![]() |
Kanker
Vind je dat dat kan/mag? Vloeken met kanker of met een andere ziekte? Waarom wel/niet?
|
Het kan wel als storend worden ervaren, maarja, het blijft vloeken. Alles is dan geoorloofd, toch? ;)
|
Nee, omdat je er mensen mee kwetst die iemand verloren hebben aan zo'n ziekte of het zelf gehad hebben of nog hebben.
|
ik hekel mensen die vloeken met ziektes. Het is al erg genoeg dat er zoveel mensen aan die ziekte sterven, om het dan ook nog eens aan iemand toe te wensen gaat me erg ver.
|
Nee, absoluut niet. Het is zo'n erge ziekte, het is niet gepast om dat in die context te gebruiken.
|
Citaat:
|
Soms wel. Gebruik het niet vaak, maar als ik ech heel sacharijnig/ boos ben, gooi ik het er wel eens uit per ongeluk.
Je kan er wel mensen mee kwetsen. Maar dat kan ook met tyfus(lijer) (ziekte) mongool (geestelijk gehandicapte) of dikzak (terwijl degene er misschien niks aan kan doen, doordat hij een of andere ziekte heeft). En zo kun je wel even doorgaan. Als je kwaad bent, gooi je wel vaker dingen eruit die je eigenlijk, achteraf gezien helemaal niet meent. Maar door woede verblind, heb je jezelf niet meer onder controle en sla je zulke dingen uit. Maar ja, alleen omdat iemand tegen je schreeuw: "krijg kanker!" wil nog niet betekenen dat je dan ook daadwerkelijk kanker zult krijgen. Degene die dar roept is immers niet helderziend. |
Ik vind dat het best kan en ik gebruik het ook regelmatig maar als ik weet dat iemand heel gevoelig is voor zo'n scheldwoord vanwege z'n verleden dan laat ik het wel even achterwege.
|
Ik pas me aan op de mensen om mij heen. Sommige mensen in mijn omgeving gebruiken het woord kanker met een zekere regelmaat, dan ben ik sneller geneigd om het ook te gebruiken.
Maar als mensen emotioneel tot de zwakkere horen, scheld ik niet met ziektes. |
Citaat:
Oh, wil er iemand eens raden wat de meest kankerverwekkende stof is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Valt wel mee.
Voor de verbranding in je lichaam heb je zuurstof nodig. Bij die verbranding komen er vrije radicalen vrij, die je cellen beschadigen. (En die cellen gaan wel eens foutief delen daarna). De manier om hiervanaf te komen is zorgen dat je genoeg anti-oxydanten binnenkrijgt. Deze zitten voornamelijk in groente en fruit. Wat ook wil helpen is cassave en amandelen eten, hier zit blauwzuurgas in, wat een aantal cellen om zeep helpt. Maar dat zijn veelal de cellen die op het punt staan om vreemde dingen te gaan doen. |
Ik scheld nooit met ziektes.
Maar eigenlijk vind ik schelden met ziektes niet zo heel erg :o |
Nee, ik heb een hekel aan vloeken met ziektes. Het is al erg genoeg dat sommige mensen deze ziekte hebben en je kwetst er alleen maar mensen mee die iemand hebben verloren of die het zelf hebben.
|
Het woord kanker zal je nooit uit mijn mond horen (niet als vloekwoord ten minste) Mijn zusje heeft leukemie gehad (nu genezen:) ) En mijn opa en oma zijn er aan overleden.
Ik vloek sowieso nooit met ziekten. Je kan er iemand mee kwetsen. |
Citaat:
|
Het woord kanker in het straattaalgebruik heeft zijn betekenis verloren. Als ik zeg dat iemand een kankerhomo is of een kankerjood, dan bedoel je daarmee dat hij of zij een zeer radicale/fanatieke jood of homo in negatieve zin is. Kanker heeft een versterkende functie voor het woord dat er na komt. Dus is er helemaal niks mee om kanker veelvuldig te gebruiken. Het is gewoon een normaal woord, net huis, boom of tafel.
|
Je kan gewoon met kanker schelden hoor, is normaal :)
|
Nee, liever niet.
|
De ziektes is het probleem niet. Meer het woord kut dat ik niet meer mag gebruiken.
Alleen eigen vlees :p |
Je zult mij nooit horen vloeken met kanker, omdat ik daar te veel mensen aan heb verloren. Sowieso vind ik het niks als er gevloekt wordt met ziektes.
|
Citaat:
|
Ik vind dat het wel kan, maar ik wens het mensen niet toe ofzo. Ik gebruik het woord gewoon, net als Jezus.
en dan bedoel ik niet dat Jezus dat woord ook gebruikte natuurlijk |
Nee. Kanker niet eigenlijk, maar het woord heeft zo'n harde klank, daar zit het em ook in, samen met het feit dat het een vreselijke ziekte is natuurlijk.
