Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   MRI scan? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=874151)

Lindatje 17-06-2004 20:29

MRI scan?

Ik moet 2 juli een MRI scan laten doen ivm mijn rug...
Nu heb ik wel een foldertje gehad maar ik snap nog niet helemaal wat ze nu precies gaan doen en hoe lang het ongeveer duurt. Kan iemand mij dat vertellen?

spacegirl 17-06-2004 20:35

je gaat op een bed liggen en je gaat een ronde door of in.
en ze maken foto's en je moet niet bewegen natuurlijk en t duurt ongeveer een half uur(ik had mazzel ik was na hooguit een kwartier klaar)

Giovanna 17-06-2004 20:55

Ze maken een serie foto's terwijl jij daar ligt. Hoelang het duurt hangt een beetje van het onderzoek af. Een half uur is volgens mij bij een rug wel normaal... Je kan het beste je ogen dicht doen, en een cd meenemen, want als je je ogen open hebt duurt het allemaal voor je gevoel zo veel langer en kan je ook een claustrofobische reactie krijgen. Je hoort af en toe wat herrie en je ziet dat ding (als je je ogen open hebt) ronddraaien, hier voel je echter nix van. In het ziekenhuis leggen ze je ook veel uit. Essentieel is dat je nix van ijzer aan hebt... (in mascara kan ook ijzer zitten).

X 18-06-2004 11:52

Citaat:

spacegirl schreef op 17-06-2004 @ 21:35 :
(ik had mazzel ik was na hooguit een kwartier klaar)
En ik had geen mazzel en was na anderhalf uur klaar

teddybeer1983 18-06-2004 11:57

Gewoon lekker gaan liggen en het je laten overkomen. Je komt idd in een ronde opening terecht en je moet stil liggen. ER gebeurt niks engs/pijnlijks dus er is niks om je echt druk over te maken. En de tijd die het duurt, ach, wees blij dat ze een MRI scan hebben waarmee je onderzocht kunt worden.

Chimera 18-06-2004 12:34

Citaat:

X schreef op 18-06-2004 @ 12:52 :
En ik had geen mazzel en was na anderhalf uur klaar
Zorg in ieder geval dat als ze die opnames maken, je erg goed stil ligt. Als je beweegt moeten ze opnieuw.

X 18-06-2004 13:20

Citaat:

Chimera schreef op 18-06-2004 @ 13:34 :
Zorg in ieder geval dat als ze die opnames maken, je erg goed stil ligt. Als je beweegt moeten ze opnieuw.
Dat het anderhalf uur duurde kwam niet omdat ik bewoog hoor.
Ik moest van mijn enkels t/m met schouders.

Chimera 18-06-2004 15:00

Citaat:

X schreef op 18-06-2004 @ 14:20 :
Dat het anderhalf uur duurde kwam niet omdat ik bewoog hoor.
Ik moest van mijn enkels t/m met schouders.

Oh, dat bedoel ik ook niet hoor, was meer een tip voor de TS.

Freule 18-06-2004 15:37

Het valt opzich best mee allemaal. Ik weet alleen nog dat je op een gegeven moment overal jeuk krijgt. En je wilt o zo graag even krabben... maar dat mag niet want je mag niet bewegen.

HoloDoc 18-06-2004 15:39

Citaat:

Freule schreef op 18-06-2004 @ 16:37 :
Het valt opzich best mee allemaal. Ik weet alleen nog dat je op een gegeven moment overal jeuk krijgt. En je wilt o zo graag even krabben... maar dat mag niet want je mag niet bewegen.
hmmja om de een of andere sadistische reden krijg je altijd jeuk als je in de plooi moet blijven :D

jet 18-06-2004 15:48

het ligt eraan wat ze allemaal gaan doen. bij mij mn hoofd: duurde 15 minuutjes

bij vriendin van mij dr hele rug: drie kwartier

EggeD 18-06-2004 15:49

En mensen met een tic dan ? Worden die platgespoten ?

Milk 18-06-2004 20:00

Concentreer je gewoon op je ademhaling, dan komt het wel goed (y)

brynn 18-06-2004 21:45

Citaat:

EggeD schreef op 18-06-2004 @ 16:49 :
En mensen met een tic dan ? Worden die platgespoten ?
gaan onder narcose, net als kleine kinderen en mensen met bijvoorbeeld claustrofobie

Femme-Fatale 18-06-2004 23:31

Bij mij duurde het ook maar een kwartier, maar ik kreeg wel pijn in mijn arm die gescand werd.

kimberley 19-06-2004 11:10

Een MRI gehad voor mijn hoofd.

