![]() |
Een sprookje?
In het centrum van het bos,
Zat een hele mooie vrouw. Ze had een aureool en vleugeltjes, Blond haar, enkele lokken waren blauw. Haar gezicht gericht op het meer, Al wat mensen zagen was haar rug. Doch haar aura was betoverend, Als je haar gezien had, kwam je ongetwijfeld terug. Om haar heen een prachtig schouwspel, Vogels zongen het hoogste lied, Sjansten verlegen vanaf haar schouders, Met het konijn achter de margriet. Nou grensde er aan het bos een dorp, De inwoners vermetel, lankmoedig zelfs misschien. Maar in dat hele dorp was nergens het idee onstaan, Om van deze mysterieuze dame het gezicht te zien. Bang als ik was, (mijn hartslag voelde ik tot in mijn oren) Ging ik op missie, als piraten, naar de schat. De aanblik van deze vrouw zou mij toch zeker wel bekoren, Wie was nou toch het meisje dat daar zat? Ik keek goed om mij heen, Naar links, naar achter, weer naar voren. Mijn voeten zette ik telkens zachtjes neer, Zou ze me kunnen horen? Wat moest ik zeggen als ze tegen me zou praten? Moest ik zeggen dat ik slechts haar wil? Zou ze me dan keihard uitlachen, Of neemt ze me mee naar haar kasteel? Ik kon haar bijna zien, ik stond nog op een meter. Voetje voor voetje kom ik dichterbij. Ik tik haar zachtjes op haar schouder en ze draait zich om. Nou zie ik het. Die engel, dat ben jij... |
lieflijk.
:). gaaf gedicht weer. |
erg lief is dit ja. toch vind ik het ook veel van een verhaaltje weghebben. Maar dat maakt niet uit.
De woorden zijn mooi bij elkaar uitgekozen en de zinnen goed gevormd. ga zo door! |
>.>
die laatste zin >.> iig, leuk geprobeerd, maar ik vind hem niet zo geweldig. Bijna elke rijm is geforceerd, een metrum is ver te zoeken, het einde is nep en over het algemeen... het doet niet. |
Citaat:
groetjes Overigens, volgens mij zit er maar 1 keer een geforceerd rijm in. Welke heb je nog meer gevonden? |
Citaat:
Het verhaal is lieflijk, en erg beeldend. Taaltechnisch is het inderdaad niet zo'n enorm succes (mijns inziens), maar de boodschap komt des te sterker over (y). |
ik vind um mooj...vooral het begin (y)
|
"Storm" vond ik duizendmaal beter. Helaas, maar hier heb ik echt niets mee.
|
Citaat:
|
weer een heel mooi gedicht James, al ben ik het met anniemoppie eens dat het meer op een verhaaltje lijkt, maar al mijn gedichten die ik maak lijken nog veel meer op een verhaal :( :( :( dus ik heb niks te zeggen, erg leuk gedicht, ik zouw harstikke trots zijn als ik zo'n gedicht van m'n grote broer zou krijge :D :P
|
Citaat:
|
lol, ik bedoel dat als ik je zusje zou zijn dat ik dan trots zou zijn, maare kheb een broer van 19, 23, 27 en 28, die van 19 zit ook op deze forum onder de naam GeritoDM, maar hij is volgens mij bijna nooit meer online
|
Citaat:
Dit gedicht daagt niet uit, het is een soort slap aftreksel van de duizenden sprookjes die al geschreven zijn. Het voegt eenvoudigweg niets toe, zoiets als de laatste regel is bovendien ook, zelfs voor kinderen, al erg vaak gedaan. Als het nu een goed gedicht was geweest was het natuurlijk minder erg geweest dat het niet origineel is. Tot slot spreekt het dus ook niet tot de verbeelding, de fantasie die bij een kind meestal nog vele malen actiever is dan bij een volwassene wordt niet geprikkeld om zelf dingen te bedenken. Er wordt een standaardbeeld geschept, en daar moet men het dan maar mee doen. Aldus, dit gedicht zou mij ook als klein kind niet kunnen bekoren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou, ik heb het gister aan mijn zusje voorgelezen en ze vond het heeeeeeeeel leuk!!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |