![]() |
zon en toch wit
Heb vandaag dus echt van 10 tot 4 in de zon gezeten,gesport etc, iig de hele tijd in de zon geweest, nu zul je toch denken dat je toch wel bruin bent, maar als ik nu id speigel kijken ben ik hartstikke bleek, bleker dan normaal, normaal heb ik wel een lekker kleurtje vd zonnebank ofzo, maar nu hele dag id zon geweest en hartstikke bleek (ben blond trouwes, maar normaal word ik toch wel redelijk bruin) weet iemand hoe dat kan? of trekt het wel nog bruin op ofzo?
|
Het heet pigment, zit in je huid, verkleurt onder invloed van UV-stralen en is meestal niet in grote mate aanwezig bij mensen met blond/rood haar of algemeen een lichte huid.
Dat trekt dus misschien een klein beetje bij naar bruin, maar echt bruin zul je natuurlijk nooit worden. |
ja maar hoe kan het dan dat je onder de zonnebank wel bruin wordt, ik dan, en nu door de zon overaal gewoon toch redelijk bruin, alleen mn gezicht best wit wordt
|
Citaat:
Ik ben ook blond, had vroeger jaren lang spierwit haar, maar word heel makkelijk en heel erg bruin (ik werd vroeger wel eens een 'blonde negerin' genoemd om een indicatie te geven). Alleen niet direct, het moet even intrekken. Een dag later zie je bij mij echt verschil, alsof ik 's nachts stiekem onder een zonnebank ben gaan slapen. Ik verbrand ook echt heel moeilijk, gelukkig. Vini-Vidi-Vici: Je gezicht lijkt misschien bleker omdat je verder wel bruiner bent geworden. |
Citaat:
|
Citaat:
Of misschien is de huid wat anders ofzo, waardoor het langer duurt voor je bruiner wordt. Ik heb dat volgens mij ook in m'n gezicht. Eerst wordt m'n torso (zo noem ik het maar even) bruin, dan m'n benen en dan m'n gezicht. Overal gebruik ik een zelfde factor zonnebrandcrème. |
ik gebruik geen zonnebrand creme, maar ik verbrand ook niet echt...mn gezicht is denkik og meer in de zon geweest dan mn lijf, en dat is wel flink bruin
|
Citaat:
En verder zon natuurlijk... (Maar te veel zon is niet gezond he, hou er rekening mee, smeer je dus wel in wanneer je lange tijd de zon in gaat... huidkanker door te veel zon zie je steeds meer.) |
hoop dat de aftersun helpt idd
|
Citaat:
Henk Mul ! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |