![]() |
welke voedingstheorie??
er zijn verschillende voedingstheorieen bijv die van de overheid met hun schijventheorie of bijv een leven lang fit wat er van uitgaat dat je bepaalde stoffen niet mag combineren (wel vlees met groeten of groenten met aardappels maar geen aardappels met vlees) en bijv geen melk moet drinken. Wat nou gezond is is dus nogal omstreden.
Denk jij weleens na over gezonde voeding?? (aangezien op dit forum vooral topics staan over welk snoep t lekkerst is enzo) hang jij een theorie aan? heb je bepaalde ideen over wat gezond is en wat niet? tel je callorien of denk je in termen van verzadigd en onverzadigd vet. denk je dat alleen groenvoer gezond is, ben je veganist etc etc |
Ik ben vegetarier omdat ik vlees eten nergens voor nodig vind. Niet voor de dieren en niet voor mezelf. Daarnaast eet ik voornamelijk volkoren producten en veel groente en fruit.
Verder zoveel mogelijk biologisch, dat smaakt 'gezonder'. Wel denk ik dat de schijf van 5 behoorlijk compleet is, maar daar hou ik me wel behoorlijk aan. Gebruik alleen te weinig zuivel en vervang vlees niet echt. |
Het volgende, stomme en idote plan van de overheid; rode stippen op producten die zogenaamd ongezond zijn en groene stippen op producten die zogenaamd gezond zijn.
Mijn motto: combineren en variëren is het beste. Verder let ik niet op vet noch op suiker (ik ben zo'n type ik-word-toch-niet-dik), maar wel op toevoegingen (additieven). |
variatie is natuurlijk t beste maar ik ben t op zeker 2 punten niet met de overheid eens, ik geloof namelijk niet dat melk gezond is (alleen voor kinderen) en een stevig ontbijd ben ik t ook niet mee eens, een fruit ontbijd is imo veel gezonder
|
Citaat:
|
Citaat:
En ijzer zit het meest in volkorenproducten. iig gevarieerd blijven eten. |
Na het een en ander gelezen te hebben, denk ik dat een volledig veganistische levensstijl toch het gezondst is qua voeding en de belasting van het milieu.
Info: http://www.veganisme.non-profit.nl/info/viv_001.htm (echt zeer de moeite waard om even door te lezen!) |
Qua denken over gezond eten kom ik niet verder dan "pff wat heb ik weer veel lopen vreten zeg. niet meer doen, keyser saus"
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47. |