![]() |
Eeuwig begluren
Lees en lecteer! :) (dat is ongetwijfeld geen bestaand woord, maar ik vond het wel een fijn allitererende vertaling van 'to lecture')
Ik heb gedachten Waar ik me tegen verweer Ik kan wel wachten Maar dan doe ik iets verkeerd Ik moet het zeggen Naar je toegaan en het doen Niet overleggen Niet meer wachten op die zoen Maar ik blokkeer Als ik je lach zie en je lippen Ik verteer Als ik je aan probeer te tikken Je bent belangrijk Je bent de spil van mijn bestaan Zo omvangrijk Maar jij kan dat allemaal aan Nu sta je daar En ik blijf je hier begluren Het lijkt zo raar Maar van mij mag dit eeuwig duren |
te voorspelbaar.
ik kan steeds de volgende zin al voorspellen als ik hte lees. het hoeft niet te rijmen, en als je dit niet-rijmend maakt, komen je gevoelens misschien beter uit. maar ik heb het idee dat het een beetje simpel van opzet is. |
Citaat:
Het ritme is ... kinderlijk. "Waar ik me tegen verweer". Daar merk je al dat het niet goed zit. Dat kan beter zijn "Waartegen ik me verweer". Het is wat gemaakt, ik vind het niet goed. Maar blijf het proberen! |
tja, tis gewoon mijn stijl. zelf vind ik het niet prettig om gedichten te lezen zoals
ik heb gedachten maar ik verweer me ertegen ik kan wel wachten maar dan doe ik iets verkeerd stom voorbeeld natuurlijk maar kan het even niet anders omschrijven. je gevoelens uiten hoeft niet altijd moeilijk te zijn, en zo'n rijmpje als dit is iig lekker te lezen. misschien kan je het ook eigenlijk beter zien als een tekst van een liedje... overigens, dit is ook wel extreem. hij is wel erg eenvoudig :) maar bedankt voor de reactie! |
Citaat:
Nu weer gewoon Nederlands ;) Nee ik vond je gedicht leuk om te lezen, herkenbaar en juist niet voorspelbaar. Het onderwerp is natuurlijk niet echt origineel, maar je bespreekt wel originele stukjes van het onbeantwoorde-liefde-syndroom, zoals "Ik verteer Als ik je aan probeer te tikken", vind ik leuk bedacht! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49. |