![]() |
Nijs is opgestapt!
Op dit moment is het spoeddebat gaande over staatssecretaris Nijs van o.a. Hoger Onderwijs n.a.v. het interview in de Nieuwe Revu waarin ze kritiek leverde op haar directe baas minister Van der Hoeven. Dit is live te volgen via www.tweedekamer.nl.
Een motie van wantrouwen zit er niet in, maar men is wel zéér negatief. |
Nijs gedraagt zich net zo als ze eruit ziet: als een olifant in een porceleinkast.
|
ach stelletje reetkevers zijn het
|
jammer het zou leuk zijn als ze vervang werd
|
Toch is dit niet voldoende om een motie van wantrouwen voor aan te nemen en dat is maar goed ook. Karakters botsen soms, en tenzij het echt om fundamentele (lees: politiek-inhoudelijke) meningsverschillen gaat, moet je iemand niet te snel wegsturen. Het weer glad strijken van de plooien die zo'n motie veroorzaakt kan nog wel eens een groter karwei zijn dan deze ruzie gewoon sussen.
|
oo spannend
*zet tweede kamer - radio aan* |
Nou spannend, bitchfight, bring on the catsuits :o
|
Citaat:
Ik denk dat op een bepaald moment het vertrouwen toch een keer opraakt. |
Citaat:
|
Citaat:
De Tweede Kamer is over het algemeen vrij laf met moties van wantrouwen. |
Citaat:
Als je de opinie van de meeste partijen volgt, haal je er wel uit dat ze geen motie van afkeuring/wantrouwen tegen de staatssecretaris willen indien, maar dat ze toch wel vinden dat zo de werkverhouding misschien niet goed meer is. |
Citaat:
Als nu binnen no-time het volgende relletje naar buiten lekt kan éen van de twee wel inpakken denk ik. |
Citaat:
|
nah t lijkt mij wel duidelijk...volgende X niet zoveel vrouwen meer in t kabinet...(of niet zoveel CDA'ers en VVD'ers, ook goed :))
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Frans Weisglas heeft het debat afgesloten. Morgen rond 14.00 een stemming over de motie van treurnis van Halsema c.s..
|
Zag dat gezeik over het debat in Den Haag vandaag. Varela had toch gelijk dat de meeste discussies totaal niet interessant zijn. Who cares wat dat olifantje van die muts vindt? Maar ja de nieuwe Revu zal ontzettend blij zijn met deze reclame, dat nodigt uit tot meer van dit soort interviews.
Overigens vlak daarna tijdens het zappen.. Nederlands elftal komt aan in Portugal en op het vliegveld staan enkele tientallen fans en een drumband. Interviewer tegen van Hanegem: ''Wat is het druk he?'' Van Hanegem: ''Ja dat is wel vaker op een vliegveld zo..'' :D :D |
Van der Hoeven loopt zelf ook op eieren, want ik sluit niet uit dat zij nog wordt afgezet. De blunders die zij heeft gemaakt, zijn niet meer op 1 hand te tellen.
|
Citaat:
|
Ze hadden gewoon iemand van D'66 op onderwijs moeten zetten. :)
|
Citaat:
Van der Hoeven moet een onderzoek doen naar HBO-fraude, ook bij een HBO waar zij zelf ten tijde van de fraude in het bestuur zat. |
Citaat:
Het was ook wel een belangrijk debat, anders gaan ze er niet tot 0.00 mee door. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Achja, er zijn wel meer van die types fout bezig. Die ene VVD-er (ben z'n naam kwijt) die al wist van de bouwfraude voor dat het officieel bekend werd is toch ook niks mee gebeurd? :rolleyes:
Die hadden ze van mij ook wel weg mogen sturen. |
Citaat:
|
Net op RTL-nieuws: Nijs treedt af. Wie zal haar vervangen?
|
Citaat:
:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het debat is ook weer te volgen via de site. Weisglas heeft net geschorst, maar om 14.30 zal er iemand van het kabinet met een verklaring komen.
|
Citaat:
|
dit is feest!
|
Citaat:
Maar laten we eens niet offtopic gaan, laten we het hebben over die arme Annette. HAHAHAHA :D stomme big. |
Ik denk dat het tijd is om het te vieren met een sigaret :)
|
:) Hoera, Nijs is weg!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: