![]() |
Eerste keer vraagjeh
Je bent allebei nog maagd, en je vriendin is aan de pil.
Kan je nu veilig de 1e keer zonder condoom naar bed ? |
Hoe lang is ze al aan de pil?
|
Als ze haar pil op de goede tijden slikt en geen stopweken houdt die langer duren van 7 dagen...
|
Op zich kun je ook van orale sex een soa krijgen. En HIV en hepatitis en syfilis kun je hebben doordat je moeder het had terwijl ze zwanger was van jou (als dat zo zou zijn, dan zou je dat tegen nu toch wel weten... maar toch, dat zijn nou nét de ziektes die je helemaal niet wil hebben)
|
Ze is volgens mij al lange tijd aan de pil..( ckr paar mnd )
|
Moet kunnen. En die SOA's kunnen op zoveel verschillende manieren bij je naar binnen glippen dat je niet meer kan doen dan wat je altijd al deed, condoompie om bij de non-maagden of als je zelf al meerdere partners hebt gehad. Als je je daaraan houdt, heb je in principe weinig om je druk om te maken. Gezien dat jullie beiden nog maagd zijn, hoort het geen probleem te zijn.
Als jullie wel eens orale seks met anderen hebben gehad, dan wel eerst even laten testen, je weet maar nooit. |
Je kan pas veilig als je je allebei hebt laten testen op SOA's. Even naar de dokter en paar dagen nadien heb je de uitslag en dan ben je veilig.
|
Ik heb gelezen dat de pil ervoor zorgt dat je voor 99,98% zeker niet zwanger raakt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of groeit het door naar onder? :o Edit: Ik snap het eigenlijk al. Ik denk bij "maagd" aan helemaal niks gedaan. Mijn fout. |
Citaat:
|
Citaat:
Laatst zag ik hier op het forum nog het voorbeeld van Hepatitis (ik weet wel niet meer welke vorm :$ ) langskomen. Dus gewoon even langs de dokter en je bent 100% zeker :). Die prikt je ook enkel maar hoor ;) |
hoe gaat zo'n soa test eigenlijk? gewoon bloed afnemen of wat?
|
Citaat:
|
Hmm..zal der eens met m'n vriendin over hebben :)
|
Het is altijd verstandig om ook een condoom aan te doen (double dutch) omdat de pil maar 98% garantie geeft.
Als jullie goed praten, je op soa hebben laten testen (of is zij ook maagd?) en weten wat jullie moeten doen als jullie zwanger raken (abortus (is lang niet zo erg!) of gewoon afwachten?) dan moet het wel goedkomen. |
de pil geeft 98% garantie??
dat is onzin!!! als je de pil iedere dag netjes slikt, en er geen rare dingen aan de hand zijn zoals diarre, of je slikt antibiotica o.i.d. dan is de pil zo veilig dat als er 100 vrouwen het jaar door regelmatig sex hebben dan wordt daar 0,2% van zwanger... dus, 1 op de 500 vrouwen wordt zwanger gedurende een jaar regelmatig sex te hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
98%, bel de stimezo maar.
|
nee. Soa's kun je ook op een andere manier krijgen (beffen, pijpen, enz) en sommige soa's zoals aids kun je ook krijgen zonder ook maar iets te doen dat met seks te maken heeft (vieze naalden, of het krijgen van de moeder)
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb 7x zo weinig kans op een SOA :cool: (y) |
via orale sex kun je ze ook krijgen...
maar ik moet er niet aan denken dat als iemand me pijpt dat k dan een condoom om moet doen daar voel ik dan dus helemaal nix van... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47. |