![]() |
Top 3 Boekverfilmingen!
1. The Clan of the Cave Bear
2. Lord of the Rings Saga 3. Adrian Mole (tv verfilming) |
De eerste drie die in mijn hoofd komen :
1. Great Expectations (1946) 2. The Grapes Of Wrath (1940) 3. All Quiet On The Western Front (1930) |
1. Spoorloos - Naar het Gouden Ei van Tim Krabbe
2. Papillon 3. Runaway Jury :p |
The Shining (Kubrick's versie)
A Clockwork Orange Dr. Strangelove Spoorloos The Thing (Carpenter's versie) The Silence of the Lambs All Quiet on the Western Front Bride of Frankenstein zijn de besten die zo gauw in me opkomen. |
1 Lord of the Rings trilogie
2 the green mile 3 harry potter en papillon :p |
Lord of the Rings
Harry Potter Troy |
the virgin suicides (1999) geregisseerd door sofia coppola je weet wel de dochter van francis ford coppola van de godfather...ook lost in translation van sofia is ook un aanrader, voor een date:D:D
|
lord of the rings
the green mile harry potter/ troy |
1. Fight Club
2. Blade Runner 3. Trainspotting Citaat:
|
Citaat:
|
1. IT van stephen king
2. don't say a word (zwijg!) 3. silence of the lambs |
Silence of the Lambs
A Clockwork Orange Troy |
Citaat:
|
1. Clockwork Orange
2. The Shining 3. The Green Mile |
green mile
LotR trilogie shawshank redemption |
Hmm, ik wil alleen verfilmingen noemen als ik het boek ook gelezen heb (uiteraard). Daarom kan ik nog niet echt een top 3 samenstellen die echt representatief is voor wat ik goede verfilmingen vind, maar ik denk dat Empire of the Sun er wel in zou komen te staan; (daarvan heb ik het boek dus ook al gelezen). :) Ik begin binnenkort waarschijnlijk aan de Lord of the Rings boeken.
|
1. Lord of the Rings
2. Harry Potter 3. Troy |
1 lord of the rings
2 harry potter 3 ik ook van jou |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Meeloper.... :) het is niet erg om een keer wel iets te lezen hoor :) of je eigen mening vormen? Of de film gaan bekijken voordat je oordeelt? :nono: |
Citaat:
|
1 One flew over the cookoos nest
2. The Shining 3. Lords of the rings |
Citaat:
Je hebt zowel het boek als de film niet gelezen/gezien... :rolleyes: |
Citaat:
Zonder de film gezien te hebben kan ik al zeggen dat de film Troy niet gezien moet worden als een historisch epos. Waarom niet? Brad Pitt en Orlando Bloom, daarom niet... die acteurs huur je niet als je een serieuze historische film wilt maken. Die acteurs huur je in als je een blockbuster wilt maken... True, Gladiator is ook een blockbuster, maar die film is iig niet gebasseerd op een boek. |
Citaat:
Citaat:
Beste argument ooit ! -NOT- :confused: .... Hoe krom kan je zijn? Sinds wanneer moeten acteurs er bij jou wel toe doen voordat je een film in zijn algemeenheid serieus noemt? .. dat is gewoon star voor je uit kijken. Feit blijft, of je het er mee eens bent of niet, het valt wel onder die genre. |
Citaat:
Citaat:
En de film valt uiteraard onder dat genre.. maar dat zegt helemaal niets. Ik hoop iig dat je deze film niet in hetzelfde rijtje zet als Ben Hur, Spartacus, Gladiator en Braveheart... om er even een paar te noemen... |
Citaat:
|
1. The green mile
2. Gone with the wind 3. Murder on the orient express |
1. Ronja de Roversdochter (Ronja Rovardötter)
2. Girl, Interrupted 3. Little Women + The Shining en Lord of the Rings natuurlijk. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens jou moet een goede boekverfilming tekstgetrouw zijn? |
Full Metal jacket
Lord of the Rings saga Nosferatu |
Citaat:
|
-the Lord of the Rings trilogie
- Harryy Potter and the prisoner of Azkaban -the Silence of the Lambs |
Citaat:
|
faith en buffy en willow zijn gewoon alledrie de beste!!! niemand is beter dan zij! en kennedy is oowk wel een beetje coowl :p mjah..... buffy is coowl, faith is coowl, willow is gek :P en kennedy sja.... die is kennedy :p :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens mij is hier de grote vraag 'wat is een boekverfilming', ik zie verschillende ideeën hier. |
Ik weet zeker dat ik achteraf weer ga denken: ooooh, die vergeten!! maar goed.. :)
1. The Shipping News (ongelofelijk hoe je van zo'n kutboek zo'n prachtige film kunt maken!! :D) 2. Angela's ashes (heb alleen het boek niet helemaaaal gelezen :bloos: ) 3. Left luggage (erg mooi :o ) Ben benieuwd hoe lang het zal duren voor ik hier weer op terug kom.... :rolleyes: |
Ik vond de Grot ook erg goed. Naar het boek van Tim Krabbé
|
Citaat:
|
1. Girl, interrupted
2. Clockwork Orange 3. The color purple / Anna & The King |
1) Love Story
verder kom ik even niet... de rest dat ik vergeleken heb is zo afgezaagd... |
Citaat:
|
Citaat:
|
1. Fear & Loathing in Las Vegas
2. Trainspotting 3. A Clockwork Orange Ik moet wel bekennen dat ik alleen de films gezien heb en niet de boeken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32. |