Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Win XP] Fout melding bij openen bestanden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=868564)

syneck 12-06-2004 18:29

[XP] Fout melding bij openen bestanden

Als ik een audio-bestand wil openen krijg ik de volgende foutmelding:
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het configuratiescherm.

Hiervoor had ik dit nooit en speelde ik MP3 gewoon af met windows media Player. deze staat nog gewoon op de computer.
Maar er is nog iets vernaderd. In de map staat eerst achter een MP3 bij Type: MP3
Nu staat er MPEG I layer 3 file

Ik snap er niks van.
aat moet ik doen? Bij configuratiescherm stat geen mapopties en als het er wel moet staan, waar dan? en wat moet ik precies doen?
Ik heb windows XP
Ik weet niet veel van computers :|

Alvast bedankt

Marcus 12-06-2004 19:11

Er is een programma geinstalleerd wat zichzelf het recht heeft gegeven om mp3's voortaan af te spelen, en niet meer windows media player. Dat programma is daarna verwijdert maar die verwijzing bij mapopties verwijzen nog altijd naar dat programma.

Oplossing: selecteer in de lijst die je ziet Windows Media Player en zet een vinkje bij iets van altijd dit programma nemen. (Weet niet precies hoe 't in xp heet)

Mpeg Layer 3 is het zelfde als MP3, mpeg is namelijk een video bestand, en layer 3 is dan een videobestand met alleen geluid. Maar hoe dat precies zit kan ik je niet vertellen, weet dat niet precies. :o

syneck 12-06-2004 19:34

Ja, gelukt :D
Hij doet het weer!
Dank je!

freyk 12-06-2004 19:36

Citaat:

Dj Mark schreef op 12-06-2004 @ 20:11 :
Oplossing: selecteer in de lijst die je ziet Windows Media Player en zet een vinkje bij iets van altijd dit programma nemen. (Weet niet precies hoe 't in xp heet)
oftewel doet het volgende:
  • Ga naar "deze computer" en
    selecteer in het verschenen venster extra -> mapopties.
  • selecteer tabblad "bestandtypen"
  • Zoek en selecteer uit de lijst mp3
  • klik dan op "wijzigen" en selecteer dan uit de verschenen lijst windows media player

ennuh mp3 is de afkorting van MPEG I layer 3 file :P
Ik neem aan dat je een soundcodec hebt geinstalleert, anders zou dit niet zo verschijnen.

Ik heb dus het gevoel dat jouw windows media player een beetje alergisch is voor soundcodecs.
Als je een die mp3 opent met winamp, wat gebeurt er dan bij je?

syneck 12-06-2004 19:40

Bedankt!
Voor de zekerheid dat ook nog gedaan en het klopt nu!
Bedankt allemaal!

syneck 12-06-2004 19:41

Citaat:

freyk schreef op 12-06-2004 @ 20:36 :
ennuh mp3 is de afkorting van MPEG I layer 3 file :P
Ik neem aan dat je een soundcodec hebt geinstalleert, anders zou dit niet zo verschijnen.

Ik denk dat het aan Cooledit lag, die heb ik geinstalleerd en daarna weer verwijderd en toen was het zo :s

Marcus 12-06-2004 21:31

Citaat:

syneck schreef op 12-06-2004 @ 20:41 :
Ik denk dat het aan Cooledit lag, die heb ik geinstalleerd en daarna weer verwijderd en toen was het zo :s
Dan heeft cooledit de bestandtypes niet netjes teruggezet :nono:

Maar ach, 't is gelukt :)

syneck 12-06-2004 21:34

Citaat:

Dj Mark schreef op 12-06-2004 @ 22:31 :
Dan heeft cooledit de bestandtypes niet netjes teruggezet :nono:

Maar ach, 't is gelukt :)

ja, was ook vaag, ik druk op uninstall, die doet het gewoon, ik kijk in de map, staat het daar nog gewoon helemaal compleet :s

SubbehQ 13-06-2004 15:18

Rare jongens, die software makers ;)

Ik wet dat het register dan ook nog helemaal vol staat met cooledit. regcleaner kan je daarbij helpen om die zooi ook te verwijderen :)
installeer => tabblad tools => en dan use all cleaners of iets in die richting. Alles wat eruit komt mag je gewoon weggooien! fantastisch is dat :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.