![]() |
vraag over verzenden bestanden
Ik heb een bestand van 600 mb. Ik wil dat bestand naar iemand toe sturen. Ik heb geprobeerd via msn en via e-mail maar dat lukt niet. Ik heb het ook gezipped zodat het wat kleiner was en dan lukt het nog nie. Heeft iemand een idee hoe ik zo eeen groot bestand kan versturen?
|
Op een cd branden en doorsturen via de kpn-netwerk.
edit Je kan ook de volgende dingen doen:
|
Citaat:
|
het zal je inderdaad niet via e-mail lukken :)
Via MSN kan wel, heb ik ook weleens gedaan.. Maar ik raad je dan aan een FTP server of een HTTP server te starten. |
Hoe gooi ik het op een ftp? Domme vraag waarschijnlijk.
|
Citaat:
(gebruik hiervoor de zoekfunctie :P ) |
ik heb nu dus BulletProof Ftp server gedownload zoals ik in een van jouw posts las moet de persoon naar wie ik het wil sturen ook dat programma hebben ?
En nog een vraagje zou ik dat bestand ook niet op kazaa kunnen zetten wat ik wil versturen? |
Citaat:
Je moet aan diegene alleen je ip geven en een gebruikersnaam+wachtwoord voor je ftp. Citaat:
Nee, als je het via p2p wilt doen, dan kan je beter emule gaan gebruiken en hem een ed2kadres van je bestand geven. Of als je bittorent wil gaan gebruiken voor de verzending, kan je hem een torrent geven. |
Als jij server bent, moet diegene een FTP client installeren. Ik raad FileZilla aan.
En nee, KaZaA is niet geschikt. Misschien wel mogelijk. |
Ik doe ef en toe bestanden van mijn computer in de map 'my shared folder' kunnen mensen op kazaa dat dan downloaden?
|
Citaat:
Zoja: Nee, dan kan het niet.. Als het door kazaa aangemaakt word: in princiepe wel, ligt eraan welke server je verbonden bent. |
Citaat:
edit Helaas, weet ik niet niet zeker (moet het ff thuis controleren) |
Citaat:
|
Citaat:
Volgends mij maakt kazaa deze map standaard aan. |
Citaat:
Maar zoals ik al zei, het kan alleen is de andere user met dezelfde server/node/weetikveel is verbonden.. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus schiet je weinig mee op dacht ik zo.. |
Citaat:
Maar had 't sowiezo fout, want je mocht per email maar 250mb versturen. Dus 4 emails van 250mb is 1gig. Dus als je nou je bestand van 600mb split in 3 delen ben je klaar :) (afgezien van het lange wachten voor het uploaden :p ) |
Citaat:
|
Als je het gewoon op cd fikt en opstuurt heeft ie het de volgende dag..
Uploaden en downloaden kan wel wat langer gaan duren als je een niet al te snelle verbinding hebt... |
SOULSEEK????????? (y)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Branden is idd de snelste optie, kost je maar iets van 1,50 ofzo :) |
Citaat:
|
Als je het echt per sé via internet wil sturen raad ik je aan om een webserver te installeren. Een voorbeeld van een goede webserver is apache. Een makkelijke manier om apache te installeren is om PHPTriad te installeren waar apache in is verwerkt(heb nooit een gewone apache install gedaan dus ik weet niet hoe makkelijk/moeilijk dat is). Met deze methode installeer je meteen PHP en mySQL mee (die jij overigens niet nodig hebt, maargoed).
Na het installeren zet je het bestand in C:\apache\htdocs\ en kan de ander het downloaden door naar http://jouwip/bestandsnaam te gaan. |
Als ik jullie posts allemaal opsom, lijkt het me verstandig dat wielrenner maar een ftp-server kan opzetten.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06. |