![]() |
Werken of op vakantie?
Hoi,
Tempo-team heeft voor mij een vakantiebaan gevonden in een kiosk op het CS. Ik kan volgende week beginnen en het duurt tot ergens in augustus. Alleen heb ik mijn moeder beloofd dat ik met haar op vakantie zou gaan naar Zeeland van 9 tot 24 juli. Dit zit midden in de periode wanneer mijn baas mij het hardst nodig zal gaan hebben. Wat moet ik doen als hij vraagt op een sollicitatiegesprek of ik nog op vakantie ga. Moet ik dan zeggen: "ja hoor 3 weken!". Of kan ik beter zeggen dat ik helemaal niet op vakantie ga en mijn hele vakantie afzeggen. Als ik zeg dat ik wel op vakantie ga dan kan ik naar die baan wel fluiten want dan zegt mijn baas dat hij liever iemand anders heeft. Mijn vader zegt dat ik niet mijn vakantie zou moeten opgeven: "Ben je besodemieterd! Dan zoek je toch iets anders!?". Mijn vader is even vergeten dat ik al 6 maanden werkloos ben. Ik denk dat ik liever ga werken. Wat zouden jullie doen? |
persoonlijk sta ik aan je vaders kant. 't is niet leuk dat je zolang al werkloos bent, maar daar had je aan moeten denken voor je je moeder beloofde op vakantie te gaan. Om mijn eigen vader te citeren: belofde maakt schuld :nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
edit: oow... zie nu pas dat je op mijn spelfout doelde... sorry :p |
Citaat:
ja maar je moet het woord belofte niet zo serieus nemen. Mijn moeder heeft aan mij gevraagd of ik mee wilde, en toen zei ik ja. Het is niet zo van kom laten we trouwen en daarna weer scheiden. Maar op vakantie verveel ik me meestal dood en mijn moeder begrijpt dat wel. Uiteindelijk moet je toch ook weer lekker aan de slag gaan en niet stil blijven zitten. Als ik deze kans niet pak krijg ik er nooit meer een... |
Kan je niet later in augustus nog op vakantie gaan dan? Dan kan je werken en op vakantie gaan, weliswaar niet met je moeder maar dan heb je toch wat.
|
werken (y). Daarna heb je geld zat. Dan ga je met je ma een keer lunchen of uit eten....Moeders zijn makkelijk te manipuleren.
|
ik zou op vakantie gaan, maar bij mij ligt de verhouding mama-dochter wat anders :) maar ik zou zeggen: ga eens met je moeder praten. hoe erg vindt zij het als je niet meegaat?
|
Misschien kan je ook één weekje op vakantie en de rest van de tijd werken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ervaringsdeskundige (werk inmiddels al bijna 3 jaar bij AH :o) kan ik zeggen: het is 's zomers anders wel lekker werken bij de AH, lekker koel altijd (y)
|
Maar wat ik zou doen is op vakantie gaan, geef het aan dat je op vakantie gaat zit die er niet mee dan is het OKAY.
Zit die er wel mee kan je of het niet doen of alsnog je vakantie afzeggen, ofwel speel het slim! Citaat:
|
of ga bv. maar 1 week op vakantie ipv 3.
|
Voor een tijdelijk baantje in een kiosk op het station zou ik echt nooit m'n vakantie opzeggen.
Kun je niet na de vakantie een baantje gaan zoeken? En dan ook actief zoeken, dus niet alleen het uitzendbureau laten zoeken? Ik denk dat je dan best veel succes kan hebben, omdat er net veel contracten vervallen van mensen die puur voor de vakantie waren aangenomen of mensen die aan een nieuwe studie gaan beginnen. |
Ik zou gaan werken, je geeft zelf al aan dat je je eigen ontzettend gaat vervelen tijdens die vakantie. Trouwens Want wat heeft het voor zin om je in te schrijven voor een vakantiebaantje als je al de helft van de tijd op vakantie bent?
Heb je het trouwens al aan je moeder gevraagd of zij het erg zou vinden? Anders zeg je toch gewoon dat je wel een weekendje komt langswaaien, tis toch in Zeeland. |
Ik zou gaan werken, je bent al 6 maanden werkloos en dus lijkt het mij dat je graag weer wilt gaan werken. Nu heb je eindelijk iets gevonden, dus dan moet je het ook proberen. Het is wel jammer van de vakantie maar op vakantie kan je nog vaak genoeg en werk vind je niet zomaar meer tegenwoordig.
|
Het boeit op zich niet wat iedereen hier typt want hij had z'n besluit al genomen voordat hij dit topic opende. :)
(zo komt het iig op mij over) |
mischien
ken je iemand die wel even die periode dat je er niet bent, dat werk voor je wil gaan doen... en anders.. heeft ut uitzendbureau toch zeker wel iemand die dan kan werken, zodat jij daarna gewoon weer aan de slag kunt.. |
Ik zou je eigen keus volgen. Toen je werkloos was, heb je besloten mee te gaan op vakantie, maar nu is de situatie wel even anders... Zonde om die kans te laten schieten!!
|
Ik zou zeker weten op vakantie gaan! Dan zoek je toch iets anders?
|
al besloten trouwens?
|
ik zou zeker weten gaan werken,vakantie kan altijd nog, en als je al zolang zonder werk zit,is dit wel een goede kans.
|
werk
|
ik zou zeggen, vraag wat je moeder ervan vindt....
|
Ik zou lekker met je moeder mee gaan op vakantie en dan maar ergens anders werk zoeken. Er is altijd wel ergens wat te vinden, tenzij je echt heel graag bij de kiosk wil werken, maar dan zou ik zeggen bespreek het eens met je moeder.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23. |