![]() |
Zilvervisjes
http://www.bedrijfshygiene.nl/zilvervis.jpg
Deze beestjes dus. Niet zo groot, hooguit 2/3 centimeter maar ze komen vaak in grote getalen voor. Wij hebben ze dus ook in huis omdat we een nieuwbouw huis bewonen ofzo. Ze schijnen in beton te wonen omdat dat vochtig is als een huis net gebouwd is. Maar wij wonen inmiddels al 7 jaar in dit huis, je zou verwachten dat het beton dan niet vochtig meer is. Mijn vraag: heeft iemand deze beestjes ook thuis? En hoe kom je dr vanaf? Ik word gek van deze beestjes en vermoord er minstens 2/3 per dag... We hebben al van die spray geprobeerd maar die moet je elke maand ofzo spuiten om ze uit te roeien en zelfs dan komen ze weer terug... |
|
Super (Y) Merci.
|
..ja iehlll..op me werk hebben we ook van die viezige beestjes,..maar ik maak ze altijd dood
eentje was in de keuken la,..echt te razig (die la dan ook),..vind het ook niet gek ofzow dat het er rond loopt,..maar die heb ik in stukken gesneden :o en eentje toen liep over de toonbank van de kassa,... :eek: ,...maar die is mooi geplet,..alleen wel vreemd want het is daar absoluut niet vochtig en ik zie ze ook niet in grote getalen.... bleh..! |
volgens mij had ik die beesten op mn kamer! :|
een jaartje geleden ofzo, lag ik in mn bedje, hoorde ik iets achter mijn behang lopen, na er gek van te worden heb ik een stuk van t behang gescheurd en zag ik een vies beestje. mijn opa heeft toen iets gedaan, een kier dicht gemaakt ofzo, en sindsdien ben k dr van af. alleen laatst hoorde ik weer wat krassen achter mijn behang :s maar ze lijken erg op Dit vieze beest. IEH! |
Waarschuwing: kijk uit met je boeken, vooral als je boekenkast tegen een muur staat! Dan gaan ze namelijk graag in je boeken zitten, en de bladzijden aanvreten.
|
ha...k ga mn schoolboeken tegen de muur aanzetten
bedankt voor de tip haha ;) |
Ik kwam ze laatst in mn wastafel tegen. (n)
|
Volgens mij kun je niets tegen die beestjes doen. Wij hebben ze ook thuis. En me vader heeft welleens geïnformeerd bij zo'n insectenverdelgings gedoe. (die ook wespennesten enzo komen weghalen) maar er schijnt echt helemaal niets tegen te doen. 't komt door de welvaart :s... dus je kan kiezen tussen je kamer nooit meer opruimen en kakkerlakken krijgen of het schoonhouden en zilvervisjes krijgen.
|
wij hadden daar eerst een hele invasie van in het huis, omdat het huis direct naast dit huis een hele tijd leegstond... alle fotoboeken etc zitten nu in speciale afgesloten boxen, omdat ze anders opgevreten worden door de silvervissen
maar ze zijn redelijk uitgeroeid nu, door een heleboel gif in het rond te spuiten |
Citaat:
maar een nieuwbouw-huis, het beton ervan, hard maar relatief langzaam uit (let op, droog wordt het nooit, want dan hou je gruis over!), dus jah, het kan best komen doordat je in een "nieuwbouwhuis" woont.... |
In ons oude huis (dat was reeds 25 jaar oud!!) hadden we die beesten ook lopen, dus heeft weinig met nieuwbouw te maken lijkt me. Best schattige beestjes vind ik.
|
omg hoe stom het klinkt ik vind die beesten echt eng :|
Soms loopt er een door de wc en dan zit ik daar zo en ineens loopt er zo een ding over de grond , nou dan raak ik toch wel even in paniek hoor :rolleyes: |
Citaat:
Ik vind ze vooral irritant. De laatste drie die ik zag op mn kamer heb ik doormidden gesneden door mn schaar in ze te zetten. Bij eentje liep de helft gewoon verder :eek: |
Oo dit vind ik dus echt de engste beesten die er bestaan...
Ja wij hebben ze dus ook, meestal komen ze snachts tevoorschijn. Die dikke zijn het smerigst, en die durf ik dan ook niet tegen de muur de pletten omdat er dan allemaal ingewanden achterblijven. Kleintjes durf ik wel te vermorzelen, voor de rest gil ik altijd maar heel hard in de hoop dat een van mijn ouders ze weg wil halen, maar die hebben daar meestal geen zin in en vinden dat ik inmiddels zelf oud genoeg ben om dat te doen. In boeken zitten ze inderdaad ook :( Helaas is er niet heel veel tegen te doen, tenzij je het probleem tegelijkertijd met je hele huizenblok aanpakt omdat die beesten door de muren van huis naar huis kriebelen. Oh bah |
als ik ze al tegenkom is het in de wasbak, en dan zet ik gewoon de kraan aan en weg ;)
mar ze zijn idd wel irritant en een beetje eng, ze gaan niet zo snel dood. |
Zo'n mooi woord voor zulke vieze beesten :|
|
Citaat:
Of huismijten, in een matras zitten er duizenden :| Walgelijk als je daar eens aan denkt. :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52. |