![]() |
Eerste teleportatie uitgevoerd!
Citaat:
|
wat gaan we hieraan hebben?
|
Sorry, misschien meer iets voor in 'Populaire Wetenschappen' of toch niet?
--> Ik denk dat dit een behoorlijke wetenschappelijke doorbraak is. |
Citaat:
|
Interessant. Ik denk dat ik daar in de komende editie van De Ingenieur meer over ga lezen.
|
PW lijkt me inderdaad geschikter :)
|
Ik zie de link met transporteren niet zo.
|
dus ze hebben het ene atoom zo gemaakt dat het hetzelfde is als de andere?
teleporteren is toch dat je iets op een andere plek neerzet zonder dat het de weg tussen die twee plaatsen heeft afgelegd? |
Meer info:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3811785.stm Wat ik me afvraag, is deze techniek ook bruikbaar voor de teleportatie van moleculen? Laat staan objecten die met het blote oog waarneembaar zijn of levende organismen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
"... maar N1/2 ofwel wortel N pogingen nodig." Maarre.. Is hiermee communicatie sneller dan het licht mogelijk? |
Ik denk eigenlijk dat teleporteren ala Star Trek sowiezo erg moeilijk wordt.
Je moet van een lichaam van alle atomen in kaart bregen. Die informatie dan verzenden en dat lichaam op een andere positie dan zo namaken. Dus je moet binnen een paar seconden een heel lichaam in elkaar zetten. En dat alles ook nog eens met enorme precizie. En wat je dan met het origineel doet weet ik ook niet. Misschien kan teleporteren door door een andere dimensie te reizen om zo een soort binnenweg te nemen. Maar dat is meer een portaal openen dan echt teleporteren. Citaat:
|
Citaat:
Ik denk alleen dat het theoretisch wel heel anders in elkaar gaat zitten dan de meeste mensen denken. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik doelde eigenlijk ok dat tweede stuk tekst, maar daat staat het woord verstrengeling ook in.
Citaat:
Ze hebben twee atomen die verstrengeld zijn. Dan nog een derde vrij atoom. Ze bereiden dat derde atoom dan voor om een quantumstaat van een van de andere atomen te ontvangen. Dan verstrengelen ze een van de twee atomen met het vrije atoom. Het vrije atoom krijgt dan de quantumstaan van het andere verstrengelde atoom en dat atoom krijgt dan de quantumstaan van het atoom dat eerst vrij was. http://newsimg.bbc.co.uk/media/image...on_info416.gif Er is dan wel geen direct fysiek contact maar waarschijnlijk toch wel indirect fysiek contact. Vraag me niet hoe men die dingen dat allemaal laat doen, stond er namelijk niet bij, maar ik hoor het graag. |
alsof je daar een deeltjesversneller voor nodig hebt :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ze nu hebben gedaan is de eigenschappen van een atoom verplaatsen naar een andere atoom. Op zich heel knap. Ze zijn goed op weg. |
Dat het in theorie mogelijk lijkt wil nog niet zeggen dat de mens het ook ooit zal doen.
Citaat:
|
Citaat:
|
Weddenschap?
|
Citaat:
Een nieuwe vinding is niet onmogelijk omdat het zich niet houdt aan een natuurwet. Hieruit blijkt alleen dat die natuurwet dus niet altijd geldt. Voor dat kernsplijting werd ontdekt, was men ook in de veronderstelling dat er nooit extra energie kon onstaan. |
Citaat:
Maar ik geef je gelijk dat natuurkundigen heel structureel met natuurwetten omgaan. Ze gelden namelijk totdat het tegendeel bewezen is. In de tussentijd worden ze als wet beschouwd om andere verschijnselen te verklaren. En als iets een keer niet helemaal uitkomt kunnen ze ook nog natuurconstanten manipuleren. Ik meen me te herinneren dat ooit de lichtsnelheid eens omlaag is geschroefd, maar pin me er niet op vast want ik heb daar helaas geen bron van....ooit zoiets opgevangen op een hoorcollege.... |
Citaat:
Je bedoelt waarschijnlijk de wet van behoud van materie. |
Citaat:
|
Citaat:
bovendien, bij kernsplijting krijg je meerdere lichtere kernen (met lager energieniveau) uit 1 zwaardere instabiele (met hoger energieniveau) , maar dan moeten die kernen eerst op zo'n hoog energieniveau komen en dan werden ze dacht ik met neutronen beschoten om uit elkaar te spatten. Maar dit onderwerp begint weer een beetje weg te zakken..:o De wet van behoud van ellende geldt in ieder geval altijd ;) |
Citaat:
Citaat:
|
het interessante is dat hiermee een theoretisvhe manier is gevonden het bestaan van de onstoffelijke ziel te testen
:) jammer genoeg zullen ze wel nooit vergenoeg komen omdit bij een mensen te kunnen doen |
Hoezo zou je zo kunnen aantonen dat de ziel niet bestaat. Daar zijn toch veel betere manieren voor.
|
is er al een manier oim te testen of de ziel bestaat ? :confused:
:eek: waarom weet ik daar niets over ? vertel :) |
Citaat:
|
Allerlei scanapperatuur, hersenoperaties, neurologie, reageerbuisbevruchting enz.
Ligt eraan welke vorm van ziel je in geloofd. Als je er eentje maakt is het niet zo moeilijk om dan het effect ervan proberen te meten en voor zover ik weet faal je dan. |
Citaat:
|
Citaat:
een stoffelijke ziel kan zowieso niet |
Dus jij gaat er vanuit dat de ziel onstoffelijk is en nergens invloed op uitoefent.?
Weet je, dan zeggen normale mensen dat het niet bestaat. |
Citaat:
ok bedankt. ik zal het niet meer vergeten. ;) |
Citaat:
hij is immers nooit aangetroffen in het lichaam als hij dus zou bestaan is hij onstoffelijk nergens invloed op uitoefenen heb ik niet gezegd en ik heb ook niet gezegd dat ik daar zelf ingeloof :) |
Ik bedoel niet dat er een of ander raar ding in je hoofd zit wat ontdekt zou kunnen worden. Ik bedoel dat je met die dingen aan kunt tonen of er een of andere vreemde energie of ander soort van vreemde processen gaande zijn in het lichaam en dan gaan we uit van ergens in de hersenen.
En met reageerbuisbevruchting heb ik het over hoe de ziel in dat lichaam komt. Als God de ziel in de vrucht 'teleporteert doet hij het dan ook als deze bevruchting in een reageerbuis gebeurd? Of als je theorie is dat de ziel van de man en vrouw samen de ziel van het kind maken, tijdens de seks ofzo(de bevruchting vind uren na de seks plaats, maar toch) dan kan dat ook niet tijdens een reageerbuisbevruchting. Er is geen theorie van de ziel dus teleportatie dan deze theorie, die dus niet bestaat, ook niet weerleggen. Alle theorieen van de ziel zijn al weerlegt met huidige wetenschappelijke methoden. |
Jamaar hoe kun je 2 specifieke atomen aan elkaar binden als je zijn preciese plaats en snelheid niet kan weten :confused: (quantummechanica blabla enzo toch?)
|
Best apart.
|
Citaat:
energie-->massa (creatie) Massa---> energie (annihilatie) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19. |