![]() |
Waardoor vind je het ultieme geluk?
Geld, liefde, gezondheid het is allemaal zo cliche maar waarneer ben je nou echt gelukkig ? maakt geld gelukkig? misschien niet..maar het is toch wel handig... een Porsche en een groot huis hebben word je daar gelukkig van? of leef je liever met een vriendin van een uitkering in een klein flatje.. hoe denken jullie erover, wat zien jullie als het ultieme geluk?
|
Het ultieme geluk is voor mij weten dat er altijd (al is het mss maar 1 iemand, maakt niet uit) iemand is die je neemt zoals je bent. Iemand die je met heel weinig woorden uit de put kan trekken. Iemand hebben waarmee je een band hebt die onverbreekbaar lijkt, zo'n band waarvan je weet dat als die wegvalt, dat je die dan nooit meer bij iemand anders gaat vinden.
Klinkt dit puberachtig en naief voor sommigen? Oke dan, maar das voor mij echt wel het ultieme geluk ook al gaat het met momenten superslecht met me. :) Groetjes Magicflower |
Ultiem geluk; als je niks meer nodig hebt of wilt.
Nadeel lijkt me wel dat 't dan alleen nog maar bergafwaards kan gaan als je 't ultieme gelukspunt hebt bereikt. :o |
Citaat:
|
voor iedereen is het ultieme geluk wel anders .. leuk topic :)
mijn ultieme geluk is gewoon iemand vinden die mij begrijpt en andersom .. en geld kan me geen bal schelen, als zwervers kun je ook liefhebben hoor ;) :p ook al is geld wel altijd handig, als ik zou moeten kiezen zou ik voor de liefde gaan :) |
Door te stoppen met zoeken.
|
Citaat:
|
Het ultieme geluk is voor mij tevreden zijn met mezelf, dan komt de rest vanzelf wel. (y)
Magic_STAR* |
Citaat:
|
Citaat:
en volgens jou????? |
Citaat:
Ik denk wel dat je op een gegeven moment het punt kan bereiken dat je gelukkig bent en niets meer wilt of hoeft .. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Das eigk een heel goei vraag waar ik geen antwoord op weet. :D
|
Citaat:
Is dat 't enige? :o |
Marcade, wat de Dalai Lama bedoelt met niets meer willen of hoeven heeft niets met de leefomstandigheden te maken. Op dat punt kan het ook niet meer achteruit gaan zoals je beweert. Het heeft er niet mee te maken dat al je wensen vervuld zijn, nee, het heeft me je innerlijke gemoedstoestand te maken, namelijk dat je volledig in vrede bent met alles en dat je zodoende geen begeerte meer voelt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maakt het niet uit, hoe of waar je leeft; je kan gelukkiger worden als je dat wilt zonder dat externe factoren daar een rol in spelen? Je innerlijke gemoedstoestand hangt niet samen met je leefomstandigheden? |
Citaat:
|
Citaat:
Als je loskomt van alles, leef je dan nog wel? |
Citaat:
Mij lijkt het ook dat je dan geen leven meer hebt eigk. :o Of alleszins toch maar een heel saai leventje. |
Citaat:
|
Wow nog maar 2 dagen lid, en nu al een aardig populaire topic gemaakt, ik leer het wel :)
|
(On)geluk zit niet zo zeer in de dingen of de omstandigheden,
maar in jezelf. Tuurlijk, ik zou het bijzonder op prijs stellen als ik een fijne studie kan doen, een lieve vriend(engroep) heb, gezond ben, enz, enz, maar het is niet zo dat ik enkel en alléén door het hebben van die dingen "het ultieme geluk vind", of zonder (één van) die dingen absoluut geen kans heb om "ultiem gelukkig" te zijn oid. Sowieso heb ik zo m'n twijfels of het "ultieme geluk" wel bestaat ed, maar goed, da's weer wat anders. ;) |
Citaat:
Ik ben nogal veeleisend in die dingen nl. Vriendschap is o.a. er voor mekaar kunnen zijn zonder aan mekaars problemen kapot te gaan, luisteren, samen kunnen huilen, samen kunnen lachen en zoveel meer.... Vriendschap is blind vertrouwen en je hart durven geven met de nodige risico's van dien, is een klik voelen die je zelden voelt, is iets dat je het gevoel geeft dat je alles aankan....... Vooral die laatste 2 dingen zijn voor mij heeeeeeel belangrijk. tja, ik ben een gevoelsmens. :) Nooit ged8 dat ik dit hier zou neertypen. |
Citaat:
:o [zeikmodus]Ik zou ultiem gelukkig zijn als je toch is probeerde geen enters te plaatsen; je ziet zelf nu ook neem ik aan dat het als je gequote word, er ook niet meer uitziet, hmm? :p Ik vind 't sowieso best vreemd dat er iemand niet gewoon zijn/haar zin doortypt maar elke zin uitmeet in de tekstbox en dan op enter drukt telkens .. :o :p[/zeikmodus] |
Als jij vindt dat je gelukkig bent, ben je gelukkig. Tis maar net wat jij "gelukkig" noemt.
