![]() |
hoe slaag jij? als beste slagen ...
hi iedereen,
ik heb N&G profiel en sta er heel goed voor. zijn er ook studentne hier die heel goed staan en cumlaude slagen? |
wat was cumlaude?? allemaal hoger dan een 8? dus ook inclusief je SE cijfers?
dat lukt me zeker niet:) |
Ik denk/hoop (ik ga er van uit dat ik redelijk streng heb nagekeken en de normeringen niet erg laag zijn):
Nederlands 8 Engels 8 Latijn 9 Grieks 8 Wiskunde B12 9 Natuurkunde 12 8 Scheikunde 12 8 eerder afgesloten: Frans 1 8 Duits 1 7 ANW 9 KCV 9 Geschiedenis 1 8 Letterkunde 9 Maatschappijleer 1 8 Ik sta er dus wel ontzettend goed voor, ik baal nu wel ontzettend van die 7 voor Duits (dat was een 7,4...) :mad: ;) |
Ben je maf?!
Als ik cumlaude had willen slagen zou ik zo veel moeten werken, en voor mn opleiding is het toch niet belangrijk dat ik achten sta. Voor sommige vakken dee ik gewoon lekker niks, net als Engels en Nederlands, kvind een 6-je met daarbij veeeeeel vrije tijd veeeel fijner dan een acht en minder vrije tijd. Maar misschien ben ik wel lui :) |
ik heb het nagekeken op internet en volgens mij is het dit geworden:
biologie: 4 (misschien 5) economie: 5 geschiedenis: 6 Engels: 7 Nederlands: 8 Duits: 9 Het maakt me ook eigenlijk geen zak uit, als ik maar slaag |
Als ik slaag dan slaag ik iig met een vijf en hoogstwaarschijnlijk met twee vijven of een vijf en een vier, dan ben ik al blij dat ik geslaagd ben, cumlaude slagen lukt me toch al niet meer en dat hoeft voor mij ook niet. Ik heb me al uit de naad gewerkt voor dit eindresultaat.
|
cum laude zeker niet, maar met een beetje geluk zonder onvoldoendes en dat vind ik al heel wat :)
|
Ik weet niet precies, ik heb best wel goed na gekeken! en k heb gewoon lage norm genomen, dan pakt t altijd nog positief voor mij uit!
Nederlands: 7 maybe 8 Engels: 5 Duits: 7 Economie 6 Handel/Administratie: 6 maybe 7! |
als het goed is grotendeels 7's
|
Citaat:
|
5en, 6en, 7ens en misschien een 8. geen lijst om trots op te zijn, maar ik ben dan wel geslaagd.
|
Citaat:
|
ik denk dat ik dit kom te staan
ak: 6 gesh: 7 eng: 6 duits: 7 ned: 8 eco: 7 bio: 7 en verder maatschappijleer: 7 literatuur: 9 wiska1 :bloos: : 8 gym: V ckv: G lv: V fa: 6 nouja, 3 zessen dus, 5 zevens, 2 achten en een 9 op zich wel redelijk toch?! jaja, ik ga me niet met nienie vergelijken ;) |
allemaal 6'en en 7'ens. De bedoeling is 6 zessen en 7 zevens. Misschien zit er een 5 en/of een 8 bij, maar waarschijnlijk niet. En 6 zessen en 7 zevens vind ik ergens wel grappig klinken :D
|
als het goed is wordt het voor mij het volgende:
nederlands: 8 engels: 7 duits 1: 7 frans 1: 8 wiskunde B1: 8 natuurkunde 1: 9 scheikunde 1,2: 9 biologie 1,2: 7 anw: 8 geschiedenis 1: 9 letterkunde: 8 maatschappijleer: 7 vind het een lijst om trots op te zijn :) |
Ik ben bang dat die examens mn gemiddelde erg naar beneden heeft gehaald. Ik stond eerst een boel achten en een paar negens en een enkele zeven, maar nu zijn het waarschijnlijk meer zevens, iig een zes en misschien zelfs een onvoldoende (voor latijn nog wel).
Complete lijst: Engels: 8 (had ik echt nooit verwacht, dacht makkelijk een 9 te kunnen hebben) Nederlands: 7 Frans: 8 Duits: 8 Latijn: 5 of 6 Geschiedenis: 8 (terwijl ik overal negens voor gehaald heb behalve voor mn po, en waarschijnlijk ce dus) Wiskunde A12: 8 (zelfde als gs) Economie 12: 7 Aardrijkskunde: 7 Muziek: 7 ANW: 8 Maatschappijleer: 9 Biologie 1: 8 Letterkunde: 8 |
voor mij waarschijnlijk
Frans1 : 6 Geschiedenis 1: 6 Engels: 6 Literatuur: 7 Nederlands: 8 ANW: 8 maatschappijleer: 8 Biologie 1: 8 Economie 1: 8 Duits 1: 8 Nat1,2: 9 Sk1,2: 9 informatica: 9 WisB1,2: 9 En nee, hiervoor heb ik me niet uitgesloofd ofzo |
Ik had best wel cum laude kunnen slagen als ik dat had gewild. Maar in plaats daarvan heb ik mijn dagen leuker benut dan nutteloos leren en heb ik geen reet uitgevoerd en slaag ik toch nog mooi met zevens en achten en één zes.
