Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   jeuk! (op itieme plek....) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=870193)

kate_temp 14-06-2004 12:09

jeuk! (op itieme plek....)

Ik heb zo'n jeuk daar beneden op mijn schaamheuvel. Ik kan het echt helemaal kapot krabben!!! :( En dat is echt geen pretje!! (n) Maar het kan toch geen schaamluis zijn? Ik ben nog nooit bij iemands anders schaamhaar in de buurt geweest, dus... Wat zou het kunnen zijn? Het irriteert echt VRESELIJK! Iemand tips wat het kan zijn? Iets waarmee ik het kan verhelpen? Naar de dokter ga ik liever niet, want mijn huisarts is mannelijk.. :bloos:

Sarah 14-06-2004 12:19

Heb je het (gedeeltelijk) geschoren? Aangroeiende haartjes kunnen ontzéttend jeuken. Misschien is dan een andere manier van ontharen een beter idee. En creme smeren na het scheren zodat het in elk geval niet gaat ingroeien, dat jeukt nog meer.

chocomelkflesje 14-06-2004 12:37

misschien is het wel luis of schimmel?

Daantje_0705 14-06-2004 13:04

Een schimmelinfectie lijkt me ook niet geheel onwaarschijnlijk. Misschien toch maar eens langs je huisarts als het lang duurt. Is je ondergoed de laatste tijd niet met ander wasmiddel gewassen ofzo, of andere wasverzachter? Daar kan het misschien ook van komen.

phensicske 14-06-2004 14:04

Katoenen ondergoed dragen en niet wassen met (teveel) zeep. Misschien is het daardoor wel geïrriteerd?

Elmoo 14-06-2004 16:15

Toch (ondanks dat het een man is) naar de dokter. Als het wel een schimmelinfectie is moet je daar zeker niet te lang mee rondlopen (wordt het alleen maar erger).
En de huisarts ziet wel vaker vagina's en kijkt hier echt niet van op. Het is logisch dat je je dan ongemakkelijk voelt maar het kan een nog veel groter ongemak oplossen (y)

Auryon 14-06-2004 16:21

Meestal moet je nog niet uit de kleren hoor. Vertel hem of haar gewoon het probleem en dan weet hij/zij ook wel wat er voorgeschreven moet worden ;).

het kan zelfs zijn dat je meteen naar de apotheker kan, want ik denk niet dat je voor zo een zalfje een voorschrift nodig hebt.

kate_temp 14-06-2004 16:27

Thnks voor de reacties. Ik heb idd laatst nog geschoren. Zou het daar echt aan kun liggen? Ik denk het niet, want ik had het daarvoor ook al een beetje en juist omdat het zou jeukte heb ik het geschoren, ik dacht dat helpt misschien, maar niet dus :(

Ik ga wel is ff in de drogist kijken of ze iets hebben en anders toch maar.... :bloos: :bloos:

Roos 14-06-2004 16:39

Citaat:

kate schreef op 14-06-2004 @ 12:09 :
Naar de dokter ga ik liever niet, want mijn huisarts is mannelijk.. :bloos:
Dat maakt toch niet uit? Heb een beetje vertrouwen in je dokter zeg... Alsof hij al niet 1000en vrouwen heeft moeten onderzoeken.

Fleurop 14-06-2004 17:21

Citaat:

Roos schreef op 14-06-2004 @ 16:39 :
Dat maakt toch niet uit? Heb een beetje vertrouwen in je dokter zeg... Alsof hij al niet 1000en vrouwen heeft moeten onderzoeken.
en je kunt ook naar een vrouwelijke arts vragen...

Roos 14-06-2004 17:30

Citaat:

water willowglo schreef op 14-06-2004 @ 17:21 :
en je kunt ook naar een vrouwelijke arts vragen...
Mwah gezien het tekort aan huisartsen, is het nogal lastig om van huisarts te wisselen (vooral inde grote steden dan :))

Daantje_0705 14-06-2004 17:35

Citaat:

Roos schreef op 14-06-2004 @ 17:30 :
Mwah gezien het tekort aan huisartsen, is het nogal lastig om van huisarts te wisselen (vooral inde grote steden dan :))
Maar je kan toch als je een huisartsenpraktijk hebt met meerdere huisartsen en er is ook een vrouwelijke wel vragen of je daar een keertje naar toe kan voor dit probleem. Je zal bij lang niet alle dingen perse een vrouwelijke huisarts willen hebben lijkt me.

Energie 14-06-2004 17:49

Citaat:

kate schreef op 14-06-2004 @ 16:27 :
Thnks voor de reacties. Ik heb idd laatst nog geschoren. Zou het daar echt aan kun liggen? Ik denk het niet, want ik had het daarvoor ook al een beetje en juist omdat het zou jeukte heb ik het geschoren, ik dacht dat helpt misschien, maar niet dus :(

Ik ga wel is ff in de drogist kijken of ze iets hebben en anders toch maar.... :bloos: :bloos:

et kan wel zijn hoor door et scheren.. als ik me scheer (gezicht dan he :) ) dan heb ik ook weles jeuk.. komt denk ik doordat et misschien uitgedroogd is en/of geen aftershave erop gezet.. maja aftershave op je kut of bij je kut gebruiken lijkt me ook geen geweldige optie :)

druiveke 15-06-2004 09:49

en hoe staat het ermee?

HoloDoc 15-06-2004 11:56

Citaat:

kate schreef op 14-06-2004 @ 12:09 :
Ik heb zo'n jeuk daar beneden op mijn schaamheuvel. Ik kan het echt helemaal kapot krabben!!! :( En dat is echt geen pretje!! (n) Maar het kan toch geen schaamluis zijn? Ik ben nog nooit bij iemands anders schaamhaar in de buurt geweest, dus... Wat zou het kunnen zijn? Het irriteert echt VRESELIJK! Iemand tips wat het kan zijn? Iets waarmee ik het kan verhelpen? Naar de dokter ga ik liever niet, want mijn huisarts is mannelijk.. :bloos:
dat maakt toch niet uit meisje
ik mag voor hem hopen dat 't niet de 1e keer is dat ie wat van een meisje ziet :D

dus 't zal wel meevallen hoor.
En anders gewoon vertellen dat je 't een beetje vervelend vind,daar helpt ie je dan wel overheen ;)

mariekegirl 15-06-2004 12:47

Citaat:

Eazy E schreef op 15-06-2004 @ 12:00 :
ik heb dat ook eens gehad.. en het bleek dus dat ik een schimmelinfectie had. Ik hoefde niks aan hem te laten zien.. maar in zo'n potje plassen, wat ze gingen onderzoeken.. Toen kreeg ik zo'n eenmalige pil, en was het meteen weer over..
Dus gewoon naar de dokter, je hoeft nerges bang voor te zijn

hoi,
ik heb dus ook beetje jeuk en witte stukjes in me afscheiding.
ik denk dat dit ook een schimmelinfectie is?
ik ga donderdag naar de dokter voor me moedervlek, maar ga dit dus ook zeggen. is het dan verstandig als ik meteen een potje plas meeneem?
en hoe ben jij er aan gekomen,. door sex? of door iets anders?
groetjes

Sarah 15-06-2004 12:49

Potje plas mee nemen is wel handig denk ik, dan heb je het alvast, lijkt me niet fijn om dat daar te moeten gaan doen :).

Andijvie 15-06-2004 13:06

Citaat:

Sarah schreef op 15-06-2004 @ 12:49 :
Potje plas mee nemen is wel handig denk ik, dan heb je het alvast, lijkt me niet fijn om dat daar te moeten gaan doen :).
Ochtendplas is toch ook beter, of niet?
Oh ja, en moet je dat nu in de koelkast bewaren? (Stel bv dat je 's middags naar de dokter gaat.)

Sarah 15-06-2004 13:14

Ik denk het wel, want als er bacteriën of schimmels in zitten en die hebben lekker 20 graden om zich heen en gaan zich dus vermenigvuldigen, dan geeft dat geen goed beeld van hoe ernstig het is :).

mariekegirl 15-06-2004 13:20

ontstaat een vaginale schimmelinfectie door sex zonder condoom?
of kan het ook gewoon door je vagina te wassen met zeep?

Sarah 15-06-2004 13:27

Kan allebei, kan ook door je af te drogen met de handdoek van iemand die ergens een schimmelinfectie heeft, bijvoorbeeld, of door een lage weerstand waardoor elk klein schimmeltje meteen vrij spel heeft om een infectie te veroorzaken

SuperSanne 17-06-2004 01:57

naar de huisarts. mannelijk of vrouwelijk, die vent ziet honderden vagina's per jaar, die van jou is vast niuet erg bijzonder voor hem. Het zou heel goed een schimmelinfectie kunnen zijn. Overigens hoef e om schaamluis te krijgen niet perse bij iemands schaamjaar in de buurt te komen. Het is zo besmettelijk dat op een besmet persoon zijn laken slapen al voldoende kan zijn voor besmetting. Als je schaamluis hebt, vergeet dan niet na behandeling al je kleren en beddengoed in de kookwas te gooien!

Spray rebel 17-06-2004 11:54

Het kan ook zijn omdat je je geschoren heb of omdat je er nu alsmaar aan denkt.. Ik scheer me ook altijd de eerste dag heb ik vette jeuk, daarna 1,5 dag niet en dan heb ik weer vette jeuk door stoppels die er door kome :(

Eazy E 18-06-2004 19:04

Citaat:

mariekegirl schreef op 15-06-2004 @ 12:47 :
hoi,
ik heb dus ook beetje jeuk en witte stukjes in me afscheiding.
ik denk dat dit ook een schimmelinfectie is?
ik ga donderdag naar de dokter voor me moedervlek, maar ga dit dus ook zeggen. is het dan verstandig als ik meteen een potje plas meeneem?
en hoe ben jij er aan gekomen,. door sex? of door iets anders?
groetjes

Hey, ik weet niet of je een schimmelinfectie hebt, maar het zou best eens kunnen.. Je kan het natuurlijk meteen vragen bij de dokter ja..
Ik kreeg gewoon bij de dokter iets waar ik in moest plassen, en moest het onder een deurtje schuiven, en dat gingen ze dan meteen onderzoeken..
Maar ik kreeg het toen ik een van de eerste keren sex had gehad (volgens mij kan je het ook niet op een andere manier krijgen).. Ik geloof dat als je het 1 keer heb gehad, het ook niet meer krijgt daarna...
naja suc6 ermee.. het is al donderdag geweest maarja :s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.