![]() |
onderwijskaart IB-Groep
Ik heb via de post zo'n onderwijskaart gehad die je moet inleveren op je school zodat ze weten dat je daar ook daadwerkelijk zit. Dat ding is voor het studiejaar 2004-2005 maar dan hoop ik op de uni te zitten, dan hoef ik die toch niet meer in te leveren (ook niet op mijn huidige school)?
|
Op de site van de IB-groep staat het volgende:
Wanneer moet ik de onderwijskaart niet inleveren? Uw kind hoeft de onderwijskaart niet in te leveren als hij of zij vanaf 1 augustus: - geen onderwijs meer volgt - hoger onderwijs volgt (hbo of universiteit) - particulier onderwijs volgt - deeltijd onderwijs volgt - een beroepsbegeleidende leerweg volgt - een studie in het buitenland doet |
Citaat:
Maar wat nou als mijn opleiding in Belgie pas 1 oktober begint? |
Ik vond nog iets anders....ik weet niet hoe dat zit, maar t klinkt ook interessant inderdaad
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hem ook aangevraagd voor deze zomervakantie. |
ik vroeg me ook al af wat ik met dat din moest doen
tnx voor de info :D |
Wow, ik dacht ook al.. hoe kunnen ze nu al weten dat ik volgend jaar weer in 6vwo zit.. Ik wilde dat pas melden na de examens eigenlijk..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens moet je wel 18 voor die overbruging zijn, en ik wordt pas eind juli 18 dus ik heb pech gehad. Het zit er waarschijnlijk in dat ik volgend jaar veel moet gaan treinen en ik heb zodoende ook pas recht op OV per 1 oktober, zit ik dus ruim een maand zonder :( . |
Citaat:
Het je niet zo'n brief gehad met daarop alle bedragen die je krijgt per maand? Ik namelijk wel, ik ben in mei 18 geworden dus ik kreeg over mei en juni nog kinderbijslag dus voor juli en augustus krijg ik die overbrugging en ik heb een blad gehad met daarop het bedrag dat ik in juli en het bedrag dat ik in augustus krijg. |
Citaat:
overbrugging bedraagt 90 euro, maar geen OV ;) |
Citaat:
Maar ik heb het net op internet gezien. Het is 94 euro; net zo veel als de tegemoedkoming. Dan verandert er verloop dus nog niks. |
Citaat:
|
Ik word overmorgen 18, kan ik het dan ook nog aanvragen, die overbrugging?
Of kan dat niet omdat ik (hopelijk) 1 september begin met mn nieuwe opleiding? |
Citaat:
|
Citaat:
Dank je. Maar ik dacht dat dat per drie maanden ging, of per kwartaal? Wazig. |
Citaat:
Maar als jij in juni jarig bent, dan loopt het kwartaal af op 31 juni. Vanaf 1 juli begint een nieuw kwartaal en kun je dus in aanmerking komen voor andere diensten van de ib-groep. Tot 1 juli krijg je dus kinderbijslag en daarna niks. Tenzij je dus je overbrugging/tegemoedkoming aanvraagt. En dan loopt die overbrugging op 1 september af omdat ze het dan omzetten in stufi. |
Mijn moeder belde de IB groep gisteren om voor mij te vragen hoeveel stufi ik as jaar ontving. Krijgt ze te horen omdat ik dit jaar mijn diploma haal, ik vanaf volgende maand geen stufi meer ontvang als ik me niet gauw voor mijn volgende opleiding inschrijf. Dat wordt dus rennen naar het AOC voor Dierverzorging. :|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46. |