![]() |
3 ideeen, suggesties graag!
hier een paar gedichten, maar nog niet volledig uitgewerkt, er missen dingen maar ik weet niet wat. suggesties alsjeblieft. enne me engels is niet op hog niveau maar soms krijg je het er in het nederlands gewoon niet uit.
Special night I can't take it anymore if something doesn't change quickly I will do it myself If I know it's my destiny Than why wait for it? but I don't know how It doesn't feel right like I must wait for that sign on a special night than I can go forever leave all of you behind I think no one would notice no one would cry I bet if I even said anything about it all eyes would have staid dry only for that special someone I will wait and if she can come to me before that night that would be great. One wish I hope soon it will be over soon it will be gone this pain is just to much I can't hold on much longer so if anyone can hear me in the middle of the night I cry all alone in the city with one wish I hope I will die en devolgende weet ik, komt steeds op hetzelfde neer maar tog erbij gedaan Echte vrienden in moeilijke tijden in tijden van pijn zie je iedere keer wie nou je echte vrienden zijn echte vrienden zijn daar voor jou kan je alles aan vragen en de je alles voor terug dus in tijden van problemen en in tijden van pijn bel je ze gewoon even op en ze zullen er voor je zijn dag en nacht overal en nergens waar ze ook zijn al je ze nodig hebt maakt de tijd niet uit want echte vrienden helpen je uit je pijn. |
>.>
|
Citaat:
|
Echte vrienden is (hoewel het een vreselijk cliché-gedicht is) wel leuk geschreven, vind ik beter dan de rest :)
|
Citaat:
|
Het is duidelijk dat je het toch beter kan in het Nederlands.
Het ligt dan niet aan de taal of het thema, maar gewoon inhoudelijke dingen. Je nederlandstalige gedicht heeft: * samenhang - in plaats van een warrig lang verhaal, * metrum en volzinnen - in plaats van haperende taal met een beperkte woordenschat, * klinkende herhaling - tijden van pijn, wat trouwens ook veel beeldender is dan de Engelse gedichten bij elkaar. * mooie contrasten - dag en nacht / overal en nergens Dus het onderste gedicht waardeer ik best.. Ik raad je aan gewoon eens meer in 't Nederlands te schrijven. En een populair thema betekent volgens mij niet meteen een clichée. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44. |