Helaas is dit volgend jaar wel afgelopen want dan ga ik het voor mij goede niveau doen (doe nu havo, dan vwo). |
ik ben ook zo lui als de pest.
leer pas dag voor pw, dus net voldoendes omdat ik daarvoor nog nooit in het boek heb gekeken :o ach jah scheit ik slaag nu wel met bijna allemaal 7's omdat ik nu echt serieus heb geleerd voor sommigen misschien een 8 als ik geluk heb. :D |
Ik slaag zeker niet cum laude, ik heb naast school ook nog een leven en dus heb ik wel wat beters te doen.
|
Citaat:
|
sommige vakken moet je gewoon voor leren hoor
eigeniljk dan cum laude slagen vind ik geweldig, maar ervoor werken niet 6 jaar lang ging het ook allemaal goed, maar met die examens... ik heb geen idee wat ik nu allemaal sta |
cumlaude houdt in 8 gemiddeld naar boven
en sommigen kunnen naast heel hoge punten ook een goed sociaal leven op na houden dus die opmerkingen van " ik heb wel een leven etc" slaan op niets Mooie cijfers hoor iedereen. Succes ermee ! |
Bij het profiel N&T hoef je voor je profielvakken niet te leren als die je liggen, je moet hooguit een paar termen kennen maar die weet je in een uurtje
|
okiej mijn lijstje (verwacht)
************ - Wiskunde A12 : 8 - Economie 12 : 8 - Nederlands : 7 - Management en Organisatie : 8 - Engels : 7/8 - Geschiedenis : 6/7 - Aardrijkskunde : 6/7 ************ - Frans 1 : 7 - Duits 1 : 7 - Geschiedenis 1 : 7 - ANW : 8 - Maatschappijleer : 8 ************ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat ik 2 of 3 zessen kom te staan (waarschijnlijk voor biologie en natuurkunde en misschien, maar hopelijk niet, voor engels). Voor een aantal SE-vakken (levensbeschouwing, ANW, maatschappijleer en een nog zo´n nutteloos vak dat ik vergeten ben) sta ik een 8. Verder sta ik allemaal zevens. Of ik moet voor bepaalde vakken een onverwacht hoog cijfer hebben gehaald dat ik een 8 sta.
Zijn er trouwens mensen die van hun leraren al een vage indicatie hebben gehad over hoe je een examen hebt gemaakt? Mijn natuurkunde leraar zei namelijk tegen mij dat mijn examen er "wel netjes" uit zag. Ik was wel blij met die mededeling :) |
Mijn economie leraar zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Nee duh, dat wist ik ookwel. Dat had hij trouwens ook tegen de rest van de klas gezegd.
|
Citaat:
Wij: Mevrouw hoeveel hebben we op informatica Leerkracht: Wacht even, kijk hier maar in daar ze staan ze :D. Wij: mevrouw was economie goed? Leekracht: wilt ge de punten weten? Wij: JA Leekracht: okay, hier zijn ze.... :D. Wij: Mevrouw hoe was duits, twas ni gemakkelijk hoor Leekracht: Ja da zag ik iedereen is door, gij hebt zoveel en gij zoveel... Wij: e-mailtje gestuurd naar leerkracht Leerkracht: stuurt e-mailtje terug met de resultaten van eindwerk mondeling Ik: Mevrouw vraag ge eens aan die van wiskunde als ik door ben, want ik moet door zijn of ik herexamen Leerkracht: Jah da goed! 2 dagen later Leerkracht: Ruben, kom eens hier! ik: Oei oei Leerkracht: ge hebt het beste van de klas :eek: :eek: :eek: :eek: Op eindwerk mondeling/eindwerk schriftelijk heb ik ook het beste :eek: Economie: 72% (3de) Informatica: 69% (2de) Duits: Vergeten :bloos: Wiskunde: alleen dat ik beste was! Aarderijkskunde zal wel minder zijn :| (n) |
Citaat:
|
Citaat:
maar dat bleek een grapje te zijn :rolleyes: normaal kan ik heel veel hebben maar op zo'n moment :eek: voor de rest denk ik dat ik een 5 heb voor engels de rest 6 ( sk misschien 7) en wiskunde 7 (misschien 8) maar ik wacht toch maar op de bevestiging vrijdagochtend voordat ik volmondig zeg dat ik slaag (ook al doe ik het nu wel, maar misschien zijn het de zenuwen :confused: ) |
