![]() |
Hoe vertel je .........
Hallo allemaal!!!
Als iemand my vraagt of ik hetero ben antwoord ik altijd gewoon met ja terwijl dit niet zo is ik ben namelijk bi! Hoe vertelde jy het je vrienden dat je homoseksueel of biseksueel was en je ouders hoe vertel je die dat? |
uit de kast :o
|
Als je je nou meteen 'Hoe vertel je dat je bi bent'? in de titel zet, veel makkelijker.
Verder weet ik het niet, want ik ben hetero. |
als het gevraagd wordt (alsof mensen dat ooit vragen 'goh, ben jij hetero?') zeg ik gewoon 'nee, ik val (ook) op meisjes'. Simpel lijkt me :)
Aan mijn ouders hoef ik dat niet te vertellen, die maakt het niet uit met wie ik thuiskom. Vrienden, tja wanneer het toevallig ter sprake komt kun je het zeggen, maar als je het echt kwijt wilt, zeg je dat je ergens mee zit en dat je niet weet hoe de ander zal reageren en dan vertel je het gewoon. Er zit niks anders op :p Maar meestal weten ze het allang hoor :) |
http://www.comingout.nl/index.php?co...tijd&richting=
Verder maak ik er nu geen probleem meer van, en zeg ik gewoon dat ik een vriend heb als mensen ernaar vragen :). |
Citaat:
|
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me logisch als je gewoon: 'nee, ik ben niet hetero, ik ben biseksueel', zegt.
|
Citaat:
"Ja" moet je dus veranderen in "Hallo, ben jij hetero?" "Nee, bi" |
Citaat:
|
Durf duidelijke taal te vragen. :)
|
Waar postbus 51 al niet handig voor is
|
gewoon, heb verteld: kben bi... vinden jullie me nu nog aardig? kan je meteen zien wie je echte vrienden zijn... :)
|
Ik heb het mijn vrienden nooit echt verteld, ze hadden het wel door toen ik na het stappen een keer met een vrouw naar huis ging...
En een aantal jaar geleden kwam het aan de eettafel een keer ter sprake, dus toen was mijn familie ook op de hoogte. |
ik heb het gewoon tegen vrienden gezegd en ze zeiden zo iets hadden we al verwacht
me vriend vind niet erg x saskia |
Eigenlijk ontzettend onbeleefd om aan mensen te gaan vragen wat hun sexuele geaardheid is. Als ze dat kwijt wilen vertellen ze dat toch zelf wel? Ik vind dat het sommigen geen flikker aangaat of ik wel of niet op vrouwen val.
Die mensen, daar lieg je dus gewoon tegen. En je ouders ofzo, och, als je thuiskomt met een vriendin, dan merken ze het vanzelf wel. |
[QUOTE]juno schreef op 09-06-2004 @ 12:20 :
[B]Eigenlijk ontzettend onbeleefd om aan mensen te gaan vragen wat hun sexuele geaardheid is. Als ze dat kwijt wilen vertellen ze dat toch zelf wel? Ik vind dat het sommigen geen flikker aangaat of ik wel of niet op vrouwen val. [B] Ik ben het helemaal met je eens maar ja men doet het toch! |
iets in deze trand: ik ben bi
|
t is al vaker geopperd maar misschien dat t dan goed overkomt:
-hoi hoe gaat t? -ja goed. k ben trouwes bi -goh zoiets |
Citaat:
|
Neuk een chick, film het, stuur de band naar al je vrienden.
Kloar. |
Citaat:
srry voor de offtopicheid nee, als je er voor jezelf geen moeite mee hebt, moet je het gewoon kunnen vertellen denk ik, gaat een ander idd niet aan waarom je "wat' bent...iedereen verdient elkaars respect |
Ik heb het gewoon onder 4 ogen verteld aan mijn echte vrienden, de meesten reageerden positief, alleen een aantal niet en dat bleken dan ook niet mijn echte vrienden. Ouders horen onvoorwaardelijk achter je te staan, dus zij accepteren het wel. Succes! Als je nog meer advies wil of erover wilt praten mail je me maar.
