![]() |
procentpunten
Ik moet voor school een practische opdracht maken met als onderwerp 'procentpunten'. Maar ik weet echt niet wat dit zijn en wat ik hierover kan vertellen (+toelichten met wiskundige voorbeelden :s). Als iemand hier iets over kan vertellen..doe dat!! Ik zou je heel dankbaar zijn!
|
ik dacht dat als je bijv 1% hebt, en er 10procentpunten bij moeten, het dan 11% werd
terwijl als je 1% hebt, en er moet 10% bij, je 1.1 krijgt |
Citaat:
situatie A: het aantal vrijwilligers in een dorp is 15 van de 100 inwoners, het percentage vrijwilligers is dus 15% situatie B; het aantal vrijwilligers in hetzelfde dorp is nu 20 van de 100 inwoners; dus 20%. Verschil tussen situatie A en B --> in procentpunten is het verschil 20-15=5% --> in werkelijke procenten is het verschil ((nieuw-oud)/oud)*100%=((20-15)/15)*100%=33,3% |
Citaat:
|
Citaat:
1% + 10percentpunten = 11% 1% + 10% ( x1% ) = 1,1 % [percentteken was ie vergeten] Kwestie waar het gebruikt wordt: wordt dit niet vaak op de beurs gebruikt? |
De term procentpunt wordt veel in de economie gebruikt. Vaak zegt men bijvoorbeeld dat de inflatie met 0,5 procentpunt gedaald is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06. |