![]() |
Wat is er nou zo leuk aan al die (openings)filmpjes van Warcraft III?
Je hebt net het spel geinstalleerd en kan niet wachten tot het eindelijk begint. Het spel start en de filmpjes verschijnen, de spanning stijgt. Je ziet een Orc en een Mens vechten, natuurlijk allemaal weer geweldig, maar waarom eigenlijk? Waarom stijgt de spanninge, waarom stijgen je verwachtingen?
Wat is er nou zo leuk aan de beginfilmpjes van Warcraft III? |
Christus wat een gekke vraag.
Misschien omdat je benieuwd bent naar wie de vreemde nieuwe wezens zijn? Misschien omdat de filmpjes verschrikkelijk mooi gemaakt zijn? hoe kom je hierbij? |
Op het eerste gezicht klinkt het vrij vaag allemaal, dat moet ik toegeven. De aanleiding voor deze topic is een opdracht van school, het gaat om een receptie-onderzoek naar de openingssequentie van Warcraft III bij gamers. Kortom hoe gamers de openingsfilmpjes ervaren en waarom zij deze aantrekkelijk vinden (of juist niet).
Dit hoort niet meer direct bij het onderzoek, maar ligt eigenlijk meer in mijn persoonlijke interesse. Ik heb wel vermoedens waarom mensen de filmpjes geweldig vinden, maar vermoedens blijven natuurlijk slechts vermoedens, vandaar deze vraag. |
Blizzard fimpjes zijn altijd wel aardig.
en wat er zo leuk aan is is dat het gewoon mooie actie is met een mooi einde aan het filmpje. Het einde maakt het juist zo goed, dan begint het pas :p. |
Vind het altijd leuk om naar die filmpjes te kijken, evanals de cut scenes en die van Diablo waren ook leuk :)
Houd je een beetje op de hoogte van het verhaal :D |
Citaat:
als er een deel van een grote titel uitkomt dan kan je er vanuit gaan dat er veel werk is gestoken in de filmpjes + 't verhaal eromheen... verder heeft BLizzard een speciaal team speciaal voor dat soort filmpjes... je kan er vanuitgaan dat er zeer veel werk is gestoken in de details (zie bijv. de preview van de trailer van WoW) en bijv. de muziek... Blizzard heeft dit ook door, en zorgt hier ook voor... helemaal met de speciale edities van de diverse games die ze aanbieden... met bijv. de filmpjes op DVD... Maar Blizzard is ook wel een geval apart (iig voor de PC)... bij andere games zitten ook leuke goeie/mooie filmpjes... maar men gaat er niet direct vanuit... Voor bijv. de PS geld dit ook voor FF-serie... ook daar steekt square heel veel werk in de filmpjes... want mensen verwachten ze en ze maken de games zo'n succes... (meestal) |
Vanwege de extreem mooie 3d-art, personages, landschappen, muziek, en (het toverwoord) sfeer. Helaas was Warcraft 3 zelf iets minder dan verwacht. Desalniettemin erg verslavend.
|
Citaat:
|
verwende jeugd van tegenwoordig die fantastische 3D gerenderde filmpjes vanzelfsprekend vinden :o :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar de multiplayer is geweldig. En uiteindelijk is warcraft3 na mij mening het beste spel op de markt. |
De filmpjes zijn gewoon érg goed. Zowel qua CG, geluid, sfeer en muziek als qua verhalende aspecten. Ze zijn cinematografisch gewoon zeer goed.
|
Citaat:
Bovendien, het zou pas nostalgie zijn als ik Warcraft I had gezegd ;) |
Citaat:
|
Ik moet zeggen dat ik wel veel meer 'in' een spel zit meteen als begin filmpjes op in-game kwaliteit zijn gemaakt. Dan is het geen 3d figuurtje die bijvoorbeeld terecht komt in een of andere enge wereld, maar dan heb je veel meer het gevoel dat 'jij' dat bent.
Het is mooi als je onder de indruk bent van graphics en dat je dan hoort: "Ja, en dat is nog in-game ook!" En tegenwoordig kan dat ook steeds beter enzo. Mah, niet dat ik 3d filmpjes die honderd keer mooier zijn dan ingame lelijk vind hoor. Maar ik zit dan niet echt in de game oid. Minder in iedergeval. |
Die intro is gewoon TEH_PWN
period [edit] verdere ingame filmpjes ook trouwens [/edit] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vraagje tussendoor:
Enig idee waar ik het stuk van het allerlaatste "filmpje" kan afhalen. Het heeft ingame grahpics en je ziet de blademaster far seeer en volgens mij ook tauren chieftan op ghouls en alles inmeppen. Vervolgens zie je king arthos met een gitaar en ijsboxen als een gek spelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar bij warcraft3 komt er niet zo een mooi filmpje met een tauren chieftan voor. |
Citaat:
maar de preview van 't WoW filmpje wel.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat is TEH_PWN nou!??! |
Dat iets 0wnt/roeleert/heerscht.
|
Ahh, de evolutie van de slang. Verschrikkelijk.
TEH_PWN = The Own + opzettelijke spelfouten, want dat is natuurlijk 1337. lol -> lel noob -> neep, naap of combinaties -> L@LN@@B Grappig hoe zulke dingen binnen enkele maanden door de hele online 'community' overgenomen wordt. :] (En die filmpjes zijn gewoon sfeer-bepalend. Net als iedere -goede - intro in een spel. Altijd al geweest. De speler wordt zo in het verhaal getrokken. Daarnaast ook érg mooi gemaakt) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Sommige slang is nog wel grappig, maar TEH_PWN gaat me veel en veel te ver. :| blizzard filmpjes rock; ben ook blij met de DVD die bij wc3 komt met de filmpjes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Boeit niet of die oude koe met zn neusring in het filmpje voorkomt of niet, ik moet even weten hoe ik er aan kan komen
|
Citaat:
Alleen de custom made maps zijn vet imho. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en anders doe je gewoon een record-programmaatje en dan gewoon je output opnemen of... je kijkt even naar de naam van de band (die staat ergens) en zoek je 't op kazaa/slsk/whtvr |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10. |