![]() |
Fles door raam.. en nu?
Hellow,
Afgelopen zaterdag had ik een feestje bij iemand thuis, het was enorm gezellig. Dat erna kwam dat kind met het nieuws dat daar in de buurt een raam was ingegooid met een flesje bier en omdat ik en 2 vrienden die nacht even een blokje om zijn geweest, gaan de wijzende vingers naar ons. Eigenlijk naar mij, want ik heb eerder met een ander stel vrienden een raam gekinkeld op mn school, omdat we het gewoon ff hadden gehad met school :) Nu hebben die mensen de politie erbij gehaald. Ze weten n.a.v. de code op het flesje Amstel dat het van ons feest afkomstig was. Nu is mijn vraag: Hoe groot is de kans dat de persoon die dit op zijn geweten heeft wordt gestraft? Ik dacht dat er minimaal zoveel bewijzen tegen die persoon moesten zijn ofzo? Als er geen getuigen zijn kunnen je ze toch niets maken? Ik vroeg me dat af.. |
Ik neem aan dat je het niet gedaan hebt, maar heb je geen vermoeden wie het dan wel gedaan kan hebben omdat die persoon ook op dat feest was?
|
om amstel bier doen ze niet zo'n moeite
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat jij heel sterk moet gaan bewijzen dat jij het echt niet geweest bent.
En dat is moeilijk, jij hebt al een degelijk incident mee gemaakt en je bent een blokje om geweest. Het is hun woord tegen het van jullie. |
Citaat:
Waarschijnlijk zal deze zaak ook weer met een sisser aflopen want men kan nooit achterhalen wie daadwerkelijk die fles door die ruit heeft gegooid, tenzij iemand natuurlijk de waarheid zegt. |
Ik hou niet van mensen die flessen door ramen gooien en die typen 'hellow'.
|
Heb je het nou gedaan of niet?
|
laat ze op vingerafdrukken testen
:rolleyes: |
Laat ze dat maar op Werk, Geld en Recht bekijken.
|
Je verdient hiervoor gepakt te worden, als je met die ruit op school bent weggekomen ;)
|
Citaat:
|
Jah idd, je komt er toch niet onderuit.
|
ik hoop dat ze je lippen dichtnaaien
|
Kan het dan niet dat de politie in plaats van 1 persoon gewoon de hele groep aansprakelijk stelt? Flesje kwam van jullie feest.
En als 'men' dan vindt dat jij dat hebt gedaan, wat me niet zou verbazen, betaal jij. Weet niet zo veel van recht e.d., maar dit zou me niet onlogisch lijken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:) |
Is dat ook nog voor een aantal mensen maximaal of iets dergelijks?
Je hebt ook feesten met gigantische groepen namelijk :) |
Art. 6:166 is leuk en aardig. Maar wat heeft de politie daar mee te maken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je het nou gedaan of niet want dat maakt het wel duidelijk, vingerafdrukken een idee? grtz ivo |
Citaat:
|
Waarschijnlijk hoef je niets te betalen, maar ben jij voortaan de zondebok voor dit soort dingen. :)
|
Citaat:
en voor het antwoord, wat little nemo zegt klopt volgens mij wel |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
..sukkel |
Citaat:
|
Citaat:
|
heb je het nou gedaan of niet?
|
dat mastuberen?
|
Citaat:
|
Precies. Het gaat die politie helemaal niet om rechtsregels. Het gaat ze er alleen maar om, een duidelijk beeld te krijgen van een mogelijke verdachte. Als jij eerder een ruit hebt ingegooid en jij was toevallig op diezelfde plek op datzelfde tijdstip, kun je natuurlijk verwachten dat je daar gezeik mee krijgt.
|
Citaat:
Spreek die vrienden erop aan, zeg ze dat je ze niet verlinkt, maar dan weet je in ieder geval zeker hoe het zit. Mocht de politie dan nog moeilijker gaan doen, dan kun je ze lief vragen of ze misschien eventjes bekennen en het raam betalen (ken je vrienden niet)... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |