![]() |
ontslagen
Hey,
Ik wou weten of er zo'n regel gold eigenlijk, mensen zeiden dat als je ontslagen wordt (zonder een echt geldige reden) dat je werkgever je 2 maanden door moest betalen, klopt dit? Thanks.. |
Meer info graag. Wat voor werk deed je? Wat voor contract? Waarom ben je ontslagen? Et cet.
|
Wat alluman vraagt/zegt en bedoel je met 2 maanden doorbetalen na de ontslagdatum of opzegtermijn?
|
Ik werkte bij TPG POST, had een contract tot oktober. Werd ontslagen omdat ik me 2x achter elkaar ziek gemeld had..was gewoon echt ziek. En ik bedoel dat wanneer ik ontslagen ben, n dus (werk niet meer)..hoor ik nou nog 2 maanden uitbetaald te krijgen, zonder te werken natuurlijk.
Danke |
hoe lang werkte je daar al?
|
Citaat:
|
op de juiste manier laten weten dat je ziek bent?
|
Citaat:
|
Citaat:
En over de vraag van die andere jongen, ja gewoon ziek bellen en zeggen dat ik niet kan komen. |
Citaat:
|
Danke schon hè..! :)
|
Little nemo, ben je niet gewoon in de war met de onverwijlde opzegging wegens een dringende reden? Je kunt best zonder een dringende reden opzeggen, maar dan moet de werkgever wel een opzegtermijn in acht nemen.
Een regelmatig ontslag kan wel tevens kennelijk onredelijk zijn, maar dat zal dan gesteld en bewezen moeten worden door de werknemer, terwijl bij ontslag op staande voet het bewijs van die dringende reden bij de werkgever ligt. Ik vraag me dus af hóe hij ontslagen is, en wat de motivering van de werkgever is. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
blijft over de vraag voor de TS: hoe ben je ontslagen?? hoefde je meteen niet meer terug te komen of moet je pas over een paar weken ofzo weg?? |
Precies, dat wil ik ook wel even weten. Een opzegging op een termijn van zeg, twee maanden, kan best ervaren worden als 'ontslaan met doorbetaling van loon'. Maar als jij in de termijn tot het eindigen van de overeenkomst niet op komt dagen, lijkt me dat wel een dringende reden opleveren en kun je alsnog meteen vertrekken.
|
Citaat:
Bij TPG komt er als je je ziek meldt toch een bedrijfsarts oid langs om te controleren of je wel echt ziek thuis bent? (ik werk er zelf ook) Als jij er op dat moment niet was en dat nog een keer..tja dan is het niet echt geloofwaardig. Maar als die vent jou beide keren ziek thuis heeft aangetroffen, dan kunnen ze je toch niet zomaar ontslaan?? Ook moet je trouwens als je je bijv. zaterdag ziek meldt, 4 dagen binnen blijven ofzo (erg irritant). Ze zijn streng met ziekmeldingen, maar toch niet zo onredelijk dat je niet 2 x ziek mag zijn :confused: Maargoed, ik vraag me af hoe het nou precies zit met je ontslag? (ookal kan ik verder je vraag niet beantwoorden, kan het wel voor je navragen bij iemand die er al veel langer werkt dan ik) Proef/inwerk-periode is bij ons op kantoor trouwens officieel 2 maanden...(en k neem aan bij jou hetzelfde, aangezien ik er vanuit ga dat je ook in A'dam werkt) Geen idee of dat echt uit maakt voor je vraag, maar mij lijkt het vrij lullig om ergens je proefperiode af te sluiten, je ook nog eens 2 x ziek te melden (helaas ontslagen te worden), maar dan nog eens 2 maanden uitbetaald te krijgen.... Als dat mag, dan doe ik het ook voortaan, lekker makkelijk verdienen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13. |