Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Fitness & onvruchtbaarheid (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=865208)

Encrypted 09-06-2004 13:43

Fitness & onvruchtbaarheid

Hoi,
Ik ben sinds een paar maanden aan het fitnessen met het doel om wat meer spiermassa te krijgen. Maar nu had ik ergens gelezen dat veel trainen tot onvruchtbaarheid kan leiden door het hormoon testosteron en dat daardoor je testikels ook veel kleiner blijven dan dat ze oorspronkelijk zouden kunnen worden.
En dit omdat bij het trainen testosteron in je bloed vrijkomt enzo.

Nu vind ik trainen erg leuk en wil het ook blijven doen, maar onvruchtbaar zijn lijkt me niet echt leuk....
Kán je uberhaupt onvruchtbaar worden door gewoon 3 á 4 keer in de week een uurtje te trainen? of gebeurt dit alleen met mensen die testosteron slikken?

thanks

Andijvie 09-06-2004 13:50

Van normaal trainen lijkt me niet dat je onvruchtbaar zal worden, misschien dat mannen die echt body-builden er last van hebben...

Lorelei 09-06-2004 13:54

Citaat:

Andijvie schreef op 09-06-2004 @ 14:50 :
Van normaal trainen lijkt me niet dat je onvruchtbaar zal worden, misschien dat mannen die echt body-builden er last van hebben...
Inderdaad. Anders zouden er wel heel veel mannen onvruchtbaar worden. Maar als je het zeker wil weten, kan je huisarts je er vast meer over vertellen.

zeehond23 09-06-2004 13:56

misschien door de te strakke broekjes

Plusmarktboy 09-06-2004 13:56

onzin.. wanneer je testoteron slikt (om een grote jongen te worden) word die kans vergroot. Dus gewoon lekker trainen! Gebruik gewoon voedingssups.

EZBlade_temp 09-06-2004 13:57

Citaat:

grl schreef op 09-06-2004 @ 14:54 :
Inderdaad. Anders zouden er wel heel veel mannen onvruchtbaar worden. Maar als je het zeker wil weten, kan je huisarts je er vast meer over vertellen.
mss kan de huisarts zelfs even voelen

HoloDoc 09-06-2004 13:57

Citaat:

Encrypted schreef op 09-06-2004 @ 14:43 :
Hoi,
Ik ben sinds een paar maanden aan het fitnessen met het doel om wat meer spiermassa te krijgen. Maar nu had ik ergens gelezen dat veel trainen tot onvruchtbaarheid kan leiden door het hormoon testosteron en dat daardoor je testikels ook veel kleiner blijven dan dat ze oorspronkelijk zouden kunnen worden.
En dit omdat bij het trainen testosteron in je bloed vrijkomt enzo.

Nu vind ik trainen erg leuk en wil het ook blijven doen, maar onvruchtbaar zijn lijkt me niet echt leuk....
Kán je uberhaupt onvruchtbaar worden door gewoon 3 á 4 keer in de week een uurtje te trainen? of gebeurt dit alleen met mensen die testosteron slikken?

thanks

van testosteron worden ze hooguit groter
en trainen kan nooit kwaad als je maar geen troep slikt :)

Lorelei 09-06-2004 14:45

Citaat:

EZBlade schreef op 09-06-2004 @ 14:57 :
mss kan de huisarts zelfs even voelen
:o Dan heb je helemaal een reden om te gaan! :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.