![]() |
De leeuw van Vlaanderen.
Het alom bekende symbool van Vlaanderen.
Nu is mijn vraag tot welke kunstrichting deze behoort, is het Impressionisme of realisme? (of natuurlijk iets anders) en waarom? |
hahaha
ik denk dat het tot de 'logo's' hoort ofzo :p |
Het lijkt mij een werk van Pablo Picasso. Deze relatief onbekende schilder had zich al vroeg ingeschreven voor de actie 'Ontwerp een mooi logo voor Vlaanderen en win een multimedia-pc.'. Prachtig debuutwerk. Die pc heeft hij helaas nooit mogen ontvangen wegens een vroegtijdige defecte harde schijf.
|
Misschien in de romantiek, toen dweepte men met de nationale geschiedenis. Eigenlijk denk ik nog ver ervoor, Middeleeuwen ofzo. Van de graaf van Vlaanderen die in het Gravensteen te Gent woonde.
|
neej, de leeuw van vlaanderen is een typisch voorbeeld van biologisch realisme. Het biologisch realisme is een alomvattende stroming die voortkomt uit de realiteit.
De realiteit zegt namelijk dat alle organismen, waarvan de leeuw er een van is, genen hebben. Dit is informatie die is opgeslagen in elke cel van het organisme. Een organisme kan bestaan uit één tot vele miliarden cellen. Bij de leeuw is het laatste het geval. Door eeuwenlange voortplanting (het proces waarbij het ene organisme genetisch materiaal uitwisselt met het andere) zijn er vele soorten organismen ontstaan. Van vliegenzwammen tot potvissen tot palmbomen. De leeuw is hier één van. |
(zz)
|
Citaat:
|
Citaat:
je bent zo geil als je onuitstaanbaar bent |
:o :o :o :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
klopt.
|
Citaat:
|
jij bent dom.
|
Ben ik ook iets?
|
Slimmer?
|
Het is in ieder geval heraldiek, de kunst van de familie- en ridderwapens.
Verder valt het vast ook in te delen in de Gotiek of Barok. |
Wapenschilden horen bij heraldiek. Het is namelijk geen kunst, tenzij je zo'n symboolgeile vlaams-nationalist bent. In het jargon heet geel of goud or, rood (van de poten en tong) keel en zwart sabel. Zwart staat overigens voor nederigheid :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43. |