![]() |
[FTP] Hoe maak je een ftp dat je ip de link is?
Dat zie je wel eens, zo van: http://217.123.xxx.xxx/map1/blub.jpg ofzo. Kán iedereen zoiets maken, en zoja: hoe? :)
|
Citaat:
|
Hoe zet je een ftp server op dan? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Maar ik wilde eigenlijk meer uitleg, hoe het werkt, en wanneer enzo. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb al een ftp programma hoor. FlashFXP heb ik, maar is dat niet bijna hetzelfde?
|
Citaat:
|
Wat is dan echt hét simpelste server programma?
|
Dat moet je zelf uitzoeken.
Ik gebruik al jaren bulletproof! |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, je krijgt geen toegang :P |
Citaat:
|
Citaat:
het adres wordt dan: ftp://127.0.0.1 (vervang localhost door je eigen IP), de ruimte die beschikbaar is hangt af van de ruimte op jou eigen hardeschijf wat ikzelf een goede FTP server vindt is 'Serv-U', al schijnt die wat moeilijk te zijn voor beginners |
Dus zo'n ftp doet het alleen als je eigen pc aan staat? Kunnen er wel anderen op dan?
|
Citaat:
je draait je server gewoon in je background, dus andere mensen kunnen gewoon gebruik maken van je pc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het allemaal makkelijk in te stellen? Ik wil eigenlijk wel een eigen ftp, want mijn 2 lycos accounts zijn allebei verwijderd. :\
Is er niet een handige ftp die je kan maken die ook gewoon online is als je pc niet aan staat? :) |
Citaat:
|
Bedenk er wel even bij dat veel verbindingen her niet aankunnen als je ergens plaatjes op druk beochte forums gaat dumpen..
|
Citaat:
|
En als het alleen voor plaatjes is:
www.picserver.org |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De standaard kabel abbo's zijn iig niet snel om films, mp3's etcetc mee te gaan delen.. |
voor de echte n00bs die een goede, stabiele maar ook betrouwbare ftp server willen hebben raad ik toch echt Easy File Sharing Web Server aan, zo enorm makkelijk in te stellen, met forums, login, alles erop en eraan. Ik werk er prima mee (ook al mag ik geen server draaien van m'n provider :p )
|
Citaat:
|
Citaat:
www.google.com |
Citaat:
|
Citaat:
wat is dat voor onzin :p Zoals een auto die in een lantaarnpaal veranderd :D:D met software kun je echt niet ergens anders hosten hoor :D:D:D |
Jouw pc wordt server, je ip wordt de url, en jouw harde schijf wordt je webspace.
Mocht je vragen hebben, ik plaats binnenkort wat how-to's op mijn site, kan dit programma er ook wel bij opnemen. En je kan hier wat mij betreft ook wel verder posten, ben best bereid je te helpen (net zoals de anderen hier), maar kom alsjeblieft iets minder n00b-achtig over :o |
Citaat:
|
Citaat:
Back ontopic :
Vragen? Laat het me weten ;) |
Citaat:
En ja, ik heb bittorrent en weet er wel mee om te gaan. Maar ik zoek eerst wel even op c r a c k s . am :) |
Hij werkt, maar, doet ie het nu dan? :)
http://192.168.123.100/Games Kan je die map zien? en wat staat erin? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Ik gebruik ook Bulletproof FTP, werkt perfect, er wordt alleen wel gevraagd om in te loggen.
|
nope,..nog steeds niks.
Heb je al alle ftp poorten openstaan in je firewall of router? Citaat:
|
Okay, anders dan.
Als je hierheen gaat: http://192.168.123.100/ en dan als user "test" doet en als pass "forum" zie je dan een map? :) |
Citaat:
|
Citaat:
Wil je het werkende krijgen dan moet je idd poorten gaan openzetten, zie ook mijn topic: Router gooit forward ports er soms uit Poorten openzetten doe ik zo: Start -> Run -> CMD telnet 10.0.0.138 (ip-adres router) nat create protocol=TCP inside_addr=(intern IP van de PC) inside_port=21 outside_addr=(uitgaand IP adres van de PC) outside_port=21 foreign_addr= foreign_port= |
Ik weet wel hoe ik welke poorten open moet zetten hoor, want ik kan vanaf hier gewoon in de router en dan bij virtual server. :) Maar de vraag is wélke poorten er open moeten. :)
|
So, de vraag: Welke poorten moeten er open? :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55. |