![]() |
wiskunde, getallenrijen..
Heb een paar dringende vraagjes..
- Un+1= 1+Un*wortel Un met U1=1 Vn+1=2Vn/Vn-1 met V1=2 Vanaf welke n = Un+1>1000Un? De termen van de rij Vn naderen tot een grenswaarde. Geef deze waarde. - Un=294+6n Vn=0,1*2^(n-1) Vanaf welke n is Vn>Un? De somrij van Un is Sn de somrij van Vn is Tn. Vanaf welke n is Tn>Sn? - Gegeven zijn de volgende rijen: Un: 1000, 977, 954, 931, 908... Vn: 1000, 960, 921,6; 884,739.... Bereken de som van de positieve termen van de rij Un Bereken de som van de termen van de rij Vn die groter zijn dan 500 Bereken de som van alle termen van de rij Vn Thanx alvast.. |
Tsja, ik heb liever de wiskundige notatie. Verder is het allemaal GR-werk, daar kan ik je niet mee helpen.
|
GEwoon leren hoe het in je GR moet en je zit gebakken. Dan kun je het foutloos maken.
|
Citaat:
|
jah idd je moet het gewoon in ge GRM proppen die hap... je moet niet meer moeilijk doen...
lang leve de GRM!!! ;) Gwathiel :evil: :evil: :evil: |
Citaat:
|
Die gernswaarde kun je berekenen door de recursie gelijk te stellen aan Vn:
2Vn/Vn-1 = Vn Nu moet je Vn oplossen en dan krijg je de mogelijke grenswaardes. Als je meerdere waardes krijgt moet je kijken welke grenswaarde van toepassing is op de startwaarde V1 = 2. |
Ja alles leuk en aardig met die GR, maar ik moet dus wel eerst formules van die somrijen hebben enzo en ik mag ook niet zomaar alles met de GR doen..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53. |