|
Ik vind niet dat je het hoeft te vertellen. Dan plaats je jezelf gelijk in een hokje en waar gaat het nou eigenlijk over? Op wie en op wat je valt gaat in de eerste instantie alleen jou wat aan! En als je dan uiteindelijk een relatie krijgt met iemand van de andere sekse, dan kan je gewoon vertellen wie het is, wat het is en hoe blij je ermee bent. Je hoeft toch niet out of the blue aan de wereld te melden: luister eens, ik ben homo/bi? Je vertelt toch ook niet aan iedereen zonder dat ze ernaar vragen dat je hetero bent? Maar ik begrijp het ook als je het graag kwijt wil; dan vertel je het gewoon. Big deal. :cool:
(NB. Ik ben ook niet 100% hetero, zou misschien wel biseksueel kunnen zijn. Het maakt me eigenlijk totaal niets uit. Ik praat er wel eens over met vrienden/vriendinnen en schaam me er echt niet voor. And why should I..?) |
Nee, je moet het ook niet vertellen. Maar ik voelde me er prettiger bij als ik het wel kwijt was end an is het dus verstandig het wel te doen.
|
Wat er dus al vaak genoemd is: beetje raar dat mensen specifiek gaan vragen wat je voorkeur is.
Maar ja, het komt nog weleens voor en dan "moet" je het wel melden ja. Naja, in mij ogen is er niks mis met Bi's of Homo's dus zou het geen probleem moeten zijn. Sowieso weet je dan gelijk waar je aan toe bent als ze je zegmaar "afstoten" ;) Zelf liep ik met mn beste vriend in de stad die iets zei over het uiterlijk van een passerend meisje. Hij noemde plus- en minpunten, en ik ging er serieus op in. Ik noemde punten die je normaal niet echt van een "hetero" hoort, en dat verbaasde hem een beetje. Hij vroeg aan me of dat ergens vandaan kwam, of ik toevallig Bi was. Naja, heel simpel. Ja. Deed 'm niets, hij wist het alleen nog niet. Nu is het wel grappig, over MSn plaatjes van "leuke" vrouwen doorgeven :D |
'Ben je hetero?'
'Nee, ik ben bi.' Simpel. En als ze er niet meer naar vragen: 'Hey, trouwens, die [persoon van eigen geslacht] is lekker he? Oh en die [persoon van ander geslacht] ook... Oh ja, ik ben bi :) ' |
- Al gestemd vandaag ?
- Nee. ... - Je vergeet wat. - Oh ja, lekker boeiend. |
Mijn beste vriend is homo..hij heeft het toen verteld in een gesprek om een uur of 3 snachts waar daarvoor al iets te veel rum door de cola gegaan was:p
|
Nou, de meeste mensen op t forum zeggen het met
"Ik BeN Bi :evil:" Hoe ze het IRL doen weet ik niet Ik denk gewoon zoenen in een cafe zodat iedereen het kan zien |
Citaat:
|
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, maar na een tijdje was ik het zat om tegen iedereen te doen alsof ik alleen meisjes zag lopen! M'n beste vriend merkte dat ik met iets zat en toen heb ik het hem gewoon verteld : 'ik val ook op jongens'. Hij schrok er eerst een beetje van, maar zijn reactie was zeker niet negatief. Hij had wel een paar vragen, maar voor de rest was het best wel een goede reactie :D Trouwens meisjes vinden het geweldig :)
|
mijn vriendin bleek ook bi te zijn, en was vréselijk nerveus om het te vertellen.
ze had op een vrijdag iets laten vallen à la: "als ik niet terugkom naar de l'estrade (café - ons tweede thuis), dan zit ik in de cher (café - haar derde thuis), en dan heb ik een lief" en ze was niet meer teruggekomen, dus was ze van 't straat af hé. toen we zondag terug afspraken in de l'estrade, wou ik eigenlijk vragen "en hoe heet ze??" (:D), maar vroeg gewoon: "en? en?? vertel!!!" en zij, heel erg bibberend: "ZE heet sofie..." en ik dacht, damnit, ik had het toch zo moeten vragen :D :D vertel het gewoon als het moment er is, als je zwaar gevoelens hebt voor iemand of wanneer je verkering hebt met iemand van hetzelfde geslacht. je beste vrienden hebben ongetwijfeld toch al lang een vermoeden, en ze zullen er ook absoluut geen problemen mee hebben... :) vertel het gewoon als je denkt dat je er klaar voor bent, op een manier die je comfortabel lijkt. of neem je vlam mee naar de kroeg ofzo, en stel hem/haar daar dan ook voor als je nieuwe vlam ;) xxx |
een paar vriendinnen die het weten van mij die weten het door of een heeel serieus sexgesprek of gewoon een nachtelijk dronken gesprek:p
tis bij mij ook niet zozeer bi, k zou het alleen niet erg vinden om ooit es een relatie en of sex met een meisje te hebben. Dusja |
ik weet eigenlijk niet of ik het ooit echt gezegd heb, ik ben namelijk bi en leerde op een dag een meisje kennen....niemand deed er moeilijk over of stelde vragen, net of het de normaalste zaak van de wereld was...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |