Citaat:
Zylverstar schreef op 13-06-2004 @ 13:29 :
wat hierboven is gezegd klopt. Corbo korrel is een uitstekende bodembedekker met als voordeel dat het niet stuift en dat is geweldig als je ratten hebt want ratten hebben nogal de aanleg snel long of luchtwegen-infecties te krijgen, geen stuivende bodembedekker dus! En wat die stank betreft, misschien had je vroeger vrouwtjes en nu mannetjes. Mannetjes ruiken 3 x zo sterk als vrouwtjes, dit komt omdat ze een drang hebben territorium af te zetten en indruk willen maken op vrouwtjes.
|
dat mannetjes 3 keer zo erg ruiken als vrouwen ben ik het niet mee eens. Beide zijn hier in grote groepen aanwezig en de dames zijn toch echt smeerlappen, die maken veel meer troep en pissen overal waar ze kunnen en dan vooral in de hangmatten en andere nestlappen. De kerels daarintegen doen dit bijna allemaal niet, die gaan keurig op de bodem plassen.
Ik gebruik hemparade als bodembedekking, hempflax sponsort ons daarmee. Ik moet eerlijk zeggen dat ik aubiose prettig vindt, hemparade ruikt zo ongelooflijk sterk van zichzelf. Corbo is inderdaad ook goed, maar ik vind het toch te hard voor de pootjes.
Regelmatig verschonen en de kooi wassen met heet water zonder schoonmaakmiddel is het enige wat je kan doen, dieren ruik je nou eenmaal
|