In ieder ziekenhuis hebben ze verschillende behandelingen voor als je onder de MRI moet. Ik moest naar Breda, en daar kreeg ik een koptelefoon op tegen het lawaai en hun draaiden een cd voor me (jodi bernal, holadiee). Mn vriendin moest naar Terneuzen en daar moest ze gewoon naar het lawaai luisteren.

Je moet goed zorgen dat je een t-shirt aanhebt zonder opdruk erop. Bij mij vertrouwden ze de opdruk niet, en toen lag ik daarzo met een bloot bovenlijf, erg amusant :s .

En je krijgt overal kriebels en dan duren die 45 minuten wel errug lang!

MeLovesYou 21-06-2004 10:12

IK heb ook een MRI-scan gehad, voor mijn knie! Ik moest ongeveer 20 minuutjes erin blijven! Maar het is absoluut niet erg of eng, je voelt nix...! Je ligt in een soort van tunnel, en daar word gewoon elke deel van, in dit geval, jou rug een soort van foto gemaakt, en daarvan kunnen ze kijken of je wat hebt of...waarvoor jij naar het ziekenhuis moet met je rug!
En het is inderdaad wel fijn, een eigen muziekje mee te nemen, en lekker je ogen dicht te doen, dan is het zo gebeurd!
En je krijgt iets in je hand, voor als het niet meer zou gaan, dan kan je daar op drukken, en dan stoppen ze...:)

Nou suc6 ermee:)

Lindatje 22-06-2004 16:36

Whew dank jullie allen. Ik vind het nog steeds spannend maar niet meer eng. Ik neem inderdaad gewoon een cd van mezelf mee want dat stond ook in de folder en dat van dat t-shit ook. Badjas krijg ik schijnbaar daar omdat ik over de gang moet lopen maar je mag ook die van jezelf meenemen. Maar ja die van mij is niet zo florisant meer haha...dank jullie!

K-elli-e 22-06-2004 16:44

Hey Hee
ik heb vorige week een MRI scan gehad, ook voor mijn rug, en ik vond het echt minder leuk...Ik wil je niet ontmoedigen, want er kan echt niks gebeuren. Ik moest in ieder geval die buis in, en vond het zo eng, ik moest er serieus van huilen (en ik ben echt geen watje hoor :bloos: )Ik vond het wel eng, en ik heb de koptelefoon afgedaan (ik was heel stoer met mijn Punkrock muziek daar heengegaan) omdat ik bang was datik anders niet zo horen wat er was..

K-elli-e 22-06-2004 16:53

En voor je rug duurt het trouwens ongeveer 20 minuutjes..hooguit 25 minuutjes..en je mag wel met je tenen wiebelen.. :D dat scheelt :eek:

FrantiC 22-06-2004 16:59

duurt dat voor je rug maar zo kort dan?
ik moest voor mijn enkels en dat duurde zo'n slordige 1,5 uur :eek:

K-elli-e 22-06-2004 17:00

:eek: Jezus...dat is wel erg lang ja!! Ik heb mijn rug moeten doen, en duurde echt maar effetjes!!

da leentjuh 23-06-2004 11:30

Citaat:

Kellie-Mensje schreef op 22-06-2004 @ 17:53 :
En voor je rug duurt het trouwens ongeveer 20 minuutjes..hooguit 25 minuutjes..en je mag wel met je tenen wiebelen.. :D dat scheelt :eek:

Bij mij altijd veel langer.. Heb t al vaak gehad,k mag altijd naar de radio luisteren daar. Ik vind t lawaai best wel naar, maar op zich is het verder niet erg.

cyntha 23-06-2004 14:03

Bij mij is er een scan gemaakt van mijn nek. Dat duurde ongeveer 30 minuten. IK kon alleen niet stil liggen (door pijn) dus hadden ze heel mijn hoofd vastgebonden.. Dat was minder prettig. Ik mocht trouwens ook naar de radio luisteren. Het valt eigenlijk wel mee en als er iets is kun je altijd nog op het belletje drukken dat je vast moet houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.