Is voor iedereen anders. Er is geen definitie van "gelukkig zijn" Ik ben gelukkig, als ik eens een leuk bijbaantje heb en straks me havo af heb. Maar ja, als ik dat heb, wens ik weer wat anders dus echt "gelukkig" bestaat haast niet naar mijn mening |
Citaat:
|
Ik ben al heel erg gelukkig, ik bevindt me namelijk niet in een wereldoorlog, ik heb een huis waar ik in woon, een moeder en zusje die van me houden, en ik van hun.
Ik heb een opleiding en geld om kleren en eten te kopen. Ik heb twee benen, een hoofd en ga zo maar door. Iets waar je blij en dankbaar voor kan zijn. Iets anders kan jou niet gelukkig maken. Dat moet je zelf doen, door de dingen te nemen zoals ze zijn. Relativeren! Je bent toch niet afhankelijk van de dingen om je heen? Sorry, maar dat vind ik (persoonlijk) niet echt helder. Je mag best blij zijn met je leven?! Maar ik oordeel niet over nare gebeurtenissen, waar je bijvoorbeeld een trauma of iets anders aan hebt over gehouden. Dat kán ik ook niet, en dat wil ik niet. Omdat ik niet weet hoe dat is. Dus mensen die ongelukkig zijn om een reden, is een ander geval. Misschien dat ik pas echt ultiem gelukkig ben, als ik een gezinnetje krijg wanneer ik daar aan toe ben, met kindertjes. Ik vind het zo zonde, dat er maar weinig mensen echt tevreden zijn. Maar dat is mijn mening |
ik weet het niet. anders had ik het wel gevonden ondertussen.
maar het heeft opzich vrij weinig te maken met eigendommen en geld. ik denk dat als je een gelukkig, hardwerkend gezin, dat echt hard moet werken om zichzelf te kunnen onderhouden, 5 miljoen euro geeft, ze binnen een paar jaar een minder gelukkig gezin zijn. als je eenmaal van iets geproefd hebt wil je alleen maar meer. tot het oneindige aan toe. het gaat denk ik vooral om je beperkingen kennen en dus kunnen zeggen dat je naar de toppen van je kunnen hebt geleefd. maar veel mensen zien hun eigen beperkingen niet zo in. en heel erg sorry als ik veel onzin praat, zit al de hele dag een tentamen te leren, vandaar. |
laten we "ultiem" even gelijkstellen aan "perfect".
dan is het dus gelijk al onmogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zit je bij de metro op een bankje te wachten op de metro, je weet dat je een leuke dag tegemoet gaat, het is rustig, en dan schijnt het zonnetje in je gezicht en je denkt na over je leven en je beseft dat je het eigenlijk best wel goed voor elkaar hebt. Dat zijn wel momenten die misschien in de buurt komen van het ultieme geluk.
Ik denk niet dat het van bezittingen afhangt, het is meer je een onderdeel van je gemoedstoestand. Als jij je hele leven onmogelijke doelen voor ogen hebt, dan wordt het moeilijk om het ultieme geluk te ervaren. Een alleenstaande moeder met een minimuminkomen kan volgens mij net zo goed het ultieme geluk ervaren, als een directeur met een hoog loon. Het gaat er niet om dat je kijkt naar wat je niet hebt maar naar wat je wel hebt. Stiekem denk ik ook wel dat het hebben van weinig echte verplichtingen (tuurlijk heb je altijd verplichtingen, maar het gaat erom of je iets als een verplichting ziet) een grote rol speelt in het gelukkigzijn. |
Geluk ligt in jezelf. Met de goede instelling kun je zelfs al gelukkig zijn met kleine beetjes.
|
geluk is een illusie bedacht door de menselijke geest om "het"of "je" leven zin te geven...
maar ja, je kan zo overal anti-depressiva halen... geluk zit tegenwoordig in een potje;) |
wederzijdse liefde.
|
:nono:
"Waardoor vind je het ultieme geluk?" Het ultieme gevoel van intense gelukkigheid ? Probeer maar es 1 keer XTC Je zult er geen spijt van krijgen :evil: Happy Drugs Happy Are Joy Bad Joy |
Mag ik ook even inspringen op het boeddhisme gedeelte... Met dan niks meer willen bedoelt men geen eigen wensen hebben om jezelf te bevredigen inderdaad...
Want deze dingen hebben relaties met negatieve emoties... Bovendien is een big point om mededogen te voelen met alles en iedereen, en dus kan je dan wel bepaalde wensen hebben naar anderen toe. Alsin: "Oh ik wou dat iedereen gelukkig was" bijvoorbeeld. Maar door je eigen destructieve emoties onder de knie te krijgen ,(ik noem het liever verbannen maar dat zijn ze nite met me eens), En door te proberen leven als het vacuum, (niet achteruit kijken want dat brengt alleen maar oude wensen e.d. omhoog, niet vooruit kijken want dat maakt je bang), kun je dus ook alle niet-primaire behoeften niet meer nodig hebben... |
Citaat:
Bijvoorbeeld je geluk halen uit het feit dat je anderen helpt met dingen en stuff... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44. |