![]() |
cijfer afronding
Hoi hoi,
ik zit nu ff in de stress voor eco, want ik heb 22 punten en dat is goed voor een 4.7 met deze normering. Ik vroeg me af, als ik 23 punten schijn te hebben, dan heb ik een 4.9. Ik heb een 5, 5 nodig gemiddeld, maar mijn gemiddelde (4.9+6) komt dan uit op een 5.45. Ronden ze dit nou af op een 5.4 of een 5.5? Thanx! |
5,4
|
Oke dankje!
*shit* |
idd 5.4 :(
|
Citaat:
|
ik heb ook zoiets met engels... kom uit op een 6,45... okeej, het boeit dan niet echt, geslaagd is geslaagd, maar dat scheelt ook zo damn weinig...
|
Citaat:
|
Ergens anders las ik: 5.45 --> 5.5 --> 6!
Maar ik ga er toch niet vanuit hoor. Ik verwacht gewoon dat ik vanmiddag wordt gebeld en dat ik dan eco overnieuw moet doen. Zeggen ze eigenlijk aan de telefoon ook waarvoor (welk vak/vakken) je gezakt bent? |
Citaat:
Die berekening 5.45 -> 5.5 -> 6 is volgens mij alleen voor SE-cijfers. |
Citaat:
98% van de leerlingen schatten hun cijfer te laag in:D moest ff zeggen:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hebt altijd meer punten als je denkt.. leraar sprokkelt er nog veel.. k dacht dat k er 20 had maar dat bleken er 27+ te zijn.. dus je haaltet gewoon (y)
|
Citaat:
|
Ja idd, leraren willen je tog een zo hoog mogelijk cijfer geven, dus gaan ze op zoek naar je punten ahw. Maar het cijfer wordt op een heel cijfer afgerond, dus een 5,45 wordt een 5 op je diploma, omdat 5,45 nog onder de 5,5 ligt.... Maar de kans is er dat je meer punten hebt dat je denkt.....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21. |