Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   de dood (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=866490)

beroert 10-06-2004 18:26

de dood

Hai mensen,

ik moet ff n verhaaltje hebben met standpunten van mensen die wel eens in hun leefomgeving ervaring hebben gehad met de dood. (bv. je oma is overleden.) het liefst met zoveel mogelijk standpunten...:d

thnxz x, R

Btw: t is voor levensbeschouwing

Lisa 12-06-2004 09:58

Citaat:

beroert schreef op 10-06-2004 @ 19:26 :
Hai mensen,

ik moet ff n verhaaltje hebben met standpunten van mensen die wel eens in hun leefomgeving ervaring hebben gehad met de dood. (bv. je oma is overleden.) het liefst met zoveel mogelijk standpunten...:d

thnxz x, R

Btw: t is voor levensbeschouwing

Ik zou het proberen bij filosofie en levensbeschouwing, daar kreeg ik ook veel meer reacties.

Femic 12-06-2004 10:27

Citaat:

ik moet ff n verhaaltje hebben met standpunten van mensen die wel eens in hun leefomgeving ervaring hebben gehad met de dood. (bv. je oma is overleden.) het liefst met zoveel mogelijk standpunten...
eeh.. wat wil je nou horen? nou, mijn oma is overleden, en dat vind ik niet leuk, want nou is mijn opa weer alleen en ik mis haar ook wel.

standpunten waarover?? of verwacht je dat mensen gaan zeggen: dood gaan is toppie! ??

Lisa 12-06-2004 12:47

Citaat:

FMathers schreef op 12-06-2004 @ 11:27 :
eeh.. wat wil je nou horen? nou, mijn oma is overleden, en dat vind ik niet leuk, want nou is mijn opa weer alleen en ik mis haar ook wel.

standpunten waarover?? of verwacht je dat mensen gaan zeggen: dood gaan is toppie! ??

ja dat vroeg ik me eigenlijk ook af, wat de bedoeling eigenlijk is

Rachel 12-06-2004 22:23

Hmm.. heb niet echt veel zin om hier te gaan beschrijven of mijn mening te gaan geven over de dood van mijn 2 opa's, mijn pa en een klasgenootje/vriendje?

Bloedpropje 12-06-2004 22:35

2 opa's, moeder van een meisje uit mijn klas, vader van een gezin bij mij in de straat, vader van een jongen uit mijn klas

maar wat wil je weten?

Lotte 05-07-2004 14:10

Dood is niet leuk, daarom ga ik ook niet graag naar begravenissen. Dood hoort wel bij het leven dus accepteer ik het wel. Ben zelf bang om door geweld om het leven te komen.

Maar waarschijnlijk is dit toch te laat :)

firelizzard 05-07-2004 15:59

Omdat mensen onder de catagorie zoog"dieren" vallen en je dus zou kunnen zeggen dat we dieren zijn is er een drang naar overleven in alle gevallen. Sterven is dus een optie die niet gekozen wordt maar die gewoon komt als het lichaam verzwakt is ofzo.......Maaruh wat wilde je precies horen eigenlijk :confused: Ik ga er namelijk niet van uit dat er mensen zijn die een sterfgeval leuk vinden :confused:

fib 06-07-2004 21:08

De dood kan een vriend zijn maar ook een vijand.

lianne17 07-07-2004 20:57

dood is dood punt. het is niet leuk maar het hoort bij het leven punt.

Sylph 09-07-2004 20:15

Waarom vind ik die smiley toch zo vreselijk ongepast?

Bloedpropje 09-07-2004 21:34

Citaat:

Sylph schreef op 09-07-2004 @ 21:15 :
Waarom vind ik die smiley toch zo vreselijk ongepast?
omdat je de dood als iets ziet waar je alleen maar ontzettend treurig over mag denken en praten in plaats van gewoon een onderdeel van ons bestaan?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.