![]() |
Suikervrij eten --> ontbijt
Ik weet niet of dit al eerder is gevraagd, dan hoor ik het graag.
Ik ben sinds kort begonnen met suikervrij eten. Nou wordt er altijd gezegd dat je goed stevig moet ontbijten omdat je dan een hele tijd doorkan en geen snoep gevoel krijgt. Uit ervaring weet ik dat dit klopt. Ik vraag me alleen af waar je zoal mee kan ontbijten als je goed stevig wil ontbijten. Een tip die ik kreeg was roerei met spek. Op zich klopt dit natuurlijk wel, maar het is ook niet erg gezond om iedere ochtend mee te ontbijten. Ik heb vanmorgen 2 boterhammen met kaas gegeten.. dat gaat op zich ook wel maar toch had vrij snel later al weer trek. Hebben jullie nog tips voor een goed, stevig, suikervrij ontbijt wat niet al te ongezond is? :) |
Bestaat er geen suikervrije muesli of cruesli van Zonnatura ofzo? Dat vult namelijk ook behoorlijk en daar kan je ook best een tijdje op teren. Verder denk ik idd aan bruin brood of fruit, zoals bananen.
|
Pap met banaan erdoor ofzo. Dan is het toch een beetje zoet en lekker. :)
|
Fruit en 'suikervrij' sluiten elkaar bijna uit, dus wat dat betreft ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou als dat ook al suiker is, zou je niets kunnen eten. :s
|
Citaat:
|
Dan zou ik gewoon pap met banaan doen of, broodjes boterhamworst of broodjes salami.
|
Citaat:
Pap kan inderdaad ook wel.. daar hou ik niet zo van, maar op zich is het misschien wel handig om zuivel binnen te krijgen. :) |
je hebt ook gewoon suikervrije jam, hagelslag en pasta hoor :)
|
Je kunt natuurlijk broodbeleg voor diabeten gebruiken :) en daar dan iets van fruit bij eten, of je neemt een glaasje sap.
|
Als ik mag vragen: waarom suikervrij eten?
Verder zijn er wel wat producten te vinden die geen toegevoegde suikers hebben dus gewoon de producten uitzoeken/leren kennen denk ik. |
Iets met veel voedingsvezels. Als ik me niet vergis maakt dat vooral uit of je hongergevoel verdwijnt en niet snel terugkomt. Bruinbrood eten in plaats van witbrood helpt bijvoorbeeld al, maar ik weet niet of je dat al doet.
|
Idd broodbeleg voor diabeten of dieetdingen...idd bv. suikervrije jam. Of vleeswaren, kaas of bv. banaan, komkommer, tomaat, enz. Verder dingen als brinta ed. De cruesli/muesli van Zonnatura is idd ook suikervrij (dacht ik iig). Fruit kan natuurlijk ook altijd, maar dat is niet zo'n 'stevig ontbijt', denk ik.
En anders naar een natuurvoedingswinkel (en die zijn in Utrecht wel te vinden), daar verkopen ze heel veel. :) |
Appel(/peren)stroop is btw ook suikervrij te krijgen. :)
Zonnatura en Cereal zijn merken met veel suikervrije producten...de grotere supermarkten verkopen daar meestal wel dingen van. |
Citaat:
Er is inderdaad speciaal broodbeleg voor diabeten. Dat wist ik niet (hoewel het toch best logisch is als je erover nadenkt :)) Noten eet ik ook wel. Vind ik niet echt lekker maar het is wel een beetje vullend. (in pindakaas zit suiker, dus dat kan niet) murwari: Het is een experiment. Ik ben al bijna 3 jaar ziek. Ik had eerst cytomegalie -vergelijkbaar met pfeiffer, indien je niet weet wat het is- en dat is 'overgegaan' in ME/CVS. (chronisch vermoeidheids syndroom) Er wordt vaak gezegd dat het dan helpt om zo min mogelijk suiker te eten. Nou ja, dat is in ieder geval het proberen waard. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn moeder moet ook suikervrij eten, mag nog veel meer dingen niet, maar die eet altijd brood (zonder gist) met zonnebloempasta, lijkt op pindakaas (volgens haar)
|
lijkt me juist goed om 's ochtends wel suiker te eten, want dan heb je juist veel energie nodig
verder suikervrij --> havermout + (rozijnen) ik zelf doe er nog altijd een flinke schep suiker door :) |
Citaat:
|
Mijn broertje en vader mogen ook geen suiker, en die eten als ontbijt gewoon brood met suikervrij beleg erop, en kaas en vleeswaren enzo. Bij de natuurwinkel, en nu steeds vaker bij de gewone supermarkten kun je heel veel krijgen. Moet je gewoon 'ns een keer kijken :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Optimel yoghurt vind ik zelf niet zo geweldig, maar de yoghurt van Friesche Vlag is (y). En sommige smaken van de drinkdingen van Optimel zijn ook (y) (die van Friesche Vlag zijn dan weer niet zo geweldig) en van een ander merk ook, maar daar ben ik de naam even van kwijt. Maar goed, heel veel zuivel heeft een jongere/volwassene niet nodig. :) |
:)
Dank jullie wel voor alle adviezen! (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32. |