![]() |
Msn messenger audio verbinding
De laatste tijd als ik via msn een audio verbinding wil maken lukt het niet meer, hij deed het altijd en nu ineens niet, webcammen kan wel maar audio verbinding wil hij op een of andere manier niet leggen, dat terwijl het via een ander prigramma (Skype) wel gewoon werkt. Ik weet echt niet meer waar t aan ligt. Misschien iemand die me kan helpen hier?
|
Skype is dan ook beter dan MSN.
|
Citaat:
|
Sorry, dat weet ik ook niet. :)
Ik heb MSN nog nooit gebruikt daarvoor, doe dat altijd met Skype :) |
Citaat:
|
Citaat:
Als je achter een router zit, heb je alle poorten voor msn audio al open gezet? |
Citaat:
Ja ik zei het ook al dat ze via dat andere prigramma moeten doen, maar dan moet ik ook nog aan de rest van de familie uit gaan leggen hhoe t werkt enzo, en ze willen per se msn :( |
Ik kon beter vragen: Zit je misschien achter een firewall
Zo ja, en daar ook de poorten. en Welke besturingssysteem gebruik je? Als je windows xp gebruikt, zet daar dan ook die firewall uit (deze firewall staat standaard aan) of op daar poorten. Offtopic: Citaat:
Laat je ouders maar eens de geluidskwaliteit horen tussen msn en skype, dan schakelen ze meteen wel over. Ennuh je weet zelf hoe makkelijk skype is, het werkt zelfs net zoals msn :) |
Citaat:
|
Mijn Computer > netwerk locaties > netwerk verbindingen weergeven > zie je een icoontje met een slot erop? firewall, zoja:
rechtermuisknop op je verbiding > geavanceerd: uitvinken firewall :) |
Citaat:
Oftewel dat vinkje laat je staan en klikt daarna op instellingen om daar de poorten van msn audio te openen. |
Citaat:
Dus tja, mss maar ff zonealarm 4.5 eropgooien MOCHT tie aan staan. |
ik heb nog norton internet security
|
Citaat:
En kan je de firewall vinden? bij xp |
Citaat:
Open daar dus ook ff de poorten. (word een standaard antwoord van me in deze topic ;) ) |
Ok mensen tnx, het lag aan mijn firewall van xp, met norton staan ze gewoon open!!!
tnxxxxxxxx |
Citaat:
En qua veiligheid is dat een slechte zaak :( |
Citaat:
Wel raar dat tie het steeds doet, maar nu ineens die poorten dicht zitten. Die firewall er net op gedaan? |
Citaat:
|
Denk dat dit eigenlijk in het Instant Messaging topic thuishoort, of misschien zelfs in het Audio/Video topic. Maar goed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |