![]() |
vakantieland
Oke, beetje dubiel, maar wij willen dus (mn ouders enzo) op vakantie maar we weten niet waarheen. Welk land raden jullie nou echt aan en naar welk land moet je absoluut níet gaan?
En welk land (ook buiten Europa) vind je nou echt geweldig |
panama
hebben ze nog authentieke blote indianen met peniskokers <3 als het ascetische bestaan je aanspreekt (y) |
Er is een heel Reizen & Vakantie forum :)
|
Citaat:
|
Mexico of verenigde staten, of het caraïbisch gebied
|
Op naar R&V. :)
|
oewps :bloos:
|
Italie is echt een aanrader vind ik: warm, mooi landschap (Toscane) mooie stranden met heerlijk water. Ik ben echt wel verkocht vorig jaar. Verder vind ik de Provence in Zuid-Frankrijk ook echt leuk en Zwitserland is ook best leuk als je van bergwandelen houdt en van een bergachtige omgeving.
|
Mooie landen (en waarom):
-Italië: veel te zien, mooi weer en niet al te toeristisch -Malta: subtropisch eiland, veel te doen, duiken, elke dag feest (serieus) -Turkije: eindeloos boeiend, lekker warm en goedkoop -Groot-Brittannië: ideaal voor een wat koelere vakantie. |
Ik vind Italië een erg mooi vakantieland. Er is genoeg te zien, er zijn veel mooie steden en er is ook nog een strand.
|
West-Kreta, dat is het mooiste en ideaalste omgeving waar ik tot nu toe geweest ben. (alhoewel ik nog nooit in hoogzomer ben geweest) Genoeg bezienswaardigheden, mooie stranden, lekker eten, aardige bevolking en het is er niet al te toeristisch (y) .
Portugal (de algarve) is een echte afrader. Veel ste toeristisch, chagerijnige bevolking en er valt niets te zien. (n) |
Heeft met smaken te maken he. En wat je wil doen met vakanties. Ik hou bijvoorbeeld gewoon van warme landen met een biertje aan het strand of zwembad luieren. Maar er zijn ook mensen die houden van wandelen door Scandinavië.
Wat mijn smaak betreft zou het volgende aanbevelen, ook al ben ik niet in alle landen hieronder geweest, maar ik zou wel naar al deze landen wel (nog eens) willen gaan: Binnen Europa: - Frankrijk - Griekenland - Italië - Spanje Buiten Europa: - VS - Thailand - Australie - Curacao |
Kroatië.. is gewoon een prachtig land.:)
|
Misschien kun je aangeven wat je precies zoekt in een vakantie?
Ik noem maar iets: - Wil je met de mensen kunnen praten? (Zo ja, welke talen kun je dan? ;)) - Wil je een actieve of passieve vakantie? - Houd je van uitgaan of wil je steden bezoeken? - Van wat voor klimaat houd je? - Wat wil je voor accomodatie? - Wat voor vervoer wil je? Ofzoiets. ;) |
Citaat:
|
kroatie raad ik echt aan.. doe maar ergens bij Medulin of Porec.. het is echt prachtig! (y)
|
Finland.
Scandinavië in het algemeen. |
spanje blijf ik geweldig vinden. de mensen, cultuur, natuur etc.
oostenrijk vond ik ook erg mooi, met al die bergen enzo. |
ik en m'n zus willen gewoon niks doen, beetje wandelen of shoppen maar vooral luieren en zwemmen (in zee of meer) en mn ouders willen wandelen en toeristische plekken (musea) bezoeken. Ik kan alleen engels praten en Duits een heel klein beetje maar ik zou dus het liefst naar een land gaan waar de meeste mensen engels praten of waar veel nederlanders zitten.
|
tjsechie
praag is de max de max zeg ik u kga volgend jaar trug!!!!!!! echt wreed schoon |
Oke, m'n pa heeft al een vakantie in Italië "geboekt".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Schotland.
|
portugal vind ik heel mooi.............als je buiten het toeristengebied zit is het lekker goedkoop, zee zon natuur, strand cultuur.... (y)
|
Portugal, mooi land, aardige mensen en goedkoop wanneer je niet in het meest toeristische gedeelte van de Algarve zit.
Lissabon is ook een aanrader! :) |
Noorwegen en anders een ander land in Scandinavie. Het is echt het mooiste land wat ik ooit heb gezien, je kunt er echt van je rust genieten en de mensen zijn erg aardig en behulpzaam.
|
Griekenland(Y)
Ik zit er nu ook in een internetcafe.. IK ben hier nu voor de 13e of 12e keer ofzo en hhet is altijd goed.. Vte lekker weer aardige mensen, mooie stranden e.d. en lekker eten.. Het is ook niet duur hier:) 18 minuten internet voor een euri.:) |
Ik vind Turkije erg mooi; als je van toeristische plaatsen houdt is de kuststreek perfect en in het binnenland kun je lang rondtrekken zonder een toerist of zelfs maar iemand tegen te komen, er zijn prachtige landschappen en het weer is lekker: wel heet maar niet benauwd.
Verder is de bevolking vriendelijk en gastvrij, wat ik misschien nog wel het prettigst vind. Griekenland is ook mooi, maar de bevolking sprak me minder aan, hoewel dat persoonlijk is. Zuid-Afrika (en omliggende landen) zijn een aanrader als je van wilde dieren en tegenstellingen houdt, mooi om te zien hoe alles zo kan verschillen van het leven hier. Qua bevolking is het echter geen aanrader, m.i. werd je heel achterdochtig bekeken en waar mogelijk afgezet, maar dat komt vaker voor ;). |
Ik heb niet echt een voorkeur, als het maar lekker warm + gezzelig is :)!
|
Citaat:
sinaassap: 4,50 mooie stranden: vooral keien stranden. Goedkoop & mooie stranden noem ik toch iets anders hoor ;). maar idd, Griekenland is da bomb! |
Italie
|
Citaat:
Dan zit je toch echt op een dure plek, Hersonissos zeker? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34. |