![]() |
leukste studentenstad?
wat vinden of lijkt jullie de leukste/mooiste/beste studentenstad. kortom waar moet je wezen!
ik zit zelf in groningen en ben daar erg tevreden over en zou niet ergens anders meer naar toe willen. |
Maastricht: Hele fijne en mooie stad :)
|
Amsterdam natuurlijk(y)
|
Leiden, opzekers.
Het is niet zo ballerig als het stereotype beeld toont. Leiden was vroeger een arbeidersstad. Ok (net als elke stad) Leiden heeft ook z'n ballen. Maar goed, Leiden is onwijs relaxt. Weinig Junks, weinig aso's enz. |
Groningen, absoluut, leukste stad om te studeren. De voordelen van een grote stad + de rust van het noorden ;)
|
Geen idee, ik ken alleen Amsterdam echt goed(omdat ik daar al mn hele leven woon) en verder vind ik Utrecht een hele leuke stad.
Maargoed, als ik moet kiezen ga ik toch voor Amsterdam.:) |
Citaat:
|
Nijmegen staat er niet eens bij!
die hoort dus op 1 :) |
Leiden natuurlijk, zoals DeuS al aangaf. Super gezellig gewoon.
|
Groningen. Net zo sfeervol als Utrecht, geen sluitingstijden (toen het een paar weken terug nog warm was, heb ik om 1:30 nog op een terrasje gezeten) en nog redelijk betaalbare kamers voor zo'n grote stad.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Utrecht, dûh. ;)
|
Leiden, want daar zit ik volgend jaar :p
|
Citaat:
|
Utrecht, zonder twijfel :)
Ik studeer overigens zelf in Nijmegen. ;) |
Wat heeft Enschede toch veel punten :o (daar ik ga dus heen)
|
Citaat:
|
de grootste HBO-stad staat er niet eens bij
|
Maastricht :)
|
Eindhoven staat niet op de lijst. :nono:
|
Citaat:
|
Van de studentensteden mis ik nog:
Nijmegen Eindhoven Tilburg Kampen :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor die halve man en een paardenkop die theologie studeren zeker? |
utrecht
|
Het nadeel van Enschede is dat er net te weinig studenten zijn voor een 'echte' studentenstad. Ook is het aanbod van opleidingen niet zo veelzijdig.
Dat is in Groningen, Utrecht, Nijmegen en Leiden wel anders. Als ik naar mijn studenten-zangkoor kijk, worden daar de faculteiten letteren, rechten, theologie, ruimtelijke wetenschappen, medische wetenschappen, wiskunde&natuurwetenschappen en psychologie vertegenwoordigd. Ook onder de hbo'ers is er veel variëteit. De een doet pabo, de ander hbo-v, nog weer een ander communicatiesystemen :confused: en ook maatschappelijk werk wordt vertegenwoordigd. In Enschede is dat toch wat eenzijdiger. Ik associeer die stad ook met mijn beeld van de trein die daarheen gaat (ik reis vaak tussen Apeldoorn en Deventer). Allemaal nerds met laptop die in de trein programmeren. |
Groningen staat nu lekker bovenaan. :)
En terecht! :D |
Citaat:
Bèta's zijn ongezellige studenten. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Enschede!
|
Amsterdam, hoop ik.
|
Citaat:
|
Volgens mij ontbreken er steden als Eindhoven en Tilburg.... :o
|
utrecht, echt gezellig, cultureel en leuke mensen
|
Amsterdam.. :)
|
Amsterdam
|
Groningen!
|
Citaat:
|
Leiden
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
... Nee ok, je hebt gelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe kun je dit nou weer objectief invullen? Alsof hier ook maar iemand regelmatig in alle Nederlandse studentensteden komt :rolleyes: Hier worden alleen maar gekleurde oordelen gegeven.
Amsterdam :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57. |