![]() |
verliefd op beste vriend, tevens ex van beste vriendin
Echt ik heb even advies nodig. Kom er even niet meer uit.
Mn beste vriendin heeft 2 jaar een relatie gehad met S. Was hartsikke gezellig, we zaten allemaal in dezelfde vriendengroep etc. Maar toen ging het uit. Zij had na ee maand een nieuwe vriend, iemand waar ze nu al meer dan dik een jaar meegaat. ZIj ging niet zoveel meer met de groep om, maar nog steeds wel met mij , en ik beschouw haar ook als mn beste vriendin. Alleen het laatste half jaar ga ik heel veel met S. , haar ex dus om. EN we zijn verliefd geworden. We hebben gezoend enzo, en eigenlijk vonden we elkaar wel heelerg leuk. Nu heb ik die vreindinvan mij dus gisteren verteld dat we met elkaar gezoen hadden enzo, ik bedoel, ik wil wel eerlijk zijn. Maar ze was helemaal van slag, overstuur, huilend, schreeuwend etc. Maar nu? Ik bedoel ik ga dus min of meer al met S. en dat weet ze dus nog niet , want ze was zo overstuur van het kleine nieuws eigenlijk. En ik weet niet wat ik moet doen. Ik snap haar reactie, maar aan de andere kant, ze heeft nu wel een mooie en gelukkige relatie. En ik voel toch echt wat voor S. * zucht * :( please help. |
Ja aan de ene kant, je pakt exen niet gauw van elkaar af. Maar aan de andere kant. Ze gunt S. zijn geluk toch wel? En jou het joune?:)
|
ze zei er letterlijk bij; ik gun het je niet...
|
aan de ene kant kan ik het snappen, maar haar reactie is wel erg overdreven. Zij is intussen toch gelukkig met iemand anders, en het is toen niet voor niets uitgegaan.. En waarom gunt zou je het geluk niet? Als zij jou beste vriendin is, en ze gunt je dat geluk niet eens (wat ze dus letterlijk heeft gezegd),dan is ze het ook niet waard je beste vriendin te zijn, vind ik... als je elkaar het geluk niet eens gunt...
|
ik weet niet, exvriendjes en vriendinnen gaan niet samen... ik ken ook iemand die dat nu heeft. als jullie echt de ware voor mekaar zijn, tja dan valt het niet echt tegen te houden, maar anders zou ik het niet doen. het is gewoon ingewikkeld...
:o |
wat een bitch...
als mijn beste vriendin nu verliefd zou worden op mijn ex, waar ik toch ook tweeënhalf jaar mee gehad heb, dan laat ik ze toch gewoon doen zeg... ik heb nu een half jaar met mijn droomprins, en ik gun het zowel m'n ex als m'n beste vriendin om gelukkig te worden. nogmaals: wat een bitch... waarom gunt ze het je niet? of gunt ze hem jou niet? vindt ze dat je beter verdient of dat je hem juist niet waard bent? in elk geval, ik zou haar geen 'beste vriendin' noemen als ze het jou niet gunt gelukkig te zijn... ook al is het haar ex... blegh de bitch |
Citaat:
|
ze gunt het me niet omdat het haar 1e grote liefde was. EN het is een ongeschreven regel dat je niet met de ex van je beste vriendinnen gaat. Ze zei ook; dat S. met iedereen van de wereld mocht gaan enzo, behalve met mij. En waarom ik nou met hem moest gaan, terwijl er zooveel andere jongens rondlopen.
Ik heb haar wel gevraag dzo eerlijk mogelijk te zijn tegenover mij; dus ook de harde woorden. En daarbij komt dat ze wel redelijk hard is jah, maar dat weet ik van haar. ik weet het echt allemaal niet meer. :| zelf denk ik eigeniljk ook wel; van wat zit je nou te zeuren, je hebt nu een mooie relatie enzo. maar ik begrijp het ook wel weer. Ze gunt me wel geluk, maar niet met hem. :( |
Citaat:
mijn mening maar... |
als zij jou er nu van wil weerhouden een relatie met hem te hebben, loop je misschien wel de liefde van je leven mis. als je nu iets met hem begint, ben je binnen vijf jaar misschien getrouwd, zwanger en zielsgelukkig. als zij jou nu verbiedt iets met hem te beginnen, of het op zijn minst een kans te geven, ben je voor hetzelfde geld over vijf jaar een eenzame tante, die voor de rest van haar leven spijt zal hebben dat ze op haar twintig toch niet voor de liefde van haar leven gekozen heeft, in plaats van voor haar vriendin (die ze trouwens al drie jaar niet meer gesproken heeft)
|
Citaat:
|
Citaat:
als mijn vriend zo zou gaan schreeuwen en huilen omdat zijn beste vriend een relatie heeft of wil hebben met zijn eerste grote liefde, nou dan kon ie gaan. lijkt me duidelijk waarom. |
Het is een beetje moeilijk. Maar ik ken het wel. Ik heb ook zoiets. (uitleg) Mijn ex van 2 jaar geleden waar ik nog steeds best goed contact mee heb en na de relatie ook nog een jaar door in onzekerheid heb geleefd over wat zij nou wou (wel relatie, geen relatie) en ook nog een aantal keer mee ben gegaan, heeft nu ook iets met een vriend van me. Ik heb zoiets van als jullie gelukkig zijn met zn 2en dan heb je mijn zegen en hoop ik dat het iets heel moois word. En dat het dan toevallig een vriend van me is ja dat is dan jammer. Ik denk niet dat ik degene ben om daar tegen te zijn. Dan zou ik haar geluk in de weg staan en dat wil ik niet. Daar is ze nog een te goede vriendin van me voor.
Ik begrijp uit je verhaal dat het ondertussen bijna anderhalf jaar geleden is. Ik vind niet dat ze er dan nog moeilijk om moet doen. Kom op ze had zelf een maand later al een nieuwe relatie die inmiddels meer dan een jaar duurt. Dan moet ze er volgens mij toch wel overheen zijn, en gewoon niet zo zeuren. |
Citaat:
|
wat de meeste zeggen, sluit ik me ook wel bij aan. Alleen ik voel me wel heel schuldig, helemaal omdat ze juist zo heftig reageerde. Dus daarom denk ik nog steeds; zoiets doe je niet.
Maar aan de andere kant, wie weet wat dit niet wel kan worden. en stiekem denk ik ook; waarom gunt ze me dit niet. Ik ben namelijk alles behalve een realtietypje enzo, dat weet ze. Dus dit is niet iets wat ik dagelijks doe of heb ofzo. Dus ze weet ook wel, dat het menens is. Maar ik blijf me schuldig voelen. :s |
weetje, ik had et gesnapt als het net over was ofzo, of als ze zelf nog geen relatie had, maar als ze al een JAAR met iemand anders heeft... nee vink het echt niet kunnen, als je van S. houdt moet je met em doorgaan, ookal vind die vriendin dat niet leuk, gewoon doen. vind et echt NERGENS op slaan :s
|
Vind ik ook wel overdreven hoor, ze heeft zelf toch een vriend nu? Ik snap wel voor haar dat het een beetje raar doet om haar ex samen te zien met haar beste vriendin, maar als ze echt je beste vriendin is zou ze je moeten laten doen vind ik..
Zoniet is ze je vriendschap niet waard en denkt ze enkel aan zichzelf, Moest mijn vriend zo reageren omdat zijn ex een ander heeft zou ik erg kwaad zijn, weet haar vriend dit eigenlijk wel? Probeer er mss toch nog maar eens gewoon met haar over te praten, en geef haar de keuze.. of jou en S. aanvaarden, of jou kwijtraken als vriendin. Wat vindt S. trouwens van heel deze situatie? Wil hij er toch mee doorgaan? |
Citaat:
S. zit zn ex nooit meer. Tenminste bijna nooit meer, en alleen maar via mij. Zoals ik al zei; gaat ze niet meer met onze vriendengroep om. Het is dus voor S. een bepaalde afstand en een stuk makkelijker voor hem. Hij wil er mee dooraan, en hij vindt het zonde om dit wat we hebben weg te gooien. Vergeet niet dat we het afgelopen half jaar gigantisch naar elkaar zijn toegegroeid. We kennen elkaar dan ook behoorlijk goed enzo. Alleen de geschiedenis zit niet mee. :| ik zit alleen in een moeilijke positie, en ik voel me ook schuldig dat iok het ook moeilijk maak voor de vriend van haar. Want als ie dit allemaal weet, vreet ie zichzelf op denk ik. |
Ik vind niet dat je je schuldig moet voelen t.o.v. haar vriend, zij is hier toch de schuldige van?
Als zij niet zo hysterisch had gereageerd, zou er helemaal geen probleem zijn? Ook niet tussen haar en haar vriend? Dus S. is bereid om je te steunen.. waarom niet dan vind ik? Probeer nog eens te praten met je vriendin.. leg haar uit dat het echt menens is tussen jullie, en dat je het echt moeilijk hebt. Ik vind dat je vriendin niet zo egoïstisch mag zijn, ze moet je geluk gunnen.. |
oeh, herkenbaar :/.
later meer. |
Citaat:
Gaarna, ik bedoel, zoveel tips en adviezen kan ik wel gebruiken eerlijk gezegd. :) |
Citaat:
|
ZIjj had het idd uitgemaakt. Sterker nog; ze zat zelfs achet haar huidige vriend aan, toen het nog niet eens uit was.
Maar ik sprak S. net. Want die had haar reactie nog niet gehoord. ( hij was weekendje weg) EN hij vond het echt belachelijk en ziekelijk en hij zei ook al dat het al zooolang geleden was, en begreep het ook niet helemaal. Nu ik steedfs meer van dit soort reacties hoor, begrijp ik het ook helemaal niet meer. Misschien zit ik dan toch niet helemaal fout. Misschien moet ik het ook allemaal maar niet te serieus nemen, aangezien het haar 1e reactie was. Maar ze weet niet dat we nu echt met elkaar gaan enzo. Dus dat moet ik ook nog vertellen, maar ben er een beetje benauwd voor, aangezien ze alleen al op het zoenverhaal zo heftig reageerde. hmz. |
ga ervoor meid.
En die vriendin van je moet zich maar eens afvragen hoe goed die huidige relatie is als ze nu nog zo spastisch reageert op jouw verliefdheid voor haar ex. |
Die gozer dumpen en vergeten.
Vrienden zijn altijd belangrijker dan relaties. Relaties eindigen, een vriendschap kan heel lang duren. Zeker als jij haar als je beste vriendin ziet. |
Citaat:
|
Citaat:
Die beste vriendin van haar doet toch ook gewoon lekker waar ze zin in heeft.. die kan wel allerlei vriendjes hebben. En dan heeft zij een keer een vriendje en dan moet ze het maar uitmaken, voor die zogenaamde beste vriendin? :s En ik vind het nog stommer omdat die vriendin hem zelf heeft gedumpt. Het was haar eerste grote liefde.. nou ja, ik vond het allemaal bestwel begrijpelijk, ook haar reactie.. tot ik hoorde dat zij hem zelf had gedumpt. Ze is jaloers, het was háár grote liefde (die ze wel zelf gedumpt heeft) en die mag jij niet hebben.. ofzo. :s Ik zou er toch mee doorgaan, hopelijk went ze er na een tijdje aan. Ze moet toch begrijpen dat jullie gek op elkaar zijn en dat ze niet de hele wereld kan sturen zoals zij dat wil. |
en ondertussen gaat er weer meer tijd voorbij, en meer mensen weten het nu. En tot nu toe, allemaal toffe reacties en verbazende reachties gehad binnen de vriendengroep. Maar zij weet het nog steeds niet.
EN ik voel me steeds schuldiger en schuldiger. Ondanks dat haar reactie misschien te heftig was of onterecht, ik doe haar wel pijn als ze het weet. Maar ik kom er niet onderuit, wat voor keuze ik ook maak. :( |
Er gewoon voor gaan . Het is niet alsof je S afpakt terwijl dat ze ermee was ofzow ... Het is al een tijdje uit en ze heeft odnertussen al een nieuwe relatie opgebouwd. Als die zogenaamde beste vriendin van ja zo regaeert dan zou ik me toch wel vragen stellen ... en zeggen dat ze het je niet gunt ... :confused: Hallow dat zeg je normaal gezien niet als je weet dat je beste vriendin verliefd is ... Nou ja ik zou er dus voor gaan zoals ik al zei :) verliefd zijn is toch zo een mooi gevoel :)
tussen haakjes denk aan jezelf |
Ik heb die regels over exen van vrienden überhaubt nooit begrepen. Wat gedaan is is gedaan.
Ga ervoor, zij heeft alles behalve een vetorecht op jouw doen. |
Whahahahahahaha, wat een dom wijf heb jij als vriendin zeg.
|
dat noem jij je beste vriendin? ze gunt je het niet eens om gelukkig te zijn?
ik geloof dat je die mening maar eens moet herzien, na zo'n reactie van haar... |
Tweede confrontatie gehad; over msn.
Ik wou het niet maar ze vroeg ernaar... Haar reactie is verergerd in de tussentijd. Een normaal mesnen bedaart dan, maar zij niet. Ze wil niets meer met me te maken hebben, ze voelt zich erg kut. Ze vindt me een slet. Dat zegt ze niet letterlijk, maar ze gerbuikte meer mannelijke voorbeelden. Ik voel me zooo kut, ik heb haar pijn gedaan en ben nu mn beste vriendin kwijt. :( Ik hoop dat het het waard is. |
Citaat:
sorry, maar dat meisje is jouw vriendschap ab-so-luut niet waard. zelfs als je vriendje nu absoluut niks voor jou blijkt te zijn (wat ik ten zeerste betwijfel) hoef je mijn inziens geen spijt te hebben dat je je 'beste vriendin' kwijt bent. |
Citaat:
Maar bedankt voor je toffe reacties. Waardeer ik wel. :) |
Citaat:
moest je uiteindelijk toch gekozen hebben voor je vriendin zou je het haar voor de rest van je dagen verschrikkelijk kwalijk hebben genomen en loopt de vriendschap zowiezo binnen de kortste keren teneinde... in zo'n situaties ben je gewoon verplicht voor jezelf en je geluk te kiezen... je had de keuze tussen enerzijds gelukkig zijn en je vriendin verliezen en anderzijds ongelukkig zijn en je vriendin alsnog verliezen... voor hem kiezen was de enige mogelijkheid om toch nog op één vlak je geluk te hebben... je vriendin ben je niet verloren op het moment dat jij voor je vriend koos, maar op het moment dat je vriendin je voor de keuze stelde... veel sterkte nog, want 't maakt 't er natuurlijk niet gemakkelijker op... gelukkig heb je je vriend om bij uit te huilen :) (y) ga nu maar gauw een beetje gelukkig zijn, 't is bijna zomer :cool: xxx |
oo god..
ik heb exact hetzelfde meegemaakt. mijn beste vriendin.. het was haar eerste "echte" ex, 3 maanden wat mee gehad, het was een half jaar daarvoor uitgegaan (door haar), ze had een nieuwe vriend waar ze helemaal happy mee was. en toen vonden haar ex en ik elkaar leuk... Ze heeft me voor de keuze gezet, en ik heb met mijn stomme kop voor haar ex gekozen. Niet dat het geen goede keuze was, we hebben nu al bijna 7 maanden en ik vind hem geweldig, zou hem echt niet kunnen missen. Maar... ik mis haar zo erg. 7 maanden later en ik moet nog steeds huilen bij de gedachte aan haar. wat moet ik nou? Was ik maar nooit zo stom geweest.. .. |
Citaat:
By the way: lekkere 'vriendin' dan. Ze verdiende je vriendschap niet. :nono: |
okey, dit is dus mijn verhaal... ik ben stuivertje, lang verhaal met wachtwoorden en bla..... :o
Anywho., Ik snap niet dat je er spijt van hebt. Ik ben dus nog steeds dolgelukkig met de jongen in kwestie. Echt heel gelukkig. IK ben zooo b lij dat ik voor hem heb gekozen. Ik zie nu ook in hoe erg ze zich aanstelde en dat ze het maar te accepteren heeft. Het grappige is is dat ze laatst nog gebeld heeft om te zeggen dat ze het kon accepteren, maar ik heb het er lekker bij laten zitten. Er was al te veel tijd verstreken en het zou toch niet meer als vroeger worden. Ik mis haar niet. Ben zelfs opgelucht en ben heeel blij met mijn vriend. Dus ik snap niet dat als je zo blij bent met je vriend, je dan spijt kan hebben van je keuze. Ik snap dat simpelweg niet. Helemaal niet , als ze zich zo aansteld. Zij kan wel gelukkig zijn met haar nieuwe vriend maar jij niet met jouw nieuwe liefde. Als je echt zo spijt hebt, dan is die vriend het ook niet helemaal voor jouw. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hahaha, ik zou zeggen dat ze dom bezig is, want ik gun mijn beste vriendin wel leukere vriendjes dan mijn exen. :D
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55. |