![]() |
[GR] Hoe na te gaan of getal even of oneven is ?
Kwou even een programmaatje voor mezelf schrijven voor de tentamens, want dat zou me veel tijd kunnen schelen..
Maar nu heb ik geen flauw benul hoe ik de GR na kan laten gaan of een bepaalde variabele een even of een oneven getal is .. Iemand een idee ? |
Ik heb ff een programmaatje geschreven waarmee je na kunt gaan of een getal even of oneven is. Hier is de code:
Code:
: 1->B Waarschijnlijk is dit zeer primitief, maar ik heb geen informatica... Groetjes, DutchECK |
Pff .. ja .. dat gaat idd lang duren..
xal dér nog wel even wat functies inbouwen van als <input> = groter dan 1.000.000 start met b = 1.000.000 c = 1.000.001 enz .. misschien dat dat nog iets helpt .. maar het is eigenlijk gewoon bedoeld om gewone cijfers om te rekenen naar het binale stelsel dus zo groot zullen de cijfers niet worden.. ! Bedankt iig! Als iemand anders nog een beter idee heeft, hoor ik het graag .. |
Citaat:
2) Graag gedaan http://forum.scholieren.com/smile.gif |
hmm... ff denken dat is lang geleden maar volgens mij kan het best simpel
Ik heb een programma gemaakt... komt ie: Code:
ClrHome ------------------ jaja, ins buro|onzin4life|NIZ(groene olifant)|Nachtploeg|[SAS]Q is me man|MOEH!!|Sabje is me goeroe|PPOSTFU|kan ook leuk zijn [Dit bericht is aangepast door Tampert (27-10-2001).] |
Heel slim, kijken of een getal geheel is na het door 2 gedeeld te hebben. Betere methode.
|
wij gebruiken voor even altijd '2N' en voor oneven '2N+1' toch?
|
Citaat:
? -> A A : 2 -> B (A - 0,1) : 2 -> C if B != C {even} if B == C {oneven} zowiets .. gewoon even wat getypt om het idee weer te geven .. maar bedankt! jouw manier is nog stukken beter! |
Ik heb nor ergens een probramma liggen om binair, decimaal en hexadecimaal om te rekenen. Eén probleempje. Ik heb hem op papier, het is ongeveer 4 A4-tjes en mijn scanner is kapot......
|
Ow .. naja, van binominaal had ik zelf al geschreven, en de rest hoefde ik niet te kennen/kunnen dus laat maar wezen ,.
|
kep zo'n programmatje.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |