![]() |
hoe kan je zien dat hij liegt?
zijn er bepaalde zaken waarop je kan letten om te zien of hij liegt?
|
hij kijkt je niet aan.
of ontwijkt je blik. dat is vaak een heel goed teken |
Als z'n neus in 1 keer 20 cm langer wordt
|
Citaat:
|
Hij kijkt je niet aan, probeert zo min mogelijk te vertellen, voelt zich duidelijk ongemakkelijk..die dingen
|
Als hij zijn hand bij zijn mond houdt als ie tegen je praat, naar de grond praat of tegenstrijdige bewegingen maakt.
|
Jullie hebben dus veel ervaring met jongen die hebben gelogen zie ik.
Of heb ik het hier in dit geval mis? |
Niet persé, maar ik vind dat je rap aan iemand zijn manieren kan zien dat ie liegt tegen je..
En ik denk dat je het bij je vriend zeker ziet , je kent hem immers toch goed? |
Jongens liegen nooit :p
|
Citaat:
ennum...als mensen veel aan hun neus zitten liegen ze ook vaak...of ze zijn gewoon verkouden |
Citaat:
|
ik kan je vertellen dat je bij mij niet zo snel door heft dat ik lieg
|
niet of nauwelijks aankijken
zenuwachtig zijn stotteren niet goed uit woorden komen een beetje rood wordt Erom heen praten vaak met ogen knipperen iets sterk overdrijven alsof hij echt wil dat je in hetgeen gaat geloven wat hij je verteld (de leugen) dingen blijft herhalen of heel onschuldig lijken MAAR bij iedere jongen is dit natuurlijk anders. De 1 valt meteen door de mand en de ander kan je alles wijsmaken zonder dat je ook maar iets door hebt. |
Meestal als ik zelf ZOU liegen, schiet ik in de lach of zoiets
Kan niet echt goed liegen :( |
Algemeen:
- aan neus zitten - blik ontwijken - rood worden - erg veel aarzelen als je dingen gaat zeggen.. Misschien: - ergens mee tikken (pen) ? Zoiets?? |
meteen er achteraan, hoe zie je dat ZIJ liegt??
|
Zelfde ;)
|
Citaat:
Dit hangt natuurlijk weer geheel van de persoon af: hoe goed hij/zij kan liegen |
55% van onze communicatie bestaat uit lichaamstaal. Als hij afwijkt van normaal patroon kun je daaruit afleiden dat hij liegt (gebruikt ander deel van de hersenen, dus stress).
Kijk anders even hier. Hier vind je sowieso vet veel kennis om mensen beter te begrijpen tijdens contact. |
Gaaf, elke keer als het vriendje van dit meisje één van deze bewegingen maakt, denkt ze dat hij liegt. Dat is een goede basis voor een relatie. (y)
|
Het blijkt dat mensen de spieren in het gezicht goed onder controle kunnen houden, dus staar je daar niet blind op.
Je kunt beter kijken naar de totale houding, handen en voeten. Zweten(de handen), zenuwachtig bewegen met de voeten of zo. Dat soort dingen, nou ja, dat is wat ik er van gehoord heb. :) Citaat:
|
Citaat:
Niet heel betrouwbaar dus. |
Als het om iets gaat waarmee hij denkt jou in bed te krijgen, dan liegt hij.
|
- als hij aan zn nek zit
- als hij aan zn neus zit - als hij je blik ontwijkt - als hij rood wordt - als hij zenuwachtig doet - als je hij meer gaat zweten - te erg overdrijven enz. :o |
Het schijnt dat mensen die liegen hun ogen naar rechts 'draaien'. Heb ik ooit eens geleerd in een les lichaamstaal. Rechts voor hen, hé. ;)
|
Hij herhaalt je vraag
Moet te lang nadenken Kijkt omhoog met z'n ogen. Echter ik ben getrained in dat omzeilen :bloos: |
mja... ik heb ook lessen non-verbaal gedrag gehad...
als eerste leerden we dat we veel te veel etiketten plakten op alles wat mensen doen... mja... en zo ook op die site... zeggen ze toch nadrukkelijk een paar keer dat lichaamstaal van alles kan betekenen... ook heeft cultuur en het milieu waar je vandaan komt invloed op wat alles betekent... het enige waar je iemand op zou kunnen betrappen is veel tegenstrijdigheden en verdraaide feiten die later in het gesprek weer tegengesproken worden... voor de rest... lichaamstaal kan je wat uit aflezen... maar kan dus te veel betekenen en de betere leugenaars hebben dat redelijk onder controle en hebben een goed geheugen... mja... als je het niet vertrouwt... is er weinig wat je kan doen behalve rechtstreeks vragen... waarom vraagt de TS dit eigenlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
als hij overal snel overheen lult, wanneer je iets vraagt en zo
|
ehm ontwijkt je blik en kijkt veel naar links (voor jou rechts)
zit met zn handen aan zn gezicht. en er zijn nog andere tekenen als rood worden, stottere duh -xxx- |
Citaat:
|
Citaat:
|
als ie voor de 5e keer een heel stom verhaal verteld als reden om een afspraak af te zeggen ofzo..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat soms een aanwijzing is is dat iemand veel argumenten aandraagt voor iets heel gewoons.
Bv "Ik moet nu naar huis" "Wat ga je doen dan?" "Nou ik moet nog afwassen, en m'n ouders willen dat ik voor het eten thuis ben, en ik heb nog huiswerk..." Of als iemand overdreven verdedigend doet als je verder vraagt. Het zegt niet altijd wat, maar vaak is er dan wel iets mee. |
Beweegt MINDER dan normaal, voornamelijk met voeten of handen en zegt VAKER uh dan normaal...
Dat zijn de bewezen factoren van liegen.... Ga daar dus maar eens op letten... |
Jongens zijn vaak hele slechte leugenaars, vaak gaan ze heel ongemakkelijk praten en bewegen als ze liegen.
|
Citaat:
|
Ik heb niet het hele topic gelezen dus weet niet of dit al gezegd is... Maar op een voorlichtingsdag psychologie was het onderwerp liegen, en daar werd een onderzoek besproken waar juist uitkwam dat mensen die liegen, juist niet veel vaker wegkijken of stotteren...
Iedereen denkt een aantal eigenschappen te weten, waaraan je zou moeten kunnen zien of mensen liegen of niet (zoals dus wegkijken en stotteren) Maar mensen die liegen, kennen deze eigenschappen ook. Daarom proberen mensen die liegen alles te doen om juist niet weg te kijken of te gaan stotteren, zodat niemand door heeft dat ze liegen. Hmm het is niet gelukt om het zo duidelijk te zeggen als ik wou, maar ik hoop dat jullie toch snappen wat ik bedoel. |
Citaat:
Ik weet niet meer of het links of rechts was :o |
Citaat:
maar klopt het ook echt? |
Citaat:
Overigens is het zo dat leugenaars juist vaker de ander aankijken. Dit heeft er mee te maken dat de leugenaar ook weet dat er van hem verwacht wordt dat hij ze minder aankijkt als hij liegt. Door de ander dus meer aan te kijken denkt hij (of zij natuurlijk) dat hij minder snel gepakt wordt. |
mensen die liegen kijken met de ogen naar boven (meestal rechts boven) en mensen die zich iets proberen te herinneren kijken naar beneden tog?
|
Citaat:
En ProFox ik kijk juist altijd rechts naar boven als ik me probeer iets te herinneren..... |
dan is het andersom (twas 1 van de twee)
|
Hij frunnikt aan dingen, hij wordt rood en als je een vraag steld en hij/zij kijkt rechts naar boven met zijn ogen liegt ie ook.
|
jongens liegen vaak te vaak :p mijn ervaring :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54. |