![]() |
Creditcard
Hoi...
Ik wil misschien een keertje een creditcard nemen, om betalingen via internet te verrichten (gaat om producten die ik niet in Nederland kan krijgen, enige alternatief zou zijn via creditcard van vriend/kennis iets bestellen). Een probleem is wel dat ik die dingen nooit nodig heb gehad, en ook geen idee heb van hoe die dingen werken. Heeft iemand misschien antwoorden op de volgende vragen? 1. Hoe fraudegevoelig zijn creditcards? Welke risico's loop je als je op internet met een creditcard betaal?d 2. Heeft iemand goede of slechte ervaringen met de studenten creditcard van de Postbank? 3. Hoe zit het met rentes (en andere bijkomende kosten?) als je te laat betaald? Wanneer wordt er rente berekend? 4... Eh, als me nog iets te binnen schiet, post ik wel weer iets tussendoor. Alvast bedankt, Joël. |
gewoon niet doen... internet is nog altijd niet veilig wie er ook met welke software beveiliging werkt!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik ook nog niet begrijp is hoe het nu precies zit met bijkomende kosten (rente?). Kan iemand me daar meer over vertellen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn moeder heeft ooit eens 2 keer een hotelrekening betaald à 900,- (in Italië). Zij bellen met het hotel: Nee, mevrouw, alles is goed gegaan blah blah. Mijn moeder dreigen met een advocaat :cool: Nah ja, anyway, één telefoontje naar InterPay....niks aan de hand. Je bent als creditcard houder verzekerd voor alle aankopen gedurende 60 dagen...mooie regeling. je moet altijd je CC-slip terugvragen, als je een aanbetaling doet. Met die slips wordt het meeste gefraudeerd |
Citaat:
|
Citaat:
|
idd nare man: https://www.abnamro.nl/nl/images/Gen..._Gold_Card.pdf
Regels zijn 'vrij soepel' en ik kan niet een voorwaarden lezen welke duidt op hacken/cracken. Alleen dat je, wanneer je misbruik constateer, dit z.s.m. moet aangeven bij ABN AMRO/Interpay Wat betreft het hacken/cracken.. deze acties van hackers/crackers gebeuren helaas dagelijks en het betalen via internet blijft gewoon niet 100% waterdicht |
Ik heb trouwens zelf een Studenten PostbankCard aangevraagd. Voor die 11 euro per jaar kan ik het lijen en je limit is standaard 1000 euro per maand. Rente is geen probleem, zolang je maar genoeg geld op je rekening hebt staan. Ik heb hem aangevraagd vooral voor vakanties en noodgevallen en aankopen op het internet.
|
Natuurlijk is het internet niet waterdicht, maar het is wel veilig genoeg hoor. Geen enkele manier van betalen in winkels is echt 100% veilig (tenzij je precies gepast contant geld geeft) Maar als het echt onveilig zou zijn dan gebruiken grote bedrijven het niet. Ik heb toevallig van de week een bestelling gedaan bij een amerikaans bedrijf. Daar vroegen ze (ter bevestiging) om een creditcard afschrift. Ze letten er echt wel op hoor. Bovendien kan je niet spullen op iemand anders zijn naam gaan bestellen, het is namelijk volledig na te gaan waar die spullen naar toe gaan.
CC aankopen zijn redelijk en veilig en Visa, Mastercard en amex zijn echt heel makkelijk met het uitbetalen bij fraude. Ik heb zelf de studentencard van de abn amro en het werkt ideaal. Je moet alleen uitgeven wat je daadwerkelijk hebt anders betaal je je scheel aan rente volgens mij |
Het is hardstikke veilig. Ik werk nu met een tiental bedrijven om hun producten via internet te verkopen en ik koop zelf ook grootschalig in op internet en ik kan je vertellen dat je verschrikkelijk veilig bent.
Zorg wel alleen dat je alleen contracten "ondertekent" die je goed hebt doorgelezen, bij grote bedragen. Het kan theoretisch altijd misgaan, maar die kans is net zo groot als dat iemand bij het afrekenen bij de kassa ineens de portemonnee uit je handen rukt. En tjah, hoevaak overkomt ons dat nou? Daarnaast zijn die bedrijven goed verzekerd, mocht er iets misgaan! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |