![]() |
de Da Vinci Code
hey,
heeft iemand hier de Da Vinci Code gelezen? Geschreven door Dan Brown? Ik heb het nog niet helemaal uit, maar zeker een geweldig boek (vind ik)... Een echte pageturner zeg maar.. Het verhaal gaat over professor Robert Langdon die een afspraak misloopt met de conservator van het Louvre.. maar die is kort daarvoor vermoord! Langdon is de hoofdverdachte omdat de conservator vlak voor zijn dood de naam van Langdon op de grond schreef. De conservator heeft allemaal geheime codes achtergelaten die alleen Langdon kan ontcijferen: symbolen die verwijzen naar het werk van Leonardo Da Vinci.. Het verhaal draait om symboliek en mysterie..Geweldig! :D (y) Wat vinden jullie er eigenlijk van? |
...ligt op het nachtkastje te wachten op de vakantieperiode. Ik heb er nu even geen tijd voor (scriptie).
Ik kijk er erg naar uit om het te lezen, omdat het aansluit op een aantal boeken die ik eerder heb gelezen. Die boeken betreffen vakliteratuur over gnosticisme en de oorsprong van het Christendom en overeenkomsten met andere, oudere godsdiensten. Zeer interessant. |
Ik lees liever "De slinger van Foucault"...
|
Ik heb hem gelezen net als het Bernini mysterie (zelfde schrijver, zelfde hoofdperspoon) geweldige boeken :)
|
Ik heb het gelezen (eergister gekocht en in 2 nachten uitgelezen) :) . Erg goed boek. Wat ik wel miste was plaatjes. Soms is het erg moeilijk om bepaalde schilderijen voor de geest te halen.
Het plot (wie de leermeester is) is trouwens ook verassend! |
Ik ga het binnenkort lezen, na het boek dat ik hierna ga lezen, zeg maar.
|
Citaat:
Spoiler
Edit by Ieke: Een spoilertag is wel zo vriendelijk |
Citaat:
Een voorproefje: http://www.lisashea.com/hobbies/art/...astsupper2.jpg |
Citaat:
|
Heel spannend, en leuke feitjes (idd over het Laatste Avondmaal enzo). Hoewel ik ook weer gelezen heb dat die feitjes lang niet allemaal kloppen.
|
Citaat:
|
Iemand toevallig 'De slinger van Foucault' gelezen en 'De Da Vinci Code'? Zoja, welke is beter?
|
Ik ben wel van plan de Da Vinci Code te gaan lezen, wat ik hier allemaal heb zien staan klinkt wel goed. Maar ook een beetje ingewikkeld, moet je echt verstand hebben van kunstgeschiedenis enzo om het goed te kunnen lezen? :o
|
Citaat:
|
Hee das grappig, ik was helemaal vergeten dat ik dat boek nog wilde lezen (y)
bedankt dus.. Ik wil nog veel te veel lezen, maar goed dat ik deze vakantie toch verder geen ruk te doen heb. |
ik heb wel het Bernini mysterie gelezen en dat was een van de beste boeken die ik afgelopen tijd heb gelezen. de da vinco code was uitgeleend bij de bieb :(
|
Citaat:
|
Heb 'm ook gelezen, 't is inderdaad een echte pageturner. Het Bermini Mysterie was helaas uitgeleend bij de bieb, maar aangezien ik daar tegenwoordig werk gaat ie zo gauw ie weer terug is regelrecht mee naar huis ;).
|
Aardig, maar niet goed genoeg om een tweede keer te lezen. Na lezing vond ik het boek ietwat flauw en voorspelbaar.
|
Ik heb het gisteren gekocht en ga er binnenkort aan beginnen.
Heb al veel gehoord dat het een goed boek is. |
lezen jullie hem eigenlijk in het nederlands of engels?
|
Citaat:
|
grappig, ik had nog nooit van de da vinci code gehoord, maar nu wordt ik er mee doodgegooid :D mijn tante had m meegenomen op vakantie en t scheen een heel leuk boek te zijn (lees: 4 volwassenen krijgen er bijna ruzie over wie nu het boek mag lezen) maar nee, ik heb hem niet gelezen... :p
Aléantheriël |
Citaat:
Wel een goed boek trouwens, ondanks de vele informatie (wist helemaal niks van de holy grail en alles daaromheen) bleef ik snel doorlezen! Het lijkt nu idd wel of iedereen m aan t lezen is want toen ik er in begon (maandje of 4 geleden) had bijna niemand in mijn omgeving ervan gehoord! |
ik heb het gelezen vorige week.
idd een 'pageturner'. maar wat ik wel had, is dat die schrijver heel erg zijn kennis van zaken wou etaleren. het leest goed weg, maar het is soms ietwat te veel kennisoverdracht. ook dat ze na elk opgelust stuk zo blij zijn en dat 2 pagina's doorgaat is iets te overdone. verder niets dan goeds, want het is een van de beter boeken van laatste tijd. |
ik geloof dat ik het boek zou krijgen van een vriend van mij, dus daar wacht ik maar op....
al vraag ik me af of ik het ook echt nog ga krijgen eigenlijk, maar dat maakt niet uit:) Charlotte |
Gisteren heb ik eerst Het Bernini Mysterie uitgelezen, ga nu beginnen in De Da Vinci Code.
|
Citaat:
|
Ik twijfel nog tussen de engelse en nederlandse versie. Volgens bol.com heeft de nederlandse versie maar liefst 130 blz minder. Is het een goede vertaling of zijn sommige dingen echt te letterlijk genomen?
