![]() |
Kunstenaars combineren..
hooi :)
ik moet voor een ckvwerkstuk een beeldend werk maken waarbij ik twee kunstenaars met elkaar combineer. Het moeten een oude en een jonge kunstenaar zijn dus je kan kiezen uit een beeldhouwwerk van een klassieke kunstenaar combineren met een modern schilderij, of een modern beeldhouwwerk met een oud schilderij.. maar nu heb ik dus helemaal geen inspiratie en ideeën... jullie mss wel? |
Eén of ander beeldwerk á la Mondriaan?
|
mondriaan mocht dus niet omdat dat ieder jaar 10x wordt gedaan en het heel makkelijk is...
baalde ik ook van |
Vincent van Gogh met zijn zonnebloemen en een of ander kunstwerk in de vorm van een zonnebloem?
|
Ik zou iets abstracts met iets figuratiefs combineren.
Pollock en Vermeer, oid |
maar pollock en vermeer zijn toch allebei geen beeldhouwer? :(
|
Rubens (iets met dikke vrouwen)
Jan des Bouvrie Michelangelo Corneille Esscher da Vinci Breugel Picasso Appel Dali Misschien kan je er iets mee. Ga anders gewoon eens rondsurfen op inet of ga naar de bieb in kunstboeken bladeren, ga desnoods naar een museum. Dan krijg je vast wel ideeën. |
Citaat:
Wat dacht je van Pollock en Michelangelo? |
Of die beelden met die koeien!
http://www.home-gallery.nl/koeiengroot.jpg Dat is erg van nu en vast ookal veel mee gedaan vroeger. Ik weet alleen niet van wie het was. Of moeten het bekende kunstenaars zijn? |
:D Dat soort koeien staan ook ergens in de buurt van het Westland langs de weg. :)
|
Keith Haring en Herman Brood zijn er btw ook nog. ;) En vooral met Keith Haring (met die mannetjes) moet ook qua beeldhouwwerk wel iets te doen zijn. :)
|
Wat ook erg goed te combineren valt, is een klassieke beeld/een klassiekere beeldhouwer met een modern schilderij/moderne schilder.
Dan combineer je bijvoorbeeld Bernini met Dalí: als uitgangspunt bijv. Bernini's David, en die geef je dan extreem lange poten/smalle taille ed. Dat is niet supermoeilijk en ziet er echt heel gaaf uit :)! |
ik wilde dus ook al bernini, maar dat was afgekeurd omdat dat volgens mn juf wél te moeilijk was :S
maar rubens is wel cool :D thanks iig :) |
Citaat:
Oja, nog een tip: mocht je nou ongelofelijk lopen hannessen met het modelleren van de handen, zeg dan gewoon dat je voor de handen (en eventueel ook voor de voeten) de stijl van Max Pechstein gebruikt; dan kun je gewoon driehoekjes maken zegmaar. klik voor schilderij :) Werkte bij mij perfect ;). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44. |