![]() |
AMD athlon 1200 upgraden
zoals topictitel al zegt, wat kan ik er zoal aan doen om dat klere ding sneller te maken... zit trouwens 256mb RAM in en 32 mb video. Spellen zoals fifa2003 draait hij niet, splinter cell dan weer wel:S
|
Dat hangt van je moederbord af, maar waarschijnlijk moet je ook een nieuw moederbord..
wat wil je met de pc gaan doen? |
Citaat:
bijvoorbeeld ati 9600(als je minder wilt besteden een gfx 5200 ofzo) en nog 256mb geheugen erbij.. maar het ligt er natuurlijk aan je budget dude :o |
budget 300-400 euro denk ik, wil er de nieuwste games op kunnen spelen, internetten en word
|
Citaat:
AMD Athlon XP 2500+ 76 euro ATI radeon 9600 100 euro (de 9600 SE is 60 euro als je goedkoper wilt) 512MB PC3200 DDR 77 euro(want ik denk dat je nu sdram hebt en dat is langzaam maar als je ddr hebt moet je gewoon 256mb erbij kopen of deze houden dan heb je 768 ddr) en nog 300 watt voeding want ik denk dat je nu 250 hebt en dat trekt die misschien niet :) ongeveer 15 euro maar dat verschilt heel erg TOTAAL 328 euro (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
oja misschien zou een beter koelertje ook fijn zijn :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB, Boxed) € 82,- AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB) € 76,- dus komt er nog 6 euro bij :) |
Citaat:
|
Van www.gistron.com:
1 x Athlon XP 2500+/1.83 GHz BARTON 1 x ATI Radeon 9600XT 128MB DVI/TV-out 1 x ASRock K7S8XE moederbord 1 x 512MB DDR-RAM/400 PC3200 Infineon 1 x Arctic Copper Silent Totaal incl. verzendkosten: €389,60. Dat oude RAM-geheugen kun je wel weggooien (bij wijze van spreken dan), zal wel SD-RAM zijn. En welke grappenmaker raadt iemand nou een Radeon 9600SE of een GeForce FX5200 aan? Dat is zo ongeveer het slechtste wat je kunt kopen :p |
Citaat:
|
Moet er nog een nieuwe Hdd in?
|
Citaat:
|
Uhuh, maar hij zegt dat ie de nieuwste spellen wil spelen. Een Radeon 9600 is al een middelmatige kaart en een 9600SE is al helemaal waardeloos (is een 9600 met 64-bit geheugen). Daarom moet je hem die dus niet aanraden ;)
|
Citaat:
|
Gewone 9600's zie je uberhaupt niet veel meer. En als je iets wilt dat goedkoper is dan een 9600 dan moet je maar gewoon niet gaan gamen ;)
|
Overweeg ook even een ATi Radeon 9800 Pro 128MB voor €193. Zit je ongeveer €50 duurder dan een ATi Radeon 9600XT, maar is wel stuk sneller.
En koop er een kast bij en je hebt vrijwel een nieuw systeem, afgezien van harddisk en cdrom (en monitor, tobo/muis). |
Citaat:
|
Citaat:
Systeem dat ik net in elkaar heb geflatst :) Atlhon XP 2600+ met cooler Asus A7v8x-x 256MB DDR RAM 400mhz kosten: 205,- plus die kaart = 397,- En die 256mb die je al hebt, is dat SDRAM of nie? of is dat al gezegd :P want anders moet je er natuurlijk nog wel eenje bij :) BTW: Ik weet niet in hoeverre je een PC kan bouwen :) want dit moet je natuurlijk wel allemaal zelf in elkaar knutselen Zeker weten dat je de laatste games hierop kan draaien! |
Citaat:
optopic: btw, met een budget van 300-400 euro kan je niet de nieuwste spellen spelen. Het lijkt mij ook niet verstandig om wat de meeste mensen hier aanraden te kopen. Want (als het goed is) komt doom3 en half-life 2 in de zomer uit. En die speel je denk ik niet goed op een 2600+ en een ati 9600.... |
Citaat:
waarom willie zijn systeem dan upgraden :rolleyes: waarom heb jij nooit van Morrowind, Neverwinter Nights en LineAge 2 gehoord :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
little off topic: leuk dat bob de bouwer ook zo mee doet in deze dicussie :P |
ja, die ondankbare hond! :P
|
Citaat:
En 2600+ is dat een Thoroughbred of Barton? Ik raad 2500+ Barton aan, zonder koeler (tray) en dan de Arctic Copper Silent 2 Pro R2 voor €15, zie: http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=24132 Een VIA KT400 kan maximaal 166/333MHz FSB aan, dus aan DDR/400 heb je niets zeg maar, kun je beter DDR/333 nemen. Maar een dergelijk oud moederbord koop je natuurlijk niet, als er veel betere alternatieven zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
:( |
Citaat:
Verder geen slecht mobo, alleen er zijn betere alternatieven, sneller én goedkoper. Bovendien ondersteunt dat Asrock mobo wél FSB/400 (dus t/m Barton 3200+). |
sorry dat ik me hier niet heel erg mee bemoei, maar heb er gewoon niet zoveel verstand vban.
heb me nu door de comp-zaak een ati radeon 9600 pro 128mb en 256mb extra geheugen aan laten smeren... Voor 250euri :eek: |
Citaat:
|
- verzendkosten ..
Maar bij welke winkel heb die stuff gekocht? |
Niet zo slim om dat gelijk te kopen, vind ik. Vooral als je er niet veel verstand van hebt. :)
Of geloof je dat die verkoper het beste met je voor heeft? Je hebt enorm veel geld betaald wat je beter anders had kunnen spenderen. |
hij heeft eigen zaak en doet alsof hij er veel verstand van heeft, vertrouwde hem dus...
geheugen 75 euro kaart 175 maar is die kaart wel goed voor fifa2004 en andere nieuwe games???? [edit] maar nou is het wel zo dat hij de hardware er voor dat geld ook inzet en dat als er wat mee is hij kosteloos bij mij thuis komt om het probleem te verhelpen... |
Maar kan je hem niet ruilen?
Tegen een andere betaal je wat bij of zo |
Als hij er verstand van had, had hij je geen DirectX9 kaart verkocht maar een DirectX8 kaart zoals de GeForce 4 Ti4200 64MB. In jouw geval waarschijnlijk sneller dan die Radeon en een stuk goedkoper. 80 + 40 = 120 euro, zoiets.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vindik jammer
hoe computerboeren onwetenden altijd wel iets *beters* voor *meer* kunnen aansmeren :( |
Enlightenment,
Ik erger mij een beetje aan dat altijd terugkomende ti4200 64 mb want die is sneller advies.' Een ti4200 is niet snel genoeg voor de nieuwe spellen, en als je ook maar 40 euro bij legt heb je een Radeon9600Xt wat veel sneller is en dus langer mee gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Vriend van mij heeft die kaart ook, maar zorda ik met mijn radeon 9600 AA ga aanzetten, doet ie van mij het beter, ondanks zijn hogere cpu en geheugen .!!! :) ( bij Generals ) |
Citaat:
|
Citaat:
maar met een budget van 300-400 euro red je het niet om de nieuwste spellen die over paar maanden uitkomen met de volle toeters en bellen te spelen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
200 euro heb je die saphire radeon 9800 pro
:P |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12. |