![]() |
tracert [IP]
Als je dat commando invoert in MSDos, wat houd dat dan in?
Wat doet "Tracert" nou precies? |
Geeft de route weer tussen 2 machines. Probeer maar eens tracert www.yahoo.com ofzo, zie je precies waar je internetpakketjes langsgaan.
|
Hoe bedoel je de route van 2 pc's precies?
Wat houd het nou precies in en waar is het handig voor? Is er een manier of iemands ip te tracen en zo achter zn ISP te komen (ik dacht eerst dat daar dat tracert voor was?)?:confused: |
Nee, je kunt er alleen iets mee als je een IP al weet, maar dan weet je meteen de provider aan. Tracert geeft gewoon aan langs welke routers een IP pakket gaat.
|
je maakt bijna nooit direct verbinding met een site of server, dat gaat via een aantal centrale servers en in ieder geval je eigen provider. met tracert krijg je te zien welke dat zijn.
een mooi proggie om dat te doen is virtual route. dat doet ongeveer hetzelfde, maar geft de route ook nog eens weer op een wereld kaart, je kan zo dus bijv zien uit welk land een bepaalde bezoeker op je eigen ftp servertje ( als je die een hebt)komt. ik had eerst iemand uit istanbul toen ik me had aangemeld als mirror location voor een update voor een spel (TO). heb het trouwens van Kazaa gehaald. |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34. |