vechten. Over het algemeen tsjah....Extreem rechts is in mijn ogen nooit goed, maar extreem links zal ook niet geweldig uitpakken. |
btw: goed bezig op je 15e :rolleyes:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ah kee.. ze waren gisteren allemaal vrijgekomen... |
Citaat:
:rolleyes: Wat nou alcoholist? Serieus, je hebt echt geen idee waar je het over hebt. En ik kan ook nog wel een paar leuke dingen van jou bedenken waar je niet trots op hoeft te zijn.... echt waar: :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ten eerste maak je tegen dit soort dingen geen schijn van kans. Een sommatie in de wind slaan mag niet, punt. Dat jij de politie 'lomp' vindt is jouw probleem, ze probeerden gewoon een vechtpartij te voorkomen. Oh nee, jullie wouden ze alleen maar omsingelen :rolleyes:
Ten tweede vind ik het vrij kansloos dat je dit hier komt melden. Hulp vragen my ass, je wil gewoon laten zien wat voor stoere punker je bent. Ik ben het trouwens niet eens met het optreden van de politie. Laat extreem links maar fijn met extreem rechts knokken, met een beetje geluk vallen d'r doden :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Beide groepen zijn natuurlijk zielig en worden collectief uitgekotst. Het grote verschil is alleen dat extreemrechts tenminste niemand lastigvalt met hun zielige demonstraties (iedereen denkt toch: 'laat die gasten maar') terwijl extreemlinks nog voor veel overlast zorgt met hun kansloze gerel. Dus eigenlijk sla ik extreemrechts nog hoger aan dan extreemlinks.
|
Links gaat tenminste uit van gelijkwaardigheid van de normale eens. Helaas zijn er bepaalde figuren die iemand die anders denkt niet kunnen respecteren. Althans, met rust kunnen laten. Ik vind de linkse denkbeelden over het algemeen een stuk beter dan de rechtse.
Helaas zijn de linkse figuren vaak mensen die niet echt nadenken over de gevolgen van hun acties, en daarom zullen ze niet snel resultaat halen. Rechts denkt wel na over de gevolgen en weet wat de consequenties zijn. Dat baart mij daarom veel meer zorgen. |
Citaat:
|
Citaat:
wat is beter? Extreem rechts die neutrale mensen molesteert? Extreem links dat extreem rechts molesteert? Extreem links dat nertsfarmen in de fik steekt.... Aan beide kanten zitten figuren die extreem kansloos zijn. Ik heb me trouwens verkeerd uitgedrukt. Ik ben eerder voor links dan rechts, extremisme wil ik in beide gevallen niets mee te maken hebben. Zo |
Citaat:
|
Citaat:
dus.. dacht ik laat ik het hier maar vragen.. want ik ben zon geweldige punker niet. dit was mijn eerste demo, en was uit de hand gelopen wat voor mij niet de bedoeling was. |
Hoe kan een 15-jarig jochie die niet eens 'sowieso' kan spellen nou verstand hebben over politieke richtingen?
Of ben je een meelopertje die met zijn vriendjes stoer wou gaan doen door te demonsteren? Of ben jij iemand die de vrijheid van meningsuiting wil vernietigen? De meeste mensen weten achterlijkheid wel een nieuwe definitie te geven, ja. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57. |