hebben jullie je leraren opgebeld ofzo? Want ik ben na de examens niet meer naar school geweest en heb ze dus ook niet meer gezien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarschijnlijk wordt het zoiets:
Nederlands 8 Engels 8 Latijn 8/9 WiskundeB12 8 (examen 'verneukt' > ga 'k misschien nog over doen) Natuurkunde12 8 Scheikunde12 8 CKV3b 7 (docent = eikel :mad:) Al afgesloten: Frans1 8 Duits1 8 ANW 8 KCV 8 Geschiedenis 1 8 Literatuur 9 Maatschappijleer 1 9 Heb hier eigenlijk vrij weinig voor gedaan. |
Citaat:
Mijn geschiedenislerares had ik gemaild.. maar ze wilde het niet zeggen. :( Ik moet maar tot donderdag wachten. Ze zei wel dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Enne cum laude slagen lukt me nooit van mijn leven. En ik streef er ook niet naar ofzo. Ben al blij als ik slaag. |
Citaat:
Citaat:
Maar wel leuk natuurlijk als het positief is. |
die leraren bij ons houdne nog hun mond ook!
alleen de economieleraar zei dat ik het goed gedaan had (ja, dat wist ik ook wel ;)) k vind het maar flauw dat ze niks loslaten (ja of van die onzinnige opmerkingen: je hebt wel hoger dan een 4) |
Ehmz heb het nagekeken en volgens mij sta ik zoiets:
Nederlands: 6 Engels: 6 Duits: 8 Geschiedenis: 6 Aardrijkskunde: misschien net een 6 Economie: denk een 5 :o Wiskunde: 6 Biologie: denk een 5 :o Maatschappijleer: 8 ANW: 7 |
Nederlands: ik hoop stiekem een 9 maar ik denk een 8
Engels: 9 Duits: 8 Geschiedenis: 7 Economie: 4 ..crap maar zolang ik geslaagd ben vind ik het best Wiskunde: waarschijnlijk een 5 Frans: 7 wat ik al afgesloten heb daar weet ik de cijfers niet van.. boeiend ook |
als k ga slagen slaag k waarschijnlijk met 2 4'en en 1 5 :)
4 voor Nederlands (buiten profieldeel), 5 voor Wiskunde (profieldeel) 4 voor Meno (vrije keuze maar daar hebben we teveel uren dus dan mag je 1 vak schrappen) :) |
Citaat:
|
onze leraren zeggen over het algemeen ook nix, alleen de ecoleraar had tegen één meisje gezegd dat ze waarschijnlijk een 5 komt te staan voor dat vak...
|
Vader van een vriend zei altijd: "Als je hoger dan een zes een haalt, weet je niet hoe je je tijd in moet delen."
Ik heb dan ook in mijn profiel waarschijnlijk vier zessen :\ onder voorbehoud Scheikunde1,2 6 Natuurkunde1 6 Biologie1,2 6 WiskundeB1 6 Engels 8 Nederlands 8 Letterkunde 9 Latijn 5 Duits 7 Frans 7 Geschiedenis 7 ANW 8 Maatschappijleer 8 Levensbeschouwing 7 KCV 7 LO goed |
Ik ben normaal zo'n type dat altijd de hoogst mogelijk cijfers wil halen, maar nu maakt het me geen bal meer uit. Áls ik maar slaag...
|
bij sommige vakken heb ik echt geen flauw idee, maar zoiets denk ik:
ak:6 (maar hoop op een 8:bloos: ) bi:7 ec:5 of 6 gs:7 wis:6 (heel miss 7) eng:6 ned:7 ml:8 anw:7 lit:8 du:7 lo:G ckv:G pws:G mja zoiets zal het wel worden. ben wel tevreden baal alleen ontzettend van ak, als ik lager dan een 8 heb. mja... |
Ik zal dan ook maar eens een gokje wagen:
Nederlands: 6 Engels: 5 (kan ook nog een 4 worden) Biologie1,2: 7 Scheikunde 1,2: 6 Natuurkunde 1: 6 Wiskunde B1: 7 (hoop ik heel erg) M&O: 7 Maatschappijleer: 8 ANW:8 Geschiedenis 1: 7 Duits 1: 5 Frans 1: 6 Literatuur: 6 CKV1: G LO: V PWS: G Nu maar hopen dat al die zesjes ook echt zesjes zijn en geen vijven :s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |