![]() |
Dauphiné Libéré
Zijn er mensen onder jullie die toevallig de de Dauphiné Libéré volgen. Ik vind dat het goed de verhoudingen weergeeft zoals ze waarschijnlijk in de tour zijn. Armstrong op 2 sec achterstand op Iban Mayo en 1 sec achterstand Tyler Hamilton. Ook knap dat Thor Hushovd gister die massasprint heeft gewonnen. Toch weer 7 zeges voor hem dit seizoen(toch wel een serieuze bedreiging voor Boonen en Pettachi)
|
Ik snap hier echt helemaal geen reet van, sorry.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zal de Dauphiné weer gebruiken om ideeën op te doen voor Rondemaster van de Telegraaf en Tourmanager van het Leidsch Dagblad. Het is inderdaad een goede graadmeter voor de Tour
|
Citaat:
Het is een wielerronde van een week in Frankrijk. De proloog werd gewonnen door Iban Mayo. De Noor Thor Hushovd won de eerste etappe na een massaspurt . Het is uiteraard goed om te kijken welke renners klaar zijn voor de ronde van Frankrijk. |
Citaat:
Maar nu weet ik iig waar het omgaat |
Mayo won de proloog met 1 seconde verschil op Armstrong... wat zegt dat nou over de Tour? :p
|
Dat Mayo top 5 gaat rijden.
|
Citaat:
Dus ja vind geen echte waarde meter :p |
Na een lange ontsnapping Erik Dekker in de bergtrui. Had hem toch liever leider in algemeen klassement gezien. Maar een Nederlander die het goed doet is altijd leuk.
|
Wie wint op Mont Ventoux?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de prestatie van Phonak de laatste weken wel opvallend goed. Dat wordt een blok om in de gaten te houden de komende Tour.Hamilton, Sevilla, Pereiro (winnaar Classique des Alpes), Gutierrez (leider in de Dauphiné momenteel).
|
Mayo de nieuwe leider won de klimtijdrit, Armstrong 5de de Rabobank renners Leipheimer en Rasmussen 6 en 7.
Intermediate timing 1 Iban Mayo (Spa) Euskaltel-Euskadi 55.51 2 Tyler Hamilton (USA) Phonak Hearing Systems 0.33 3 Oscar Sevilla (Spa) Phonak Hearing Systems 1.03 4 Juan Miguel Mercado (Spa) Quick.Step-Davitamon 1.48 5 Lance Armstrong (USA) US Postal presented by Berry Floor 1.58 6 Levi Leipheimer (USA) Rabobank 3.21 7 Michael Rasmussen (Den) Rabobank 3.33 8 Stéphane Goubert (Fra) Ag2R Prevoyance 3.36 9 David Moncoutie (Fra) Cofidis, le credit par Telephone 3.59 10 Floyd Landis (USA) US Postal presented by Berry Floor 4.09 |
Nou, als de Dauphine dan werkelijk iets zegt over de Tour, dan is dit een slecht voorteken voor Armstrong. Mayo rijdt hem op bijna 2 minuten. Ook Hamilton (niet kansloos voor een Tourzege naar mijn mening) doet het een stuk beter. :|
Wel knap wat Rabobank hier doet! :cool: |
Blijf er nog steeds bij dat Hamilton de Tour gaat winnen :)
Phonak :cool: (Leipheimer/Rasmussen netjes (y) ) Armstrong kan je niets over zeggen hij kan een iets mindere dag hebben gehad, voor hetzelfde geld knalt ie in de tour iedereen op minuten achterstand. (tijdrit Alpe d'Huez toch?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35. |