![]() |
aanraden of afraden.
zou je iemand afraden om iets te kopen, of aanraden om dat niet te kopen. En waarom?
|
Afraden. Kost minder moeite om te zeggen.
|
maar het klinkt wel negatiever
|
Hangt ervan af om wat voor iets het gaat.
|
Citaat:
|
dan kun je beter zeggen dat je het aanraad. is een stuk korter. :p
|
Klopt. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Boeiend? :o
|
Hangt er vanaf of ik er zelf ook iets aan heb :p
|
Vaag topic...
|
Citaat:
|
Aanraden, is leuker
|
Afraden natuurlijk!
.. |
beide. Als iemand iets wilt maar niet precies weet welke oid dan raad je aan, wil iemand iets lelijks oid dan raad je af.. logisch toch.
|
als het stom en slecht is, raad ik het af. Is het goed en geweldig, dan raad ik het aan.
|
Citaat:
|
Ik vind dit een stomme vraag, maar ik ben het eens met quiana
|
Citaat:
|
ik stond er gewoon ff bij stil vandaag, en ik dacht: laat ik deze geniale gedachte met jullie delen. :D
|
Citaat:
--- ik raad 't meestal af geloof ik.. maar als ik wat 'netter'/positiever wil klinken raad ik het niet aan. |
de helft van de peeps leest de vraag niet goed, dus ik raad diegene aan om de vraag goed te lezen. Of met andere woorden ik raad het af om de vraag niet goed door te lezen.
|
Ik zeg het nooit maar nu wel:
Dûh! |
aanraden om dat niet te kopen :)
|
Het aanschaffen van een CD van Guns 'n Roses is onder alle omstandigheden af te raden. Wat een verschrikkelijke muziek. (n)
|
Quiana, sluit dit topic maar. Het is veel te vaag om iets te worden. SLOTJE dus!
|
Citaat:
|
Citaat:
Welke woordkeuze gebruik je om iemand te overtuigen dat hij iets niet moet kopen. Waarom wel en waarom niet? Ik zelf zeg niet aanraden. Klinkt iets minder negatief dan afraden. Maar als ik een beetje boos ben, of het echt heel stom vindt dat iemand iets gaat kopen, dan gebruik ik Afraden. |
Ligt eraan wat iemand wil kopen en of dat bij diegene past en of diegene voldoende geld heeft.
|
Niet Aanraden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je moet het niet kopen...
|
Citaat:
|
afraden
|
Ligt eraan wat het is.
|
ik raad het meestal niet aan :)
|
Ik zie het verschil niet goed, maar dat kan aan mij liggen? :o
|
Afraden behalve als het iets is dat ik aanraad.
|
als je het nodig vind advies te vragen is het meestal of: niet nodig
: te duur Dus niet altijd goed om aan te raden:P |
|
Citaat:
|
Aanraden.
|
Citaat:
|
aanraden, ik heb niet voor niets bij een bouwmarkt gewerkt. Ze kwamen voor een schroevendraaiervan een paar euro , ze gingen naar huis met een boor van 100 euro :evil:
|
Citaat:
|
Aanraden!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41. |