![]() |
[hardwaredetectie WinXP] PCI-modem dat niet bestaat
Heuj,
Geregeld, maar met periodes, dus niet altijd, gaat windows XP elke keer dat ik opstart, een zogenaamde PCI-modem detecteren. Dit is nogal gek, aangezien ik er geen heb. Natuurlijk staat er dan een vraagteken in het apparaatbeheer enz. Hoe kan ik nou een keer en voor allen dat sing verwijderen? want zelfs als ik die in apparaatbeheer uitschakel of verwijder, komt het berichtje bij het opstarten terug. en oh ja, ik heb wel een onboard modem, die ik niet gebruik, maar deze is correct geďnstalleerd en die heeft nooit conflicten veroorzaakt. |
Correct geinstalleerd... Wat versta je daaronder? Heb je XP zelf de drivers uit laten zoeken voor die modem, of heb je echt de cd van je mobo gebruikt voor de betreffende drivers?
De laatste is de enige goede optie. Heb pas nog een onboard geluidskaart meegemaakt die ook 'correct' geinstalleerd was volgens XP, maar per sé niet wilde werken voordat de meegeleverde drivers waren geinstalleerd. |
nee hoor, idd moet je meestal die wizard van winXP afsluiten en dan van de meegeleverde installatieCD de drivers ophalen en zo. Dat deed ik idd. En die onboard-modem zit er al een jaar (sinds ik mn pc kocht) in en die gebruik ik nooit. Dus dat zal het niet zijn. Het ging er om dat XP zo af en toe nog eens een pci-modem erbij detecteert, naast mijn usb en die ongebruikte onboard. :/
|
en die voicerommel op je modem? die wordt namelijk ook nog als apart apparaat herkend.
|
Ik denk dat je een intern modem / modemondersteuning aan hebt staan, dus op je mobo.. moet je ff in je bios modem ondersteuning uitzetten..
|
Citaat:
ken dat niet, nooit van gehoord. Zal idd eens in mn bios checken, en proberen de juiste optie uit te schakelen |
in 't bijzonder het tabblad: "integrated perhiperals"
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47. |