Maar als ik eerlijk ben floept er soms nog wel eens een tering uit.. :o |
Het feit dat het schokkend is voor mensen vind ik eigenlijk geen argument specifiek tegen schelden met kanker. Je kunt altijd wel een scheldwoord bedenken dat beledigend is. De Bond tegen Vloeken vindt zelfs de uitdrukkingen 'jeetje' en 'gossie' beledigen, omdat ze afgeleid zijn van Jezus resp. God.
Ik scheld er zelf trouwens scheutig mee, evenals andere ziektes, maar dan alleen als ik met mijn broertje aan het LAN'nen ben ofzo. :D |
Ik scheld nooit met ziektes, ik ken genoeg andere scheldwoorden.
|
k weet nie ik vloek nie vaak met kanker omdat me opa er aan dood is gegaan maar ik zeg wel vaak lepra enzo das eigelijk ook nie goed....naja laat ik het maar gewoon op kut en fuck houden :)
|
Kankernogwat vind ik niet kunnen, maar wel
"jee, die lui zitten ook alleen maar te kankeren." maar da's niet echt schelden he? Ik vind sowieso een ziekte verbinden met een mens not done (n) :nono: Maar "moet ik dat teringeind fietsen?" vind ik niet erg :o |
Nee, dat staat zo dom.
|
Teringjantje, tyfus anders een eind op. Wat een kankergezeik.
Ik vind het niet zo erg... 'T klinkt mooi, en schelden met kanker betekend niet meteen dat je 't iemand toewenst... Ik bedoel, 'k wens ook niet iedereen een kut toe als ik dat woord gebruik. Denk ik. |
Citaat:
Ik scheld nooit met kanker, het maakt míj ook niet uit als mensen het doen, maar ik doe het niet omdat het voor anderen wel kwetsend kan zijn. |
Citaat:
Overigens zeg ik in nabijheid van anderen(behalve als ik weet dat het ze geen reet kan schelen) nooit kanker, of GVD of jezus christus <insert ziekte>. Verder wel wat losse ziektes als tering, tyfus of lekker in het duits vloeken. Dat klinkt zo lekker :D ''Verdammt noch mal!'' Scheize!'' Overigens gebruik je bij het vloeken zogenaamde 'krachttermen' oftwel, woorden die kracht geven aan je woede. Als je op een nijdige manier ''Potvolkoffienogantoe'' zegt dan wek je eerder gelach op dan dat mensen denken dat er serieus wat aan de hand is. |
Als ik echt HEEL erg boos ben of iets HEEL erg lelijk vind zeg ik het, meestal perongeluk. Normaal nooit, ik vind het een beetje een stom woord om te gaan roepen :s
|
Ja, ik vind het wel best eigenlijk, met ziektes schelden.
|
Citaat:
|
Waarschijnlijk: "KANKER, wat ben jij lelijk!"
|
Citaat:
|
met elk scheldwoord kwets je iemand
en zoals eerder gezegd, kanker heeft de betekenis gekregen van klote/kut en zitten kankeren is een andere benaming voor zitten zeiken. Het is niet zo dat je iemand kanker toewenst oid. Ik vind dat het moet kunnen. Ik gebruik het zelf ook nog wel eens |
Vloeken is sowieso al niet mijn ding - zelf gebruik ik het woord
dan ook niet als vloek/scheldwoord oid. Als anderen het doen, mja. Iemand die de hele dag te pas en te onpas loopt te vloeken ed (niet alleen met kanker dus), daar erger ik me sowieso al aan, anders, nouja. Niet iedereen denkt hetzelfde over dingen, en zolang het niet heel overdreven vaak is ed... Laat maar gaan dan. |
Ik vind dat je hoe dan ook niet moet vloeken of schelden met dingen die niet van toepassing zijn op de situatie :)
|
Vloeken is onfatsoenlijk. (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, nou, ik vind dat et ook best wel kan. Soms zeg ik et zelf ook wel maar dan nooit in het openbaar ofzo, alleen heel soms tegen mijn broer. ;)
Dan moet je zeg maar gewoon ff lomp vloeken en volgens mij is 'kanker' dan wel et lompst ofzo. :eek: :s |
Citaat:
|
Wat denk je nu zelf?
|
ik vind het zelf heel dom staan.
maar toch doe ik het zelf ook.. zondag bijvoorbeeld met paintball.. kreeg ik zo keihard zon balletje op me onderarm ik werd gek van de pijn.. toen zei ik ook keihard kanker, zo fucking veel pijn :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11. |