![]() |
Wat koop jij bij de natuurwinkel?
Koop jij wel eens iets bij de natuurwinkel? Zo ja, waarom eigenlijk? Uit overtuiging of omdat er gewoon de producten te krijgen zijn die jij lekker vindt of moet hebben (ivm allergie oid).
|
Ik koop wel eens wat bij de natuurwinkel, niet zo heel super vaak, want daarvoor zitten ze te ver weg. De reden dat ik er koop is voornamelijk ivm allergie.
[edit]Wat: voornamelijk dingen als (naturel) soya-yoghurt, (suikervrije) cereal, soms (suikervrije) koekjes en snoepjes en ijsje, heel soms carobe of carobepasta of (suikervrije) drinken en nog minder vaak dingen als ander broodbeleg (jam ofzo), toastjes, brood(jes), nootjes, enz.[/edit] |
Nu niet zo veel; diksap, hagelslag, koekjes en als ik er dan toch ben groente, fruit, brood maar straks woon ik er dichterbij dan neem ik zo'n groente-abonnement: elke week een tas vol verse groente en fruit. Dan wordt brood ook standaard, en boter en kaas. Zeg maar bijna alles.
Waarom: uit overtuiging. Ik koop nu in de supermarkt wel zoveel mogelijk eco-producten maar daar hebben ze er niet heel veel van. Wel erg slecht van mezelf dat ik zo lui ben dat ik nu niet de moeite neem naar de andere kant van de stad te fietsen :o |
Wij halen daar altijd onze pindakaas vandaan.
|
Ik kom daar niet zo heel erg vaak. Maar als ik er kom neem ik wel eens vaker wat sap mee of wat voor op het brood. :)
|
Mijn moeder koopt er notenpasta, maar zelf kom ik er nooit.
|
We hebben zo'n hip groente- en fruitpakket, dus het grootste deel van ons groente en fruit komt er vandaan.
|
Notenpasta.. Rozijnenkoekjes.. Lolly's.. Cocos/caramel repen.. CAROB REPEN *kwijl*...
Yoghurt. Honing.. Muesli-repen. Ik lust alles wel :) Ik kom er alleen bijna nooit, want het is te ver weg en te duur :( |
Daar kom ik nou echt nooit. Geef mij maar de supermarkt (y)
|
heb er eens z`n japanse munt olie gehaald omdat toen mijn neus super verstopt zat en hun aanrade om dit eens te proberen.
en haal er wel vaker van z`n zwart wit dip spul.. gewoon omdat het lekker is.. |
Daar kom ik nooit.
|
Niets.
|
Zo'n groente- en fruitpakket, hoe duur is dat? En wat krijg je dan? Of kun je dan een tas volstoppen met groente of fruit van je keuze?
|
Hmm niet zo heel veel, bijna alles waar geen veganistische variant van te krijgen is in de gewone supermarkt..
Veel vleesvervangers, tortellini, taart etc. etc. En als ik geld over heb, snoep etc., erg lekker daar :) |
Drop! echt lekker.
|
Niks.
|
Citaat:
En dat kun je ook nog kiezen of je voor 1-2 of 3-4 personen wilt. Tenminste, zo is het hier (ze hebben hier odin tassen) |
ivm allergie voro tarwe melk en ei, speciaal brood/koekjes koop ik er vanharde tarwe en soja dingen als melkvervanger
|
ik kom er zelf niet zo vaak maar mijn moeder koopt er wel vaak.
We hebben meestal pindakaas, kruiden, rozijnen, koffie en nog wel een paar dingen van de natuurwinkel. Verder koopt mijn moeder altijd biologische melk en yoghurt, maar dan bij de Appie Heijn. Wat je echt NIET bij de natuurwinkel moet kopen zijn koekjes en zo! Vooral de suikervrije speculaasjes zijn ronduit ranzig, en super duur. Dat vind ik wel een nadeel aan de natuurwinkel; sommige dingen zijn er echt achtelijk duur, terwijl je ze vaak bij de AH ook biologisch kan kopen voor veel minder, en veel lekkerder. Maar dat is dan mijn ervaring |
Vroeger kocht ik daar weleens diksap, tegenwoordig hebben ze dat ook bij de supermarkt...
|
ik koop wel eens van die flessen met fruitdrank , en altijd wel een lolly vandaar die zijn zo lekker!!
|
Citaat:
|
Citaat:
Snap best dat het veel duurder is, en daarom koop ik er ook niet veel. Maar als je het ervoor over hebt, waarom niet? Je hoeft en je kunt niet tegen alles een statement maken.. |
Nee, koop daar nooit iets.
|
niets :) of hooguit smoredrop
|
Niets.
|
Elke week Groente/Fruit combi pakket. Los fruit en groente regelmatig, vooral (wilde) spinazie. Zonnepit-smeersel voor op brood. Lekkere kaas, zoutjes, dat soort dingen, vooral als kadootjes. Helaas te duur voor de student om dagelijks te komen.
Binnenkort weer diksap halen, is smakelijker dan aanleg-ranja. |
Soms, als ik er toevallig langs kom, voor snoep vooral. De supermarkt heeft ook wel een natuurvoedingsschap.
|
soort van vegetarische, biologische smeerworst, omdat het lekker is en biologische drop omdat die ook zo lekker is:o
|
Citaat:
maar, ik kom niet vaak in de natuurwinkel; te duur. Maar soms wel voor dingen die nergens anders te krijgen zijn op veganistisch gebied. |
Citaat:
|
Bijna allesch natürlich. Oh sorry ik ben in een Duitse stemming vandaag.
Ehm, nou, broodbeleg, vruchtensappen, vaak het avondeten (iig bonen en aanverwanten), noten, soja-melk en -toetje. :) |
Wij hebben ook een groentepakket, dus de meeste groente komt daarvandaan (of uit de tuin). Honing, notenpasta, (af en toe), carobe-hagelslag en andere dingen die daar lekkerder zijn dan in de supermarkt (bonbons! - mag ik alleen niet echt :(). Drop is daar idd ook héél lekker en bovendien is het de winkel van de vader van n vriendinnetje...
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat vind ik toch wel zo vies. Maar dat komt meer doordat ik niet van die kleffe prut op mijn brood hou. |
vanalles
|
Ze hebben daar van die lekkere taaie drop stafen, die haalde ik welles. Voor de rest niks.
|
pandadrop :)
|
ik ben er nog nooit geweest
|
Brood. Carobchocola voor m'n broertje. Tegenwoordig ook wat suikervrije spullen voor mij. En soms thee.
|
ik kocht er wel eens een lolly :D
|
Niks, er zit hier geen natuurwinkel in het centrum.
|
Ik zou niet weten waar dat hier ergens in de buurt moet wezen, vast nergens.
|
Citaat:
|
honing, thee, meel om brood mee te maken...
|
Wij hebben ook wel zo'n odin-pakket gehad, maar m'n moeder vond het een nadeel dat er soms van die vreemde dingen inzaten die je nooit gebruikt.
Maar voor m'n broertje (en vader..) die geen suiker mogen haalt m'n moeder soms wel 'ns wat bij de natuurwinkel. Maar het meeste is toch wel verkrijgbaar in de supermarkt. |
wafels :)
|
Wortelsap(lekkker) en groenten zonder hormonen (y) (y) (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33. |