Wat raden jullie aan? :) |
Citaat:
|
Citaat:
groetjes |
Citaat:
|
Gaaf boek, steekt erg goed in elkaar. Jammer dat als je wat research doet dat je er dan snel achter komt dat Brown's "theorie" ook redelijk rammelt maar vlot geschreven en ik vond em van begin tot eind zeer gaaf (y)
|
Ik wil hem ook nog gaan lezen, gelukkig is het vakantie :D .
Ik heb trouwens net geprobeerd de slinger van foucault te lezen, maar ik ben er na 100 blz maar mee gekapt omdat ik het helemaal niks vond... |
Citaat:
Ik vond het in ieder geval een goed boek. In één dagje(of eigenlijk nachtje) uitgelezen omdat ie zich ook in dat tijdsbestek afspeelt (loopt redelijk sinchroon moet ik zeggen)... |
Vond het een heel leuk en spannend boek.
Heb daarna een paar van de beschreven schilderijen bekeken en de dingen die daarover vermeld stonden klopten wel :) Heb net het Juvenalis dilemma en het Bernini mysterie in huis gehaald (y) |
Ik ben gisteravond met Het Bernini Mysterie begonnen, en vind het echt een meesterlijk boek.:eek: (y) Ik vind het niet ingewikkeld geschreven, dus ik heb het morgen al weer uit denk ik.:p Maar hoe die Dan Brown dat allemaal heeft 'verzonnen'. Prachtig!
Ik vind het toch wel in de top tien van beste boeken thuis horen die ik ooit heb gelezen.:o Alleen vind ik dat er soms iets te veel informatie op een bladzijde staat. Maar aan de andere kant... Ik onthoud wel veel van die feitjes en dat is me bij een geschiedenisboek nog nooit gelukt.:p Hij schrijft heel boeiend! |
Angels & Demons (Het Bernini Mysterie) vind ik om eerlijk te zijn nog veel beter dan de Da Vinci Code. Het einde viel me bij de Da Vinci Code een beetje tegen, iets te voorspelbaar. Digital Fortress en die andere heb ik nog niet gelezen, maar dat ben ik zeker wel van plan.
|
De vriendin van m'n vader heeft het boek ook, en hij ligt nu bij ons thuis.
Ik probeerde alleen de eerste bladzijde te lezen, en daar stonden allemaal moeilijke namen in dat ik het maar weer snel weggelegt heb :bloos: Maar is het een beetje makkelijk te lezen? Want dan worstel ik me wel door die eerste bladzijde heen :p |
Citaat:
|
Ik wil hem heel graag kopen en lezen, maar dan moet ik eerst geld hebben. :|
|
Ik vind die Robert Langdon trouwens wel een stoere kerel.:o:cool:
|
Citaat:
Caravaggio En dat in de eerste 2 zinnen :p Nu ik even de rest van de bladzijde lees, zijn dat dan ook de enige 2 moeilijke namen op die bladzijde :p Maar als ik mn andere boek uit heb, zal ik er wel in beginnen :) |
Ik heb hem via mijn opa, en dat ik hem via mijn opa heb, is al een aanrader, die wil zijn tijd graag nuttig indelen. Ik begin er binnenkort aan, en na die positieve commentaren overal te hebben gezien, schijnt het mij toe dat ik me er wel doorheen zal MOETEN worstelen :) .
- Chan |
Ik heb er gemengde gevoelens over. Het is wel een spannend boek, er zit veel historische informatie in, maar het is allemaal zo gewoontjes, zo voorspelbaar, en eigenlijk niet zo vernieuwend. Je wordt doodgegooid met informatie, maar buiten die informatie stelt het geheel eigenlijk niet zo veel voor. Dat vind ik wel jammer.
|
Iedereen lijkt het geniaal te vinden maar ik ben het met Deadlocked eens. Het is best een aardig boek maar niet meer dan dat. Verder is de Davinci code het beste, de rest is al stukken minder... Daarbij nemen veel mensen zijn beweringen voor waar aan terwijl er nogal het nodige rammelt aan die beweringen...
|
Citaat:
Wel jammer dat het mij niet helemaal duidelijk is geworden wat de holy grail nu uiteindelijk is.. de eenheid van man en vrouw ofzo? |
Ik ben er net in begonnen (ben nu op pag. 65 ofzo) en ik vind het tot nu toe echt heel mooi.
|
echt een heel leuk boek, net in 1,5 dag uitgelezen en nu aan t bernini mysterie beginnen
|
Petje af voor de schrijver dat hij een onderhoudend boek kan schrijven over zo'n onderwerp.
Ik vind het echt een schitterend verhaal. Het zit heel ingenieus in elkaar en je wilt het heel heel heel